Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

joni_k

siis tää ei ole kannessa, vaan pakoputkessa on joku häsmäkkä ja se menee ilmanputsariin.

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=135.0

löysinkin juttua. eli putputtaiskohan toi ilmaa pakoputkeen koska ainakaan hajun perusteella  pakokaasua se ei kierrätä ilmanputsariin..toisaalta ei se kyl toimi toisinkaan päin koska otin putsarista irti ja se putputtaa sitä ilmaa myös putsarille  päin.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 05.11.15 - klo:10:52
Letkun tukkiminen voi vaikuttaa seossuhteeseen ehkä.
Varmaankin teoriassa. Käytännössä en ole huomannut juurikaan vaikutusta

Nuukailija

Ainoa mitä se tekee on, että äänet ovat kovemmat, kun tukin omasta niin äänet hiljeni jonkin verran, toki sitä ennen mulla oli jo villalla täytetty se tyhjä iso pönttö, eli äänet jo normaalia hiljaisemmat.

Muttei siitä putkesta saanut oikein mitenkään sidettävillä äänillä varustettua, Zonerin putkesta muokkaamalla sai tehtyä sopivan hiljaisen putken.


pera8x

nii se oli sellanen malli. noita taitaa olla ainakin kahta mallia. se toinen, mikä tuuppaa ilmaa suoraan pakoventtiilin taakse ja sitten se toinen malli, mikä tuuppaa pakariin sitä ilmaa. jotain saastejuttuja jokatapauksessa, eikä niitä tartteta. kukkahattutäditkin voi ihan huoletta poistaa niitä, kun ei taida vaikuttaa todellisiin pakokaasupäästöihin yhtää mitään.

A_sentaja

Käsittääkseni sen letkun yksi tarkoitus on pitää pakokaasut kuumana, ainakin se paikoillaan paisari kuumenee eri tavalla,kuin irtiollessaan. Pitää katin puhtaampana, mitä kuumempaa pöntössä on. Totesin asian jokunen vuosi sitten,kun oli kaksi samanmerkkistä mopoa huollettavana, samalla moottorilla, vuosimallit vain eri. toisessa ns vapaasti hengittävä ja toisessa tämä sas putki. Vaparin änkän pääkin oli öljyinen ja kostea, kun toisesta ei tullut kuin hiiltynyttä karstaa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

pera8x

Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 05.11.15 - klo:15:09
Käsittääkseni sen letkun yksi tarkoitus on pitää pakokaasut kuumana, ainakin se paikoillaan paisari kuumenee eri tavalla,kuin irtiollessaan. Pitää katin puhtaampana, mitä kuumempaa pöntössä on. Totesin asian jokunen vuosi sitten,kun oli kaksi samanmerkkistä mopoa huollettavana, samalla moottorilla, vuosimallit vain eri. toisessa ns vapaasti hengittävä ja toisessa tämä sas putki. Vaparin änkän pääkin oli öljyinen ja kostea, kun toisesta ei tullut kuin hiiltynyttä karstaa.

noi ei tainnu olla kiinalaisia? vai onko kinkin pakareissakin käytetty kattia? :o


pera8x

oho. tuo tuli kyllä täytenä yllärinä. no, ainakin on hyvä peruste alkaa korjaan sitä pakaria. tai siis lähinnä rakentaan uutta. ne kannakkeethan siitä mun pakarista olikin jo taas murtumassa ja kertaalleen korjattukin.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 05.11.15 - klo:15:38
oho. tuo tuli kyllä täytenä yllärinä. no, ainakin on hyvä peruste alkaa korjaan sitä pakaria. tai siis lähinnä rakentaan uutta. ne kannakkeethan siitä mun pakarista olikin jo taas murtumassa ja kertaalleen korjattukin.

Oli mullakin jotain metallihilua siellä putkessa, katti kuulemma, en tiedä, poishan se piti saada.

Eipä sen poistolla ollut oikein mitään merkitystä oikeastaan mihinkään, mutta metalliverkon sai paremmin putkeen, jotta sai villaa putken täyteen.



Kaasutinkone ja katalysaattori on vähän sellainen surkuhupaisa juttu, ekan kerran kun käynnistää ryypyn kanssa, niin taitaa katti olla entinen? Katille pitäisi aika tarkka seos olla eikä se palamattomasta bensasta oikein tykkää.

Katti myös lisää polttoaineen kulutusta ja sitä kautta niitä kamalia CO2 päästöjä.

Poistaahan se katti jotain myrkkyjä toki.


pera8x

joo, kaasari ja katti on vähän sellanen ei niin kovin hyvin yhteen sopiva yhdistelmä. sillä sitä ihmettelinkin. kun lähinnä joissain vähän "nykyaiaksemmissa" skoottereissa noita nähnyt. en olis kyllä ikinä uskonut, että kinukit uhraisi johonkin katin valmistukseen. mutta ehkäpä se onkin sen takia, että saavat ne sillä ekalla startillä päästöistä läpitte ja moponsa markkinoille eurooppaankin. loppuajan toiminnalla ei ole niin väliä noiden päästöjen kanssa.

kattihan ymmärtääkseni poistaa jotain päästöjä ja lisää jotain toisia päästöjä. ja ne mitä eniten mitataan, niin niitä se kait sitten vähentää. mää en ihan tarkkaan tiedä noiden toiminnasta, kun ei ole ollut tarvetta perehtyä ja autotkin on olleet diiselillä toimivia suurimmaks osaks kaikki ja niistäkin mitataan vaan nokihiukkasia, mitä on helppo säätää ihan itsekkin sinne leimalle sitten sopiviks.

jwalk

Joo, suhtaudun itse aika skeptisesti noihin kiinanmopojen katteihin. En koe olevani ekoterroristi ilman sitä. Pistämällä säädöt kohdilleen saa omaatuntoa lievitettyä parhaiten.

joni_k

eihän tuota sitten uskalla vielä poistaa jos putki vähän ajan päästä tukossa..  :D

Jetsulleen

Tänään aamulla olin iloisena kouluun lähössä kunnes kävelin talliin ja katsoin mopoa. mopo oli valuttanut lattialle bensaa ja kun nostin mopon pois jalalta bensaa tippui lisää ja lisää. Jätin lauantaina mopon sinne pesun jäljiltä. Haistoin kyllä ettei ollut vettä mitä tippui. Mikä avuksi?

jwalk

Lainaus käyttäjältä: Jetsulleen - 09.11.15 - klo:14:38
Tänään aamulla olin iloisena kouluun lähössä kunnes kävelin talliin ja katsoin mopoa. mopo oli valuttanut lattialle bensaa ja kun nostin mopon pois jalalta bensaa tippui lisää ja lisää. Jätin lauantaina mopon sinne pesun jäljiltä. Haistoin kyllä ettei ollut vettä mitä tippui. Mikä avuksi?
Vuotokohdan etsimisellä kannattaisi aloittaa

Jetsulleen

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 09.11.15 - klo:14:59
Lainaus käyttäjältä: Jetsulleen - 09.11.15 - klo:14:38
Tänään aamulla olin iloisena kouluun lähössä kunnes kävelin talliin ja katsoin mopoa. mopo oli valuttanut lattialle bensaa ja kun nostin mopon pois jalalta bensaa tippui lisää ja lisää. Jätin lauantaina mopon sinne pesun jäljiltä. Haistoin kyllä ettei ollut vettä mitä tippui. Mikä avuksi?
Vuotokohdan etsimisellä kannattaisi aloittaa

Oho. unohtu mainita. mut kaasarista näytti tulevan