Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Peku123

Kymco dj 50 rupesi rullien ja hihnan vaihdon jälkeen takeltelemaan lähdössä. Jos pysähtyy niin ekat metrit on melkoista jurnutusta ennenkin ottaa kierrokset. Jos ei pysähdy ja vaikka ajaa hiljaa niin toimii normaalisti

Puhdistin samalla jumissa ollutta takavaria, onko tässä voinut tapahtua jotain joka on rikkonut kytkimen. Jouset ovat tiukat ja niitä ei saa sormilla venytettyä. Kuitenkin kytkin ottaa kiinni heti ennenkin kierrokset nousee.

Puhdistuksen tein jarrukliinerillä ja paineilmalla

Skoda on mallia 2012 3700km ja täysin vakio

Coastside

Tuliko painavammat rullat? Vaatisi jYkemmät kytkinjousetkikin. Tai vain kevyemmät rullat jos takavari on kunnossa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Oletko varma, että hihna oikean mittainen?

Peku123

Kiitos vastauksista.

Rullat keveni, nyt 6.2grammaiset. Vitosetkin löytyy kaapista.

Alkuperäinen ongelma oli että kulki noin 30kmh. Vanha hihna oli kulunut ja rullat kantikkaat. Uusillakaan ei kulkenut joten puhdistin takavarin.

Hihnan pituutta en tosiaan verrannut. Uuden ostin paikallisesta motoliikkeestä ja se katsottiin kirjasta sopivuus. Pitää vielä irrottaa ja verrata vanhaan.

Sen panin merkille että takavari on tosi jäykkä ja hihnaa laittaessa saa kaksin käsin lautasia venyttää. Keväällä oli toinen vanha kymco jossa lautaset sai yhdellä kädellä erotettua että sai hihnan vaihdettua.

Variaattorissa oli tosi paljon vanhaa hihnapölyä, edellinen hihna oli varmaa. Alkuperäinen.

Nyt siis kulkee hyvin, mutta tuo liikkeellelähtöongelma pitää ratkaista. Tai sitten ei vaan pysähdy ????

pösömiäs2

terve! mikä helpoin tapa lähteä tiputtamaan nopeutta kun on multivari ja siankelli kiinni? rullat vakiot eli 5,5g. kulkee tosiaan vähän liikaa omaan makuun

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pösömiäs2 - 24.10.15 - klo:00:04
terve! mikä helpoin tapa lähteä tiputtamaan nopeutta
Kaasukahva.

pösömiäs2

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 24.10.15 - klo:00:15
Lainaus käyttäjältä: pösömiäs2 - 24.10.15 - klo:00:04
terve! mikä helpoin tapa lähteä tiputtamaan nopeutta
Kaasukahva.
eli meinaat, et kun poliisi pysäyttää vaikka ihan huviksee niinku ne joskus aivan varmasti tekeekin niin sanon vaan; en ikinä aja täysiä ja asia on sillä selvä? :D oispa noin helppoa!

helkama sc-r

Säädä kaasuvaijeri löysälle tai laita ruuvi, mikä estää..

Coastside

#2138
Lainaus käyttäjältä: pösömiäs2 - 24.10.15 - klo:00:28
Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 24.10.15 - klo:00:15
Lainaus käyttäjältä: pösömiäs2 - 24.10.15 - klo:00:04
terve! mikä helpoin tapa lähteä tiputtamaan nopeutta
Kaasukahva.
eli meinaat, et kun poliisi pysäyttää vaikka ihan huviksee niinku ne joskus aivan varmasti tekeekin niin sanon vaan; en ikinä aja täysiä ja asia on sillä selvä? :D oispa noin helppoa!
Kun poliisi viitsii kammeta ulos mukavan lämpimästä autosta, on siihen hyvä syy. Sellainen on nuoren mopoilijan jokin selvä virhe, kuten puuttuva valo tai väännetty kilpi tai huono ajokäytös tai ylinopeus. Kun mitään noista ei ilmene, tekee he harvoin mitään mopoilijoille. Kun ajat siististi niin kuin mummosikin tekisi, voit ajaa rauhassa. Tietysti nuoren on vaikea hillitä intojaan, sillähän ne naisetkin lopulta kaatuu alle sänkyyn. Oikeastaan sen syy on naisen päässä eikä sitä ymmärrä miehet. ;) Kun olet nähnyt yhtä monta naista kuin minä, ymmärrät ettei tämä ollutkaan vitsi. Nuori ajaa kuin ajaisi itsemurhatynnörissä joka kelluisi kohti niagaran putousta josta selvittyään odottaisi mokahontah avoimin sylin. Aikuiselle sama nättää "pahuksen rälläämiseltä".
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

jwalk

Poliisikin olettaa asioita. Siksi heillä ilmenee ikärasismia.Nuorien kohdalla olettavat, että ajoneuvo on puutteellinen, tai viritetty vaaralliseksi. Wanhempien mopoilijoiden kohdalla heitä kiinnosta yleensä vain se, että kuski on ajokuntoinen, ts. ei oo kännissä. Jos sähläät, ni sitten ihan sama...

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: pösömiäs2 - 24.10.15 - klo:00:28
eli meinaat..
En meinaa mitään. Kysyit mikä on helpoin, minä vastasin.
Jos täytyy saada sellanen rajoitin ettei kukaan pysty ajamaan liian lujaa, voit tehdä variaattoriin rajoitinprikan, tai jos kaasuvaijeri vaikuttaa suoraan luistiin tehdä luistin sisälle putken pätkästä stopparin mikä estää luistia nousemasta ihan ylös.

Erx

Minulla on autotallissa venynyt vanha keeway focus moposkootteri ja päätinpä eräänä päivänä tutkia, josko saisin sen käyntiin ja mahdollisesti myytäväksikin. Yksi probleema tässä on minä itse, eli skootterien/moottoreiden mekanismit eivät kyllä ole hanskassa.. mutta päätin kuitenkin yrittää.

Erinäisten vaiheiden jälkeen sain keewayn käyntiin, mutta kävi todella yskähdellen, ei pysynyt käynnissä. Kaasariin oli kertynyt kosteutta ja ilmanputsariin oli kertynyt vettä sen verran reippasti, että se piti kaataa pois. Sain kaasarista kohtuullisesti kosteuden pois ja ilmanputsarikin on kuivattu + vaihdoin uuden suodattimenkin, kun sellainenkin löytyi tallin tavaroiden seasta. Lähden kohta hakemaan uutta akkua, niin käynnistyminenkin helpottuu..

Otin kuvan putsarista, näyttääkö teidän silmään että jotakin puuttuu? ..mahdollisesti punaisen nuolen suunnasta :)

http://aijaa.com/uL222t

-Zone-


Erx

Ok, kiitos. Mietin vain, että se käsittämätön vesimäärä olisi tullut tuon aukon kautta.

-Zone-

Voihan se ollakin kerran vettä on sisään kertynyt. Yleensä ilmanputsareissa on pieni vesireikä pohjassa (+ ehkä letkukin) tuolla puolella mikä on ennen putsaria. Tietty siitä ei ole apua jos mopo on asennossa ettei vesi voi päästä pois. Yleensä se vesireikä on sellasessa kohtaa että kun mopo on keski- tai sivujalalla vesi pääsee valumaan pois.