Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

tapiovuorent

Niin. Takavaloonhan ei tarvitse vielä koskea , koska takajarrukytkimellä jarruvalo pelaa, joten siellä asiat on kunnossa.Coa:n mainitsema liitinpaketti keulassa todennäköisin vikapaikka ,jos kyseessä on tyypillinen kiinalainen skootteri.

tapiovuorent

Vielä tuosta jarruvalokytkimestä ,vaikka simppeli onkin.Tarkista nyt kuitenkin vielä sen toiminta. Jos ei ole yleismittaria , niin sen voi testata yksinkertaisesti pariston ja pienen lampun avulla kulkeeko virta kytkimen kautta , kun kytkimen "nappula " on ylhäällä. Jarrukahvahan toimii vapauttamalla kytkimen nupin.

ultravga81

Eikös ne kytkimeen menevät liittimet voi vaan laittaa yhteen.Jos valot palaa niin kytkin rikki.Jos ei pala, on vika muualla.

Coastside

Jos toisella kytkimellä palaa ja toisella ei on vika kytkimessä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ultravga81

#2119
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 19.10.15 - klo:21:19
Jos toisella kytkimellä palaa ja toisella ei on vika kytkimessä.

No jos tosiaan asia on noin,niin sitten pitää huomenna vaihtaa kytkimet päikseen ja ottaa tajajarrun kytkin etujarrulle ja testata. Kolmen minuutin homma.

Jetsulleen

Moro. Omistan aerox 02 ja siinä oli par vk sit vikaa. vikahan löyty sit kaasarista. neulaventtiili oli jumissa. laitoin neulanventtiilin tilalle rautalankaa ja nyt kun olen ajellut on alkanut esim. hyytymään ylämäkeen eli vaikka kaasu pohjassa niiin ei mene mihinkään. sitten kun suoralle / alamäkeen päästään mopo ottaa piikin lähtee kiihtymään normaalisti. Tänään kyllä vasta ilmen tuo ongelma ensimmäistä kertaa. Onko mahdollista että rautalanka patentti on jumissa? Vai mistä vutusta voi jo vika johtua? (tänään kyllä oli hlvtin kylmä joten voiko johtua esim siitä?AUTTAKAA hädässä olevaa 


openflow

Neulaventtiilin sokan korvasit rautalangalla?, no melko varmasti bensan pinnan korkeus ei ole enää sama --> seokset on pielessä

Jetsulleen

Lainaus käyttäjältä: openflow - 19.10.15 - klo:22:07
Neulaventtiilin sokan korvasit rautalangalla?, no melko varmasti bensan pinnan korkeus ei ole enää sama --> seokset on pielessä
Kiitos vastauksesta! joo luulisin et on just toi neulaventtiilin sokka. jotkut sanoo kohon tikuks tai jtn. oon vähän uuno nöis  :-X mutta jos näin on päässy käymään muten hlvetissä löydän itselleni sit uuden sokan? vilkasin noita nettisivustoja ja niiden neulaventtiilejä jne (josnyt edes katsoin oikeuta osia) ja tulin siihen tulokseen että neulaventtiilejä on olemassa 100kpl ja kaikki samannäköisiä mut jotain erilaisia numeroita perässä. Mistä tiedän mikä on just hyvä mulle? öytyykö esim motonetistä oikeeta osaa?  :o


Jetsulleen

http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet/tarjoustuotteet-honda-varaosat/Kaasuttimen-koho-CBR900RR-96-97-16013-MAS-600    eli siis tuo tikku tuossa on se mikä sieltä kaasarista oli jotenkin johonkin hävinnyt ja se on korvattu rautalangalla. kiitos avuista jo pirun aktiivista sakkia  :-*

-Zone-

#2125
Tuo on pelkkä kohon akseli, ei neulaventtiili. Sen voi korvata kyllä rautalangallakin, mutta ruostumaton naula (yms) olisi parempi. Mieluiten samanpaksuinen mitä se alkuperäinenkin on ollut. Jos on liian ohut, niin voi tulla ongelmia bensapinnan korkeuden kanssa.
Polkupyörän pinnasta pätkäisemällä saattaisi saada kanssa hyvän.

Jetsulleen

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 19.10.15 - klo:22:48
Tuo on pelkkä kohon akseli, ei neulaventtiili. Sen voi korvata kyllä rautalangallakin, mutta ruostumaton naula (yms) olisi parempi. Mieluiten samanpaksuinen mitä se alkuperäinenkin on ollut. Jos on liian ohut, niin voi tulla ongelmia bensapinnan korkeuden kanssa.
Aa okei. Kiitos tiedosta! Huono puoli tässä on se että mulla ei ole mitään käsitystä minkä kokoinen se alkuperäinen on ollut. No mutta kiitoksia avusta! palailen sitten jos nyt vika alkaa pahentua.

-Zone-

Sen koon tietää sen kohossa olevan reijän perusteella. Eli sen reijän kokoinen tappi. Ei saisi olla mieluusti väljä, mutta ei tietysti tiukkakaan jotta koho pääsee liikkumaan siinä akselissaan herkästi. Se saisi siksi olla tehty ruostumattomasta, ettei kondensiovesi (tai vesi nyt ylipäätään) pääsisi ruostuttaan sitä ja koho alkaisi sen ruosteen takia takerrella.

Jetsulleen

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 19.10.15 - klo:22:57
Sen koon tietää sen kohossa olevan reijän perusteella. Eli sen reijän kokoinen tappi. Ei saisi olla mieluusti väljä, mutta ei tietysti tiukkakaan jotta koho pääsee liikkumaan siinä akselissaan herkästi. Se saisi siksi olla tehty ruostumattomasta, ettei kondensiovesi (tai vesi nyt ylipäätään) pääsisi ruostuttaan sitä ja koho alkaisi sen ruosteen takia takerrella.
Kun siel ei nyt sitä ruostumatonta naulaa tms ole niin pitäskö alkaa huolestua ja vaihtaa pikimmiten(vaikka ei vikaa oiskaan) vai antaa olla? eli siis se mitä yritän kysyä on että kuinka nopeasti se ruostuu siellä vai onko tapauskohtaista?

-Zone-

Tuskinpa se tänävuonna niin paljoa pääsee ruostumaan että ongelmia aiheuttaa. Enemmän ongelmia voi aiheuttaa se jos se rautalanka on reilusti liian pieni ja koho pääsee liikkumaan esim sivusuunnassa. Normaalisti sen kuuluisi päästä liikkuun vain ylös ja alas. Jos toimii, niin korjaile asia vaikka keväällä.

Tuosta kohosta yleisellä tasolla:

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 23.06.15 - klo:08:02
Koho ja neulaventtiili on myös jostain syystä monille outo värkki, mutta kun hetken miettii, niin yksinkertainen laite sekin on.
Eli moottori käyttää suuttimien läpi virtaavaa polttoainetta kohokammiosta jolloin se luonnollisesti vähenee. Koho laskeutuu alemmas ja avaa samalla neulaventtiilin joka päästää lisää bensiiniä kohokammioon. Polttoainepinta nousee ja koho sulkee neulaventtiilin. Koho+neulaventtiili on siis yksinkertainen automaattihana.

Miksi kaasarissa sitten on tällainen hana ? - Siksi että kerran tankki on kaasaria korkeammalla ja polttoaine valuu bensahanan auki ollessa vapaasti kaasarille, vuotaisi kaasarin ylivuotoletkuista ulos kaikki se ylimääräinen polttoaine mikä ei kerkiä virtaamaan suuttimien läpi moottorille,.. josta jo pääsemmekin siihen kun usein kysytään mikä on vikana kun kaasari tulvii bensat ulos. Eli neulaventtiili ei silloin sulkeudu tiiviisti. Syitä tähän on useita, mutta kun ymmärtää toiminnan on helpompi päätellä miksi se ei toimi niin kuin pitäisi.