Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

remu889itse

Noniin:).Olen tehnyt nämä asiat noin 4 kertaa jo kaverin kanssa ja ei silti käy tyhjäkäyntiä yhtään paremmin vaikka tyhjäkäynti ruuvi olisi tiukimmalla mahdollisella ja ilmaruuvia pistetty kaikkiin maailman suuntiin.

remu889itse

Ja imuvuotoa ei pitäisi olla.Tämän takia juurikin epäilen että tyhjäkäynti suutin olisi aivan liian pieni koska huoltamon miehien mukaan "45" olisi hyvä koko tyhjäkäynti suuttimelle mutta minulla on 32

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: remu889itse - 07.09.15 - klo:01:34
ilmaruuvia pistetty kaikkiin maailman suuntiin.
Sitä ilmaruuvia ei kuulu säädellä kaikkiin maailman suuntiin vaan tehdä juuri noin kuin laitoin. Siitä aloitetaan. Sen jälkeen kierretään tyhjäkäyntiruuvia aukipäin jolloin kierrokset laskee. Jos ei onnistu eli kone sammuu niin sitten täytyy olla imuvuoto tai tukos tyhjäkäyntipiirissä. Mahdollisia syitä on muitakin, mutta nuo tarkistetaan ensimmäisenä. Kun ne on tarkistettu tutkitaan muita mahdollisuuksia.

remu889itse

Tarkoitin tuolla "kaikkiin maailmansuuntiin" että olen tehnyt juuri nuo mitä kerroit ja paljon muutakin joten minun mielestä voimme siirtyä muihin mahdollisuuksiin jo:)

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: remu889itse - 07.09.15 - klo:01:38
Ja imuvuotoa ei pitäisi olla.Tämän takia juurikin epäilen että tyhjäkäynti suutin olisi aivan liian pieni koska huoltamon miehien mukaan "45" olisi hyvä koko tyhjäkäynti suuttimelle mutta minulla on 32
Wau. Nyt alkoi tulla jo selkeämpää ja ymmärrettävämpää tekstiä. Mä olin kokoajan kuvitellut että tyhjäkäyntisuutin on sitä kokoa kuin pitäisikin. Selvääkin selvempää on että jos se on liian pieni se ei voikkaan käydä tyhjäkäyntiä.
Kerroppa sen mopon tarkka malli. Katson jos netistä löytyy service manuali. Niissä on toisinaan ilmoitettu suuttimien koot. Ei tosin aina mutta jos tuuria vaan nyt olis.

Lainaus käyttäjältä: remu889itse - 07.09.15 - klo:01:41
Tarkoitin tuolla "kaikkiin maailmansuuntiin" että olen tehnyt juuri nuo mitä kerroit ja paljon muutakin joten minun mielestä voimme siirtyä muihin mahdollisuuksiin jo:)
Tämäkin oli hyvä tieto. Ei noista sun viesteistä kyllä mulle sellanen kuva tullut, mutta hyvä että asia selkis.

remu889itse

Olin unohtanut näemmä mainita ton tyhjäkäynti suuttimen pienen koon.Piaggio Typhoon 2008 ilmajäähy.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: remu889itse - 07.09.15 - klo:01:34
Noniin:).Olen tehnyt nämä asiat noin 4 kertaa jo kaverin kanssa ja ei silti käy tyhjäkäyntiä yhtään paremmin vaikka tyhjäkäynti ruuvi olisi tiukimmalla mahdollisella ja ilmaruuvia pistetty kaikkiin maailman suuntiin.

Jos kierrät tyhjäkäntinopeutta niin isolle kuin saa, niin sulla menee hurjasti ilmaa sinne pyttyyn, niin ettei ilmaruuvin pyörittelyllä ole merkitystä ja isokin tyhjäkäyntisuutin jää pieneksi.


Laitat sen suuttimen mikä siihen kuuluukin ihan alunperin, kaasuttimenkin olisi hyvä olla sama malli, kyllä se sillä pitää käydä ainakin jonkinlaista tyhjäkäyntiä, jos vaan tyhjäkäyntipiiri on puhdas ja imuvuodot poissa, sekä perussäätö tehtynä.

Sitten jos on niin turkaisen väljä kone, niin silloin ei käy tyhjäkäyntiä, aikoinaan männäntapin lukkosokkaa hieroin 2 tahtisessa vanhassa mopossa pytyn ja männän välissä, se ei käynyt kuin jotain 3000-4000 kierrosta kaasulla pitäen minimissään.

35 kokoa minarellissa taitaa olla tk-suutin?

remu889itse

Uusi sylinteri on minulla :) ja piaggiossa ei ole minarellin tekniikkaa:)

remu889itse

Nuukailia huollon mukaan "normaalisti" olisi yli 40 tk suutin

-Zone-

Servicemanualia ei löytynyt. Kytkentäkaavio ja käyttöohjekirjat löytyi, mutta niistä ei ollut apua. Googlaan vielä hiukan noita englantilaisia foorumeita. Pääsuuttimista lähinnä näkyy olevan vaan juttua mitä tuossa pikaseen selasin.

remu889itse

Joo,kiitos kun yrität autta :).Huomenna käyn ostamassa spare wheelistä 45 tk suuttimen ja pistän tyhjäkäynti ruuvin puoli "tiukalle" ja toivon parasta :D


remu889itse

Nyt meni kyllä sormisuuhun?Ei toiminut 34 suuttimella mutta huollon mukaan yli 40 pitäisi olla.Mitäköhän ihmettä nyt teen :D

remu889itse

Pääsuutin oli kyllä mulla vakiona 54?

-Zone-

#1964
Hmm.. Tuossa listassa on merkitty tyhjäkäyntisuuttimeksi 34 mutta tuolla tekstissä lukee että tuossa kaasarissa se olisi 38.
Kumminkin tuo kaasari myydään myös typhooniin sopivana joten ei se hirveästi pielessäkään saisi olla. Pääsuutinkin on tuossa tekstissä 67.