Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 05.09.15 - klo:23:29
Perehtyminen dieselin toimintaan kertoo, että ei siellä mitään ilmaa kuristeta, eihän siellä ole mitään läppiä haittana, polttoaineen määrää säädetään, ilmaa menee aina se minkä sinne pyttyyn sitä onnistuu saamaan.
Touché. Ei taas silloin tullut mieleen dieselit, sen paremmin kuin suihkumoottorikaan kun kumpainenkin on jokseenkin yhtä harvinaisia mopoissa kuin wankel. Tuostapa tulikin taas mieleen Aixro XR50. Olisi varsin passseli, pieni ja tehokas kone kiinalaiseen skobaan.. :)

remu889itse

Siis minulla on uusi kaasutin siinä .Ja en usko että seosruuvin tai tyhjäkäynti ruuvin säätäminen auttaa.

konenikkari

#1892
Aivan ekassa viestissäsi kerroit:

"Ammatilaisen säätöjen jälkeen kävi tyhjäkäynnillä ja meni hyvin päälle,
variaattoriin lisäsin pari osaa niin alko kulkemaan paremmin mutta menee nyt huonommin päälle lämpimänä ja ei pysy tyjäkäynnillä?"

Onko moposi sen jälkeen ollenkaan käynyt tyhjäkäyntiä, ja käynnistynyt helposti.
3000 kierrosta ei enää ole tyhjäkäyntiä, silloin toimii jo myös pääsuutinpiiri.
Paljonkin saattaa vaikuttaa käynnistyvyyteen ja tyhjäkäyntiin, jos variaattorissa on kokoajan veto päällä, tai muuta vikaa.
Kokeile käynnistää ja käyttää mopoa keskituella jos sellainen on,
tai muulla tavoin, takapyörä ilmassa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

pera8x

kuinka uusi se kaasari on, jos sitä on jo ammattilaisetkin joutuneet sääteleen? kerros nyt ihan rohkeasti vaan, että onko se uusi, vai ei uusi. uusi on uusi silloin, kun se paketista avataan, eikä sitä ole käytetty missään.

dieseleitä minäkin olen suosinut voimanlähteinä aina, kun siihen vaan on mahdollisuus. ja etenkin noita esikammiokoneita. ne yksinkertasesti vaan toimii. ja ihan kivasti niistä saa käyttöautoon potkuakin. kun litratehot alkaa oleen yli 100hp/litra, niin vääntölukematkin on riittävät mukavaan arkiajoon. diiselin käyntiääni tulee muuten osittain, tai suurimmaksi osaksi siitä palotapahtumasta. sehän nakuttaa kokoajan. sen takia nykydiiselit on niin hiljasia, kun polttoaine annostellaan monessa osassa yhden työtahdin aikana. vs mekaaniset, missä ruiskutus on yks suhaus ja se on siinä.

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: remu889itse - 06.09.15 - klo:03:52
Siis minulla on uusi kaasutin siinä .Ja en usko että seosruuvin tai tyhjäkäynti ruuvin säätäminen auttaa.

Kiinalaiset ovat erittäin huolellisia tuotteita valmistaessaan, he säätävät kaikki valmiiksi tarkasti kohdalleen, vaikka se ei edes ole mahdollista.

pera8x

Lainaus käyttäjältä: helkama sc-r - 06.09.15 - klo:09:47
Lainaus käyttäjältä: remu889itse - 06.09.15 - klo:03:52
Siis minulla on uusi kaasutin siinä .Ja en usko että seosruuvin tai tyhjäkäynti ruuvin säätäminen auttaa.

Kiinalaiset ovat erittäin huolellisia tuotteita valmistaessaan, he säätävät kaikki valmiiksi tarkasti kohdalleen, vaikka se ei edes ole mahdollista.

elu suomennettuna: kiinan laatuun ei voi luottaa, vaikka olisikin uusi. vähintäänkin ne säädöt on pielessä, jos muuten sattuu toimimaan.

konenikkari

Ei taida piaggio typhoon olla kauheen kiinalainen, vaan mistäs noista tietää ;-)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Lähes kaikki tuotteet ovat jonkin verran kiinalaisia kun osa komponenteista valmistetaan siellä.
Kiinassa muutaman euron maksavat kaasarit kootaan tietysti mahdollisimman nopeasti, heille riittää että suurin osa osista pysyy kiinni ainakin välttävällä tavalla.

remu889itse

Siis skootterina toimii italialainen Piaggio Typhoon,Kaasutin on täysin uusi Dellorto 17,5 phva.Skootteri kävi tyhjäkäyntiä noin 2 viikkoa sitten kun vaihdoin tyhjäkäynti suuttimen 34stä 32.Mutta tyhjäkäynti "laantui" kun ajelin sillä about 600 km,Uusi sylinteri-sarja on ja variaattorissa ei ollut mitään vikaa kun senkin kävin ammatilaisella laittamassa kiinni.Elikkä skootterissa on kaikki osat melkeinpä uusittu.Apuja tarvittais :)

remu889itse

Siis alunperin kun mopon ostin niin siinä oli 32 tyhjäkäynti suutin ja pääsuutin 54 mutta porattuna elikkä oli yli 95 kokoa ja silloin kävityhjäkäyntiä,sitten huomasin että kävi liian rikkaalla niin vaihdoin pääsuuttimen ja siitä sitten se tarina sai alkunsa :D

Leiskale

Milkä voisi olla onkelmana ku suuttimen vaihdon jälkeen 60->65 vakio on 53 (samalla reikälevy pois) nii ei oikeen meinaa ottaa kierroksia?

konenikkari

Pistä reikälevy takaisin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: remu889itse - 06.09.15 - klo:15:48
Siis alunperin kun mopon ostin niin siinä oli 32 tyhjäkäynti suutin ja pääsuutin 54 mutta porattuna elikkä oli yli 95 kokoa ja silloin kävityhjäkäyntiä,sitten huomasin että kävi liian rikkaalla niin vaihdoin pääsuuttimen ja siitä sitten se tarina sai alkunsa :D

Tyhjäkäyntisuutin tukossa tai tyhjäkäynti- ja seosruuvi väärin säädetty?
Jos et halua kokeilla kääntää muutamaa ruuvia, vie huoltoon.
Laita bensansuodatin samalla jos ei ole.

remu889itse

Siis tyhjäkäynti ruuvi on kireimmällä mahollisella

Leiskale

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 06.09.15 - klo:16:49
Pistä reikälevy takaisin.

Reikälevyb olen jo laittanut tänään takaisin ja tekee vielä samaa.. Olisikohan seosruuvilla jotain merkitystä tässä asiassa?