Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Kertakäyttöinen muoviveitsi on hyvä. Voi käyttää muovin kestorajalle saakka voimaa ilman että alumiini vahingoittuu. Tohoa + moraa oon myös käyttänyt sitkeämmissä tapauksissa.

pera8x

minkä tahansa firman gasket removeri toimii, kun antaa sille aikaa. mattopuukolla minäkin noita olen rapsutellut. varovasti, kun ottaa, niin ei lähde lastuja. ja jos on hyvää tiivisteen irrottajaa, niin voipi lähteä ihan rätilläkin, kunhan ensin saa puukolla suurimmat pois. ainakin CRC:n aine on ihan toimivaa. ja huom! sitä ei kannata päästää maalipinnoille. se poistaa myös maalit. tarkkana, kun sumuttelee.

Kinkster

CRC:n tiivisteenpoistaja tuntuu pelaavan paremmin kuin bilipalin vastaava.
Moralla olen nyt saanut siivuloitua ison osan pois. Pikku hiljaa etenee.

Vähän hankalaa tuo on kun ahdas tila ja taitaa ehkä joutua murusia lohkon sisään. Kait ne öljynvaihdon yhteydessä poistuu.

Tarvitseeko uuden tiivisteen laittamisen yhteydessä laittaa jotain tiivisteliimaa tmv?

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Kinkster - 28.08.15 - klo:16:08
CRC:n tiivisteenpoistaja tuntuu pelaavan paremmin kuin bilipalin vastaava.
Moralla olen nyt saanut siivuloitua ison osan pois. Pikku hiljaa etenee.

Vähän hankalaa tuo on kun ahdas tila ja taitaa ehkä joutua murusia lohkon sisään. Kait ne öljynvaihdon yhteydessä poistuu.

Tarvitseeko uuden tiivisteen laittamisen yhteydessä laittaa jotain tiivisteliimaa tmv?

Jos oikein huono tuuri on, niin ne muruset tukkivat jonkin öljykanavan ja yläkerta jää ilman öljyä, en tiedä onko ihan vain teoreettinen mahdollisuus, mutta yleensä ei mitään murusia saisi laskea tuonne tipahtelemaan.

Paperilla (kovaa korjaamopaperia tjms. ei pehmeitä vessapapereita yms.) / rätillä yleensä tukitaan se reikä, ettei ne murut pääse tipahtelemaan öljytilaan.

En minä ole tiivisteliimoja laittanut, niitä ei kai tarvitse ellei vanhoja tiivisteitä uusiokäytä tai jos on jotain vauriota tiivistepinnoissa.

Olen huomannut, että vaikka koneen irroitus ja etenkin takaisin asennus syö hermoja, niin se syö niitä vähemmän kuin ahtaassa välissä hierominen rystyset verta vuotaen.


Kinkster

Totta viserrät tuon koneen irroituksen suhteen.

Ja tottakai rättiä on edessä mutta saas nähä miten käy.

jwalk

Jos saa ripustettua vaikkapa kevyillä kuormaliinoilla mopon sarvista ja tarakasta kattoon, niin helpottaa kummasti koneen irrotusta ja varsinkin takaisinlaittoa

Coastside

Kun etupää ja jalka ja takapyörä koskettaa alustaa yhtäaikaa ennen irroitusta, on helppo asettaa kone takaisin. Hihnaripustus on helpoin toteuttaa koska solkisäätö on helppo. Kiristää hihnat ennen purkamista sopiviksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skootteripoik

Hei, minulla on peugeot speedfight 2(vakio) se pätkii ja nykii aina välillä ja välillä ei. Osaisiko joku sanoa miksi?

-Zone-

#1853
Lainaus käyttäjältä: Skootteripoik - 03.09.15 - klo:17:50
Osaisiko joku sanoa miksi?
Osaa monikin; Miksi.
-
Mutta hivenen lisäinfoa voisi antaa. Niitä mahdollisia syitä pätkimiseen kun on vähän turhan paljon. Menisi koko ilta luetellessa.
Lainaus käyttäjältä: Skootteripoik - 03.09.15 - klo:17:50
aina välillä
Taitaa olla mahdotonta.. :)

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Skootteripoik - 03.09.15 - klo:17:50
Hei, minulla on peugeot speedfight 2(vakio) se pätkii ja nykii aina välillä ja välillä ei. Osaisiko joku sanoa miksi?

Heitä joitain esimerkkitilanteita milloin se pätkii ja nykii, kuinka kauan ajoa, millaisilla kaasunasennoilla, ylämäkeen/alamäkeen, mitä vauhtia vai vain kiihdytyksessä, heti kaasun avaamisen jälkeen?

Muutoinhan voidaan arvailla vaikka, että nopeudenrajoittaja iskee päälle. Onkohan tuollaisessa edes sellaista?

helkama sc-r

Lainaus käyttäjältä: Skootteripoik - 03.09.15 - klo:17:50
Hei, minulla on peugeot speedfight 2(vakio) se pätkii ja nykii aina välillä ja välillä ei. Osaisiko joku sanoa miksi?

Katso missä kunnossa sytytystulppa on.

remu889itse

Skootterini käynnistyy todella huonosti polkimesta mutta paremmin sähköstartista?Ja ennen meni päälle starttia painamalla nykyään kaasun kanssa?Tulpan johtoa olen kyllä voimalla vedellyt kun tiukalla on olluy niin voiko se ollaa syynä?

helkama sc-r

Tyhjäkäynti liian pienellä, tyhjäkäyntisuutin tukossa, ilmanputsari tukossa?
Polttomoottori ei mene päälle, vaan lähtee käyntiin.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: remu889itse - 03.09.15 - klo:22:20
Skootterini käynnistyy todella huonosti polkimesta mutta paremmin sähköstartista?Ja ennen meni päälle starttia painamalla nykyään kaasun kanssa?Tulpan johtoa olen kyllä voimalla vedellyt kun tiukalla on olluy niin voiko se ollaa syynä?

Kannattaa kiskoa tulpanhatusta, ei johdosta.

Jos poljet liian verkkaisesti siitä polkimesta?

Jos nykyään pitää antaa kaasua, niin kuten helkama tuossa mainitsikin, ilmanputsaria kannattaa vilkaista.

tohveli

Kinuskikoneiden 69mm ja 64mm venttiilit, onko käytännössä mitää väliä kummat valitsee yleisen toimivuuden kannalta?