Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.05.15 - klo:16:22
Aivan mahdoton yhtälö noissa se abs, mullakin ollut jo montakin mopoa joissa lukkiutumaton jarrujärjestelmä 8)
Jos vain suinkin löydät, asenna ajoneuvoosi normi jarru.

Hyvä jarruteho tuossa on, mutta kelvottomasti pumppaa ja vähän jumittavatkin, varsin kelvoton noista syystä siis.

Kuinkas yhteensopivia nuo satulat yleensä on vai onko sen seitsemää erilaista kiinnityksiltään?
Sen huomasin, että 10" malli ei ainakaan käy :D


Meccca


Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 30.05.15 - klo:17:57
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 30.05.15 - klo:16:22
Aivan mahdoton yhtälö noissa se abs, mullakin ollut jo montakin mopoa joissa lukkiutumaton jarrujärjestelmä 8)
Jos vain suinkin löydät, asenna ajoneuvoosi normi jarru.

Hyvä jarruteho tuossa on, mutta kelvottomasti pumppaa ja vähän jumittavatkin, varsin kelvoton noista syystä siis.

Kuinkas yhteensopivia nuo satulat yleensä on vai onko sen seitsemää erilaista kiinnityksiltään?
Sen huomasin, että 10" malli ei ainakaan käy :D
Minä jo luulin että mullakin on jarrulevy käyrä tai jotain pahasti pielessä mutta jos tämä outo nykiminen ja puristusvoiman loppuminen ennenkuin etujarru junttaa kiinne onkin ominaisuus ni eihänsiinäsitten  ???

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: Meccca - 30.05.15 - klo:18:31
Minä jo luulin että mullakin on jarrulevy käyrä tai jotain pahasti pielessä mutta jos tämä outo nykiminen ja puristusvoiman loppuminen ennenkuin etujarru junttaa kiinne onkin ominaisuus ni eihänsiinäsitten  ???

"Aito ABS tuntuma" voitaisiin painaa mainoslauseeseen, jos nämä kaikki tekevät tuota, ainut mitä tuollainen tekee on, että liukkaalla vahingossa helppo lukita etupää.


Zone, onhan noissa kuvissa reikiä, mutta ei noista nyt oikein pääsee muuhun käsitykseen, kuin että monenlaista palikkaa on, mutta ehkä se oli tarkoituskin? :D

Kone

14 Ah akku. Oli n. 30h latauksessa, ekalla pärähti käyntiin. Akku ei ollu ees lämmin. C-tekin laturi. Ohjeissa luki, ettei 24h pidempään sais latailla. On kuulema akku vioittunut, jos sen yli menee?

Tompurii

Mikäs skootterissani voisi olla, kun lähtee liikkeelle kestää hetken kunnes ottaa ns. "piikin" ja sen jälkeen, kun on vauhti tarpeeksi kasvanut, rupeaa huutamaan. Ja vireinä on Leovince Touring pakoputki.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Tompurii - 01.06.15 - klo:20:42
Mikäs skootterissani voisi olla, kun lähtee liikkeelle kestää hetken kunnes ottaa ns. "piikin" ja sen jälkeen, kun on vauhti tarpeeksi kasvanut, rupeaa huutamaan. Ja vireinä on Leovince Touring pakoputki.

Ja mikähän skootteri kantaa tätä putkea,sekä millaisilla palikoilla se on kasattuna.. Meillä ei kellään ole kristallipalloa,ainakaan tietääkseni,niin olisi hyvä vähän avata ongelmaa enemmänkin... ::)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

remu889itse

Ammatilaisen säätöjen jälkeen kävi tyhjäkäynnillä ja meni hyvin päälle,variaattoriin lisäsin pari osaa niin alko kulkemaan paremmin mutta menee nyt huonommin päälle lämpimänä ja ei pysy tyjäkäynnillä?

-Zone-


remu889itse

Olin käyttänyt skootterini (piaggio Typhoon) pienkone liikkeessä joss he pistivät kaasariin uudet säädöt kun kävi ennen liian rikkaalla.sain skootterin pois liikkestä ja polkaisin liikken pihalla kerran poljinta ja moottori meni päälle,skootteri kävi tyhjäkäynnillä lähes täydellisesti ja eikä käynyt enää liian rikkaalla.pari päivää huollon jälkeen aukaisin variaattorin ja vaihdoin kytkimen,vp-jousen,hihnan.tämän itse tehdyn "huollon" jälkeen mopo ei käynyt enää tyhjäkäynnillä ja käynnistyi huonommin lämpimänä ja sen johdosta pistin tänne kysy tyhmiä viestiketjuun tämän asiani. :)

-Zone-

Takavariaattorista tulee mieleen, että jos kytkin pyrkii ottamaan kytkinkelloon kiinni eikä siksi enää jaksa käydä tyhjäkäyntiä.

remu889itse

Onko mitöö hajua miten korjata?

-Zone-

No ihan ensiksi tarkistaa että se tuli kasattua niin kuin kuuluukin. Jos siellä pyrkii pyörimään kytkinkello ja akseli mukana niin se täytyy siellä selvittää miksi näin on. Ei sellasta kristallipalloa olekaan jolla sen telepaattisesti täältä pystyy diagnosoimaan. Eli jos siellä on vikaa niin auki uudestaan ja tutkimaan. Hoksottimien käytöstäkään hommassa ei ole haittaa ja kannattaa tarkistaa etuvariaattorista sekin ettei jokin rullista ole esim väärässä asennossa yms.

remu889itse


Coastside

#1604
Rullat voivat mennä poikittain tai vp-jousi on vääränlainen tai kokoamisessa on jotain muuta mennyt väärin. Rikas seos rikkoo muuten sytytystulpan usein. Mutteria koneella hakaten voi mennä kampiakselin suoruus. Pieneen moottoriin on saatu monta tarkkaa paikkaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04