Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Coastside

Voi tuota mopon kuvaamista. Miltei joka kuvassa törötti mopo. Ei se kiinnosta ketään. Kuvan koordinaatit taas kiinnostaisi. Kuvasarja per paikka on kertovampi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

xx851z

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.05.15 - klo:19:04
Typerää keskustelua kaiken kaikkiaan, miksi ostaa todella luotettava laite, ja koettaa pilata se jollain epämääräisillä viriosilla.
Jos Projektina on mopomiitin nopein, kannattaa sieheen valita vallan toinen kapine.
Moposkotuja on valmistettu vain ja pelkästään ajamista ja siitä nauttimista varten.
Jos haluaa rakentaa moposkotusta "raketin" nelitahti on aivan heti syytä unohtaa.

En ole ketään yllyttämässä mihinkään typerään, jota typerys voi paheksua. Hondan skoottereita on myynnissä usein erittäin vähän ajettuna, muutamasta kymmenestä kilometristä pariin kolmeen tonniin, aivan kuin ensimmäinen omistaja olisi pettynyt laitteeseen. Olen nähnyt paljon keskusteluja, joissa kysellään kuinka niihin saa nopeutta lisää. Toin tämän puolen esille, ettei tule yllätyksenä. Samanlaisia juttuja tulee myös vastaan Hondan NHX110-mallista (ruisku sekin), ohessa eräs varsin luova ratkaisu. Kannattaa katsoa vaikka kohdasta 1:25 eteenpäin, jos haluaa nähdä lisää typeryyksiä:

https://www.youtube.com/watch?v=xad33_MoMfo
Keep the shiny side up and the rubber side down!

-Zone-

Mulle osa harrastusta on moottorin virittely. En aja talvella lainkaan niin se on oivaa aikaa viritellä kansia ja mittailla virtauksia. Aiemmin tuli harrastettua 2T koneita, mutta nyt on tullut laiteltua näitä kiinanpaskoja. Kaikki harrastukset ei ole järjellä perusteltavissa. Onneksi, niin voi jotkut upottaa rahansa vaikka postimerkkien keräämiseen. Ankeaa se elämä olisikin jos kaikki maailmassa olisivat konenikkareita tai oskuk:eja.

konenikkari

Totta, asiaa puhuva on aina ikävä, "ikävä kyllä" sanois Ahtisaari.
Oskuk:koon puolesta en lausahtele mitään, hän halutessaan aivan itse lausahdelkoon. :D
Mulle vaan niin paljon lähempänä elämää on se pieni ajoominaisuuksien parantelun mukanaan tuoma,
aina käytettävissä oleva pieni limiitti. ::) ja ajamisen nautinta. ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Zone-

Eipä sulla ole enää pitkään aikaan ollut mitään mua kiinnostavaa sanottavaa, niin pistän nyt sut estolistalle. Ehdotan että pistät mut myös kun mulla ei ole sullekaan mitään sanottavaakaan. Kätevä ominaisuus kyllä tuo että foorumista voi tehdä enemmän itseään kiinnostavan, kun se on juuri se syy miksi ylipäätään jollain foorumilla pyörii.

konenikkari

#1565
Mitään merkitystä ei ole sillä lukeeko kirjoituksiani Zone tahi partanen, kaikentietäville, kirjoituksistani, ei olekaan mitään hyötyä.
Minun tarkoitukseni on näillä saiteilla uutta oppia, ja opittuani, jakaa se toisille.
Yksi osa täältä saamaani oppia on ns. sosiaaliseen mediayhteisöön kuuluminen ja sen myötä, keskustelutaidon kehittyminen.
Hyvin kestän lukea kaikki kirjoitukset, ketään ei ole, eikä pääse, minun kieltolistalleni  ::)
Luen kaikki uudet viestit, kiinnosti tai ei, aina niistä jotain uutta löytää.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 25.05.15 - klo:18:51

Joo, TA01E näyttää olevan kakstahti. Lähde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Gyro


Tuolla sivulla sanotaan myös (sen Canopy mallin infoboksissa):
LainaaTA01E 49 cc air-cooled 4-stroke

Toki siellä sanotaan myös, että on 2-tahti, onko se sitten mitä ja minä vuosina se on ollut mitä oikeasti jää arvailujen varaan.

Moottorinohjauksen korvaaminen toisella ei ole mitenkään mahdoton homma, mutta lähinnä pohdiskelin tässä siltä pohjalta kun ainakin ulkomailla noita 50cc tuoreempia Hondan skoottereita on näkynyt huomattavasti suuremmalla teholla, joten johan jo päästöjen ja kulutuksen kannalta pieni harrastaminen ja palamistapahtuman optimointi voisi olla mielenkiintoista.

Mulle riittää ihan hyvin se 30-35km/h mitä yleensä ajan, kunhan mäet kiipeää ettei työntämään tarvitse alkaa ja että mäkiin pääsisi liikkeelle vaikka olisi vähän pehmeääkin, että noiden puolesta vähän optimointia olisi tarpeen hakea yhäkin.

Luotettavuudenhan pitäisi parantua kun huonosti koneistetut osat sovitetaan toisiinsa, mopomiittejä ei täällä korvessa paljoa ole ja nalleakaan ei mopolla oikeasti karkuun pääse, eläkeläisenä ei niin hirmuisesti olisi edes rahaakaan pistää viriosiin tai kalliisiin mopoihin, joten teoreettisen pohdinnan ja käsityön kautta sitä optimointia mieluusti hakee.

Vaan ainahan se kaikki on typerää jota itse ei ymmärrä/halua ymmärtää, kunnes itse kokeilee ja hoksaa idean, tuohan on vähän ikäänkuin ihmisolentoon ohjelmoitu ominaisuus.

xx851z

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 25.05.15 - klo:21:14
Lainaus käyttäjältä: xx851z - 25.05.15 - klo:18:51

Joo, TA01E näyttää olevan kakstahti. Lähde:

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_Gyro


Tuolla sivulla sanotaan myös (sen Canopy mallin infoboksissa):
LainaaTA01E 49 cc air-cooled 4-stroke

Toki siellä sanotaan myös, että on 2-tahti, onko se sitten mitä ja minä vuosina se on ollut mitä oikeasti jää arvailujen varaan.

Moottorinohjauksen korvaaminen toisella ei ole mitenkään mahdoton homma, mutta lähinnä pohdiskelin tässä siltä pohjalta kun ainakin ulkomailla noita 50cc tuoreempia Hondan skoottereita on näkynyt huomattavasti suuremmalla teholla, joten johan jo päästöjen ja kulutuksen kannalta pieni harrastaminen ja palamistapahtuman optimointi voisi olla mielenkiintoista.

Mulle riittää ihan hyvin se 30-35km/h mitä yleensä ajan, kunhan mäet kiipeää ettei työntämään tarvitse alkaa ja että mäkiin pääsisi liikkeelle vaikka olisi vähän pehmeääkin, että noiden puolesta vähän optimointia olisi tarpeen hakea yhäkin.


Olen ehkä tulkinnut sinua hieman väärin Hopeanuolen seikkailuja-ketjun perusteella. Niin suurella sydämellä olet vaihtanut rullia ja suuttimia, mitannut nopeutta ja optimoinut kulkua, että arvelin olevan paha pettymys, mikäli laitat pari tonttua tai ylikin uuteen skootteriin ja se kulkee vaikapa 13 km/h vähemmän kuin Hopeanuoli:)
Keep the shiny side up and the rubber side down!

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 25.05.15 - klo:22:03
Olen ehkä tulkinnut sinua hieman väärin Hopeanuolen seikkailuja-ketjun perusteella. Niin suurella sydämellä olet vaihtanut rullia ja suuttimia, mitannut nopeutta ja optimoinut kulkua, että arvelin olevan paha pettymys, mikäli laitat pari tonttua tai ylikin uuteen skootteriin ja se kulkee vaikapa 13 km/h vähemmän kuin Hopeanuoli:)

Näillä täkäläisillä pikiteillä tuo 12" rengaskoko ja kinkin jousitus tahtoo olla se suurin puutos, Hopeanuoli alkaa olemaan viimeinkin siinä iskussa, missä se ehkä on tarkoitettu olevan tehtaalta lähtiessä ja mitä papereiden mukaan pitäisi kulkua olla, mutta sen verran insinööriä on veressä, että pitäähän se laite kuin laite aina optimoida siihen parhaaseen mahdolliseen, aihioitahan ne Hondatkin noin loppupelissä on :D

Katteet alkaa tipahtelemaan, kun sen verran heittoa ja reikää asfaltissa, jousitus pohjaa monta kertaa per kilometri, siksikään ei voi ajaa sitä minkä teoriassa kulkisi, alamäkiin varsinkaan.

Pari tonttua jos olisi, niin enskamopo näillä teillä pitäisi olla.

pekpel

Kymcon 16" pyörä versio sinne sitten..
Onhan noita hondallakin..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

#1570
Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 25.05.15 - klo:22:20
Pari tonttua jos olisi, niin enskamopo näillä teillä pitäisi olla.
Saisi myös olla noita enduromalleja enemmän 4T moottorisinakin. Enkä nyt tarkoita että niissä kaikissa lukisi skyteam tai loncin, vaan ihan merkkitehtaiden tekemiä. Kalareissuille 21"/18" nappulapyörillä ja pitkillä joustoilla, niin se kelpaisi kyllä. Ei nimittäin tuo oma 10" pyörillä oleva kiinanrakkine ole kyllä tuohon se ihanteellisin värkki ;)

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 25.05.15 - klo:22:47
Saisi myös olla noita enduromalleja enemmän 4T moottorisinakin. Enkä nyt tarkoita että niissä kaikissa lukisi skyteam tai loncin, vaan ihan merkkitehtaiden tekemiä. Kalareissuille 21"/18" nappulapyörillä ja pitkillä joustoilla, niin se kelpaisi kyllä. Ei nimittäin tuo oma 10" pyörillä oleva kiinanrakkine ole kyllä tuohon se ihanteellisin värkki ;)

Tässä taitaa tulla vastaan se, että sitä vääntöä ei vaan saa oikein minkään vertaa 50cc nelariin ja endurossa nelari puoltaa paikkaansa väännön takia, ettei tarvitse jatkuvasti hakea sitä sopivaa pykälää / antaa anteeksi ukon mokia.

Noita harvemmin taidetaan tehdä rauhalliseen etenemiseen, Australiassa on lammasfarmipyöriä, kuutioita on vähän reilusti mopokäyttöön, mutta muutoin liki täydellisiä juurikin kalareissuille tai marjareissuille, ketjukin on täysin koteloitu, kunnon tavaratelineet ja kone on tehty vääntäväksi ja kestäväksi.

Yamaha AG200F olisi yksi pätevä, samankaltaista kun tehtäisiin 50cc mallina, niin alkaisi ihan tosissaan polttelemaan takataskussa.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 26.05.15 - klo:15:52
Yamaha AG200F olisi yksi pätevä, samankaltaista kun tehtäisiin 50cc mallina, niin alkaisi ihan tosissaan polttelemaan takataskussa.
Mua taas kiehtoisi Yamaha bw200 :)
Oiva peli ajella vaikka noille suolammille perille saakka missä tulee käytyä.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 26.05.15 - klo:16:34
Mua taas kiehtoisi Yamaha bw200 :)
Oiva peli ajella vaikka noille suolammille perille saakka missä tulee käytyä.

TW200 mallia taidetaan yhä tehdä, BW200 mallia ei tehty kovin kauaa, vähän samaa noissa, mutta eroakin toki on. Yllättävän hyvin se enskapyöräkin menee suht pehmeässä, mutta jumppaamistahan se tietää.

Noita TW ja AG vastaavia mopoja vaan on vähän heikosti tarjolla.