Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Eturoiskeläpän asennus jäi, joten...

Aloittaja oskuk, 06.05.24 - klo:15:45

« edellinen - seuraava »

oskuk

En silti sanoisi "ikäisekseen ruosteiseksi" kuten engelsmannit, joilla Vespat ruostuu käsiin.

Akkukotelossa ruosteenuunnin muhimassa,

sitten olisi sinkkispraytä,
ruosteenestopohjamaalia ja Maston vaha-kotelosuojaspraytä.
Nitä ajattelin vetää tuossa järjestyksessä.
Muuntoaineen ohjeessa tosin puhutaan asetonipuhdistuksesta ja hionnasta välissä...
Etukurakaaren takana on Vespan punamaalissa ruosteläntti, ja pohjassakin, sinne myös sudin samaa muuntoainetta.

-mutta kun minulla ei ole sitä Piaggio Dragon red 894 maalia, niin jatko jää mietittäväksi. Sipissä moista olisi sopuhintaan.
Kuvassa tuo läntti näyttää aika tavalla pahemmalta kuin oikeasti, mutta länttiä olisi ainakin syytä hioa, ja laittaa uusi ruostenmuuntosudinta pintaan.
Olisi ehkä aika onnea, jos olisi Vespan värejä kiveniskumaalina...

Se unohtunut läppä, mikä saa äänet?
Puig (joka lie sama mitä scooterwest myy),vai Sluk, vaiko leikataan itse kumimatosta ja parilla popparilla kiinni?

Ja joutessani harjailin hiukan äänenvaimentajaakin, mieli tekisi tehdä sanomalehtisuojauksella kaunistusmaalaus paikallaan...jollen päädy öljyn sutimiseen mustumaan...

HiTec

Lainaus käyttäjältä: oskuk - 06.05.24 - klo:15:45Se unohtunut läppä, mikä saa äänet?
Puig (joka lie sama mitä scooterwest myy),vai Sluk, vaiko leikataan itse kumimatosta ja parilla popparilla kiinni?
Tilaa kiinasta parilla eurolla eBay/AliExpress/Temu linjalta
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

oskuk

Luulen vähän että mun ensimmäinen läppäbetani on tässä:

oskuk

Merkillistä tavaraa, jotain vahamaista piti olla, vaikutta enemmänkin smäidältä. Ei ainakaan ole yhtään hyytymäänpäin tämä. Epäilen että on aamulla ihan samaa kuin nytkin.

https://www.maston.fi/tuote/spray-kotelosuoja-500ml/

tex-

Honda PCX -17
ex Honda Lead

oskuk

-Tuokaan massa ei taatusti "jähmety" ikinä, joten se vaan kerännee hulluna pölyä ja hiekkaa ;-)
-kuten se "kotelonsuojakin" akun alla...

Partanen

Silleen sen kotelosuojan pitääkin toimia, että ei jähmety. Siksi se on nimeltään kotelosuoja, että sitä laitetaan koteloihin.

Kumi roiskeläppänä hankaa maalin pois pellistä, joka on etupyörän takana. SLUK:n läppiä olen hankkinut. Lisäksi läpinäkyvää kiveniskuteippiä siihen peltiin etupyörän takana.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Joo, paitsi että ohjeet ja videot sanovat että tuo jähmettyy, oikein kuvassa oli että kynnenkestäväksi ;-)
-eikä sana kotelosuoja sisälä sanaa jähmettymätön, eikä se edes tuo mitään lisäetua, ulkopuolella pehmeä kerros onkin hyvä, esim. suojaamaan kiveniskemiltä.

ja kyllä se Vespan ulkopinnalle itse asiassa jähmettyikin, muttei akkukoteloon. Tiiä nyt sitten -en ole akunlaiton jälkeen katsonut onko muutosta.

Tuo toinen massa roiskeläpän kiinnityksessä on myös jähmettynyt ihan ok, pelkona alkoi olla että sekin jää veteläksi.

Ja mitä kumiroiskeläppiin tulee, luin itsekin vastaavaa, ja unohdinkin sen takia kumiset. Tosin jos olisin saanut paksun kumimaton taipumaan moiseen muotoon jossa läppäni on, ei se kyllä olisi mihinkään tuulessa heilunut. Eikä kyllä autoonikaan 80-luvulla asentamani kumiläpät mitään heiluneet. Tai no heilui ne jos ajoi lumipenkkaan...

oskuk

Uuteen Vespaan tulee myös roiskeläppä, koskapa tämä edellinenkin toimi hienosti,  mutta minkäs merkkinen kiveniskuteippu olisi käypää?

oskuk

Otin sitten härkää sarveisista ja kävin kysymässä kukkakaupan sympaattisilta neideltä, että oliskos niitä samoja ämpäreitä kuin aikoinas?
Kyl mää maksankin. Tein nimittäin taannoin Vespaan semmoisesta roiskeläpän ja semmoinen tarvitsisi taas tehdä. Olishan ämpäreitä mutta harvoin näkee mustia. Ehkä ei pinkistä tai valkoisesta roiskeläppää?
Ämpäri tuli heti tiskille että tämmöinenkös?
Jo vot!
Shit värkkämä!

Uusi tuli tehtyä ja hyvä taisi taas tulla.

oskuk

Lähtökohta:

mallaamista:

porailua ja ruuvaamista:

hyvä tuli, tosin olisi voinut olla suurempikin:

konenikkari

:) Kyllä kaikki uusi on aina kaunista   ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

oskuk

No jaa, takavalosysteemi on hölmö, vilkkukytkin tunnoton lelu, avaimettomuus ääliömäistä, satulanalusloota huonolaatuinen eikä asetu paikoilleen, peilit liian pienet, öljyntarkistus tuskaa...ja toivottavasti ei koskaan tarvitse etuvilkkuihin koskea! ;-D