Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa etsinnässä, mitä hyviä/huonoja puolia?

Aloittaja Eki, 19.08.24 - klo:08:46

« edellinen - seuraava »

Eki

#15
No nyt kävi oikein tuurien tuuri, vieläkin parempi mäihä  kuin että olisin saanut 2021vm piaggio nrg:n: ajettu 8300km, seissyt useamman vuoden tallissa, laitettu uusi amd akku, tämä ollut koko ikänsä täysin vakioskootteri, huollot tehty huoltoliikkeissä, hinta 600€, kaupat lyöty lukkoon jo pitävästi, nyt keskiviikkoaamuna lähdössä Imatralle, mistä myyjä hakee, ajamista ainakin 220km Hyvinkäälle, kitkuttamista 45-50kmh, toivottavasti kaikki on kuten on annettu ymmärtää, kuvista ja puhelimessa, epäonnisuus saisi tältä kesältä jo riittää!
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 20.08.24 - klo:11:01Speksien perusteella aikalailla samat tehot molemmissa. Toki NRG varmaan tuntuu äkäisemmältä kun on 2t. Vespoiisahan ei sinällään ole katteita vaan lähes koko meininki on peltiä. Käy koeajamassa niin saat oman mielipiteen asiasta. Se Vespan konehan on Piaggion valmistama ja käsittääkseni samoja koneita on käytetty muissakin konsernin laitteissa.

Aivan turha yrittää neuvoa kun olet näköjään jo päättänyt hakea taas tuollaisen suht paljon ajetun ja vanhan NRG:n ;D

Sitä venttiilien säätöä on turha pelätä. Välttämättä ei edes tarvitse säätää koko mopon eliniän aikana niitä.
Kyllähän neuvoa saa, itse kuitenkin 27 vuoden ja nyt 27 skootterin kokemuksella osaan päätellä mikä skootteri itseäni miellyttää, kyllähän sitä ostaisi vaikka mitä, mutta täytyy ymmärtää että eläke, mistä vielä toistaiseksi ulosmitataan veromätkyjä joita päästin tahallani ulosmittaukseen, elikä ostovarat ovat hyvinkin rajalliset, ostelkoot he keillä on varallisuutta ja haluja.
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

Eki

#17
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 20.08.24 - klo:15:42Kyllä. 4t-kone yleensä kestää kilometrejä paljon paremmin kun 2t-koneet. Lisäksi niillä on yleensä ajettu rauhallisemmin kun 2t-versioilla. Eikä tuossa Piaggiossakaan välttämättä mitään vikaa ole, sillä voi päästä vielä pitkäänkin. Se vaan täytyy taas muistaa ja tiedostaa että peli on vanha ja käytetty. Sen Piaggionkin myynti-ilmossa lukee suunnilleen että tällä hetkellä toimiva, mutta voi hajota milloin vaan. Ettei taas ole seuraavana päivänä tarve haukkua myyjä huijariksi täällä.
Kyllä sinä osaat iskeä näitä piikkejä vähänväliä, en ole yleisesti haukkunut ketään huijariksi, on kuitenkin ostettu nyt 27 skootteria, toki jos joku lyö käteen yksityiskohtaisen faktapaperin tehdystä moottoriremontista mihin luotin ja selviääkin ettei esim variaattori olekaan ok ja että kone laukeaa noin reilun kuukauden päästä ostosta, voi miettiä onko kaikki ollut ok. Olen sanonut pahasti, mutta varmaan olisi moni muukin todennut, oli kova hinku saada ajopeli, enkä usko että kukaan odottaa ostamansa laukeavan liki heti?
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

joni_k

Semmonen tekninen kysymys viimeisestä skootterista ajoitko sitä yhtään sisään? Ei mikään moottori kestä samantien huudatusta ja revitystä.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 21.08.24 - klo:08:21Semmonen tekninen kysymys viimeisestä skootterista ajoitko sitä yhtään sisään? Ei mikään moottori kestä samantien huudatusta ja revitystä.

Tämä pätee nykyään vain valurautapannuihin, pinnoitetut sisäänajetaan ensikäytön aikana paikallaan.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

joni_k

Kyllä minun mielestä ohjeissa lukee että ensimmäiset x kilometrit saa ajaa vain x% nopeudella eikä saa täyttä kuormitusta antaa.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 21.08.24 - klo:12:53Kyllä minun mielestä ohjeissa lukee että ensimmäiset x kilometrit saa ajaa vain x% nopeudella eikä saa täyttä kuormitusta antaa.

Pinnoitetut olen itse sisäänajanut niin,että ensi käynnistyksellä saa kone rutkuttaa tyhjäkäynnillä sen 15 min kunnes on käyntilämpötila, jonka jälkeen sammutus ja koneen jäähdytys. Seuraavalla käynnistykellä annetaan välillä vähän runtua jaksoittain samat 15 min ja sammutus. Tämän jälkeen vaan kovaa ajoa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Hoonauksen karkeys tuottaa lämpökitkaa, joka rikkoo öljykalvon. Siksi hoonatut pitää ajaa hissukseen sisään. Asiaan perehtyneet sanoo 30 km riittävän ja mineraaliöljyllä nopeammin kuin synteettisellä. Liukulaakereissa asia on eri.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 21.08.24 - klo:08:21Semmonen tekninen kysymys viimeisestä skootterista ajoitko sitä yhtään sisään? Ei mikään moottori kestä samantien huudatusta ja revitystä.
Kaikki joihin on tehty kyseinen remppa, teen tietynlaisen sisäänajon, vaihtelevaa ajotyyliä eikä hana kaakossa noin 100-300km, jokainen voi soveltaa omaa opittua tai hyväksi havaittua tapaa.
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.

Eki

Kyselin tässä taannoin vespan hyviä sekä huonoja puolia, ei olisi ollut minun juttu, eikä ole ollutkaan, tämä lx50 4v on pienitehoinen verokkina esimerkiksi peugeot speedfight3lc, mille luvataan 3.80kw max 7000 kierroksilla, taas vespalle 2.5kw max 6000 kierroksilla, minusta aikamoinen ero?
Ollut vuodesta 1997 28 skootteria.