Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggion Kaikki valot ovat pimeenä

Aloittaja Laiskin typhoon, 01.06.24 - klo:13:39

« edellinen - seuraava »

Laiskin typhoon

Joo, eli vm. 2003 piaggio typhoonissa ei mikään valo pala jostakin syystä. Skootterissa ei ostaessa ollut akkua eikä valot toimineet ollenkaan. Nyt hommasin siihen akun, mutta ei tapahdu mitään. Oon vaan kuullu et jos ei valot toimi ilman akkua niin voi olla jännitteensäädin rikki, mutta eikös ne silti pitäs ees vähän toimia kun akku on kiinni?

Sitte ois myös vikana et en uskalla käyttää uutta sylinteriä lämpimänä, kun ei pysy tyhjäkäynnillä. Uusi imukaula ja kaasari vaihdettu. Kaasutin on 17,5mm johon vaihdoin 100 koon suuttimen tilalle 70. Läppärunkoo olen kyllä katsonut ja yksi läppä raottaa hieman. Näihin jos sais ohjeita niin olisin kiitollinen! :)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Laiskin typhoon - 01.06.24 - klo:13:39Joo, eli vm. 2003 piaggio typhoonissa ei mikään valo pala jostakin syystä. Skootterissa ei ostaessa ollut akkua eikä valot toimineet ollenkaan. Nyt hommasin siihen akun, mutta ei tapahdu mitään. Oon vaan kuullu et jos ei valot toimi ilman akkua niin voi olla jännitteensäädin rikki, mutta eikös ne silti pitäs ees vähän toimia kun akku on kiinni?

Sitte ois myös vikana et en uskalla käyttää uutta sylinteriä lämpimänä, kun ei pysy tyhjäkäynnillä. Uusi imukaula ja kaasari vaihdettu. Kaasutin on 17,5mm johon vaihdoin 100 koon suuttimen tilalle 70. Läppärunkoo olen kyllä katsonut ja yksi läppä raottaa hieman. Näihin jos sais ohjeita niin olisin kiitollinen! :)

Onko sulake ehjä.
Mopolla jossa alunperin on akku ei saisi koskaan ajaa ilman akkua.
Todennäköisesti särkynyt on ainakin lataussäädin
ja toivottavasti ei myös staattorin latauskäämi.
Mutta ei hätää, tuohon laitteeseen sähköosat ovat halpoja.
Tuon laitteen sähköistys on senverran monimutkainen
että on todella vaikeeta antaa mitään ohjeita.
Hyvin usein noissa on katkoksia
staattorilta lähtevän johtosarjan moninapaisessa liittimessä.

Toimiiko moottorin voitelu, onko tuorevoitelu kunnossa
tai onko bensiinin joukossa öljyä.
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Piaggio%20apulaitehihna.jpg?img=img4k
Onko tuo hihna ehjä.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Laiskin typhoon

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 02.06.24 - klo:01:31
Lainaus käyttäjältä: Laiskin typhoon - 01.06.24 - klo:13:39Joo, eli vm. 2003 piaggio typhoonissa ei mikään valo pala jostakin syystä. Skootterissa ei ostaessa ollut akkua eikä valot toimineet ollenkaan. Nyt hommasin siihen akun, mutta ei tapahdu mitään. Oon vaan kuullu et jos ei valot toimi ilman akkua niin voi olla jännitteensäädin rikki, mutta eikös ne silti pitäs ees vähän toimia kun akku on kiinni?

Onko sulake ehjä.
Mopolla jossa alunperin on akku ei saisi koskaan ajaa ilman akkua.
Todennäköisesti särkynyt on ainakin lataussäädin
ja toivottavasti ei myös staattorin latauskäämi.
Mutta ei hätää, tuohon laitteeseen sähköosat ovat halpoja.
Tuon laitteen sähköistys on senverran monimutkainen
että on todella vaikeeta antaa mitään ohjeita.
Hyvin usein noissa on katkoksia
staattorilta lähtevän johtosarjan moninapaisessa liittimessä.

Toimiiko moottorin voitelu, onko tuorevoitelu kunnossa
tai onko bensiinin joukossa öljyä.
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Piaggio%20apulaitehihna.jpg?img=img4k
Onko tuo hihna ehjä.

Joo, sulake on ehjä ja en kyllä ymmärrä miksi entinen omistaja ei ollut akkua hommannut vehkeeseen. Ja kyllä on 2% bensaseokset kohdillaan, mutta mikäs tuo hihna nyt on ja missä sijaitsee kun en vielä ole törmännyt tuohon?

konenikkari

Se on apulaitehihna joka pyörittää tuoreöljypumppua.
https://oem-parts.hu/en/parts/piaggio/historical-catalogs-1998-2005/typhoon-50/engine-oil-pump
Jos yhdestäkin imuläpästä on pieni pala pois kulmasta,
joka on noissa tavallista,
mopo ei käy tyhjäkäyntiä ja käynnistyy huonosti.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Laiskin typhoon

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 03.06.24 - klo:23:23Se on apulaitehihna joka pyörittää tuoreöljypumppua.
https://oem-parts.hu/en/parts/piaggio/historical-catalogs-1998-2005/typhoon-50/engine-oil-pump
Jos yhdestäkin imuläpästä on pieni pala pois kulmasta,
joka on noissa tavallista,
mopo ei käy tyhjäkäyntiä ja käynnistyy huonosti.

Noniin nyt taas pitkästä aikaa kirjoitan tänne hieman päivitystä, elikkäs nykyään tuo tyhjäkäynti toimii, mutta mopon sähköt ei edelleenkään toimi ja on havaittu että skootteri ei lataa akkua käynnissä ollessaan ???