Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Agi 50 4t -09 Öljynsuodatin+öljyt+variaattori

Aloittaja Stade, 31.05.17 - klo:16:11

« edellinen - seuraava »

Stade

Öljynsuodatin? Ohjekirja kovasti väittää moisen olevan moottorissa mutta missä,jos on,en ole löytänyt? Ja mitäs lientä perään pitäisi laittaa?Sitä ei ohjekirja kertonut.Kertoi vaan sinne menevän litran.Ja vielä yksi kymysys,etuvarissako se rajoitinprikka on?Koskaan en ole varia purkanut joten tuttu ei ole,saa vääntää rautalangasta  ::)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Stade - 31.05.17 - klo:16:11
Öljynsuodatin? Ohjekirja kovasti väittää moisen olevan moottorissa mutta missä,jos on,en ole löytänyt? Ja mitäs lientä perään pitäisi laittaa?Sitä ei ohjekirja kertonut.Kertoi vaan sinne menevän litran.Ja vielä yksi kymysys,etuvarissako se rajoitinprikka on?Koskaan en ole varia purkanut joten tuttu ei ole,saa vääntää rautalangasta  ::)

Karkeasuodatinverkko taitaa löytyä moottoriöljyille poistotulpan yhteydestä.
ja perään ehkä kuuluu pistää n. desiLITRA öljyä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Stade

Ohjekirjassa näyttää olevan toleranssit aika reilut  ;D litran ja desilitran suhteen.Moottoriöljyä peräänkin?

Coastside

Perään voi laittaa sen täyttöaukon tasoon saakka myös moottoriöljyä. Siellä ei ole mitään mikä vaatisi peräöljyä. Vuosittainen vaihto on oleellisempaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pera8x

pääpiirteittäin perään kuuluu peräöljyä ja moottoriin moottoriöljyä.

eli perään jotain mikä on peräöljyksi luokiteltua. esim. GL 4, tai GL 5 luokan öljy käy. on siellä perässä hammasrattaita, missä on "kovia" pintapaineita. moottoriöljy ei ole tarkotettu pääasiassa tollaseen käyttöön, vaikka se siellä toimisikin ihan hyvin. itte ainakin saan paremman mielenrauhan laittamalla sitä öljyä perään, mitä sinne kuuluukin.

esim. tollasta sinne voi laittaa. tää on halvimmasta päästä ja vähä paksua ainakin talvikäyttöön. http://www.motonet.fi/fi/tuote/599513/Motox-80W-90-GL4-vaihteistooljy-1L



tai sitten jos haluaa vähän parempaa, notkeempaakin, mikä vaikuttaa lähinnä polttoaineenkulutukseen jotain prosentteja ennenku perä lämpiää, niin tuollaista voisi laittaa. (itse laittaisin tätä) http://www.motonet.fi/fi/tuote/599515/Motox-Syntrans-75W-90-GL-4-vaihteistooljy-1L


ja jos haluaa hifistellä ja pitää saada "parasta", niin jotain ton tyyppistä voisi laittaa. http://www.motonet.fi/fi/tuote/6000165/Red-Line-Superlight-shockproof-946ml

tapiovuorent

Peesataan Peraa.
Kyllä skootterin perävaihteistoon kannattaa tosiaan laittaa nimenomaan vaihteistoöljyä.Käsittääkseni nuo Motoxin molemmat vaihtoehdot , ja esim. Mobilin vastaavat ovat riittäviä. Kun täyttömäärä esim. 4-tahtiskoottereissa ( siis mopokokoluokka)on yleensä 0,12 l. ( joissain 2-tahtisissa max 0,2l) ,Niin eipä tuo käy "kukkaron " päälle , jos joku aikoo siinä säästää.Ne jotka ajaa myös talven pakkasilla , niin ehkäpä puolisynteettiset ,tai täyssynteettiset puolustavat silloin paikkaansa, ettei "perä" lähtiessä tunnu liian jäykältä.

MORPA

Öljykylvyssä voidellut kuulalaakerit ja hammasrattaat ei taida olla hirmusen tarkkoja käytetystä voiteluöljystä, tärkeintä on että voiteluainetta on. Mut litran purkki oikeaa peräöljyä taitaa riittää koko skootterin eliniän, joten miksi siinä tosiaankaan yrittäis säästää  ;)

Se sihti siellä ei taida normaalisti pyydystää yhtään mitään partikkeleita, jos jotain koneesta hajoaa niin ne kappaleet siihen sitten tarttuu. Kun männäntapin lukkorengas irtosi aiheuttaen myös männän tuhoutumisen, niin olihan siihen tarttunut jos jonkinlaisia pieniä metallinpalasia. Kymco olis kyllä kulkenut ihan hyvin, mutta kaamea savutus aiheutti mielenkiinnon irrottaa sylinteri ;D Välillä tulee sitä sihtiä tutkittua, ja vaikuttaa että siihen tarttuu pääasiassa öljymäärän tarkastuksessa öljyn joukkoon joutuneita roskia.
Liikennesika.

Käppyrä

Etuvariaattorin holkissa on olake joka rajoittaa lautasten liikettä. Moposportissakin näkyy jotain holkkeja olevan myynnissä

MORPA

Lainaus käyttäjältä: Käppyrä - 13.06.17 - klo:00:01
Etuvariaattorin holkissa on olake joka rajoittaa lautasten liikettä. Moposportissakin näkyy jotain holkkeja olevan myynnissä

Siinäpä se kuristus just on, ei siellä muuta ole, eli tilalle vastaavan kokoinen osa ilman sitä olaketta, niin muuttuu aivan toisenlaisksi. No CDI:ssä on jokin rajoitus, sekin on helppo poistaa joko ostamalla rajoittamattoman CDI:n tai sahailemalla alkuperäistä. Taitaa olla kierrostenrajoittimen ohitus turhaa jos on muuten vakio. Rullat jotain 6,2g tai ehkä 6,0g niin jaksaa mönkiä isompiakin mäkiä ylös ja kulkee tasasella vielä letkeillä kierroksilla.

Kiinan nelarin holkki käy Kymcoon, niitä varmaan löytyy tästä porukasta ihan sopuhintaan. Kannattaa tietty mitata ennen asennusta, kun mannerkiinalaiset toleranssit on mitä sattuu ja Taiwanissa ovat tarkempia. Ei kyllä yhtään sopimatonta holkkia ole tullut vastaan :)
Liikennesika.

pera8x

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 08.06.17 - klo:00:04
Öljykylvyssä voidellut kuulalaakerit ja hammasrattaat ei taida olla hirmusen tarkkoja käytetystä voiteluöljystä, tärkeintä on että voiteluainetta on. Mut litran purkki oikeaa peräöljyä taitaa riittää koko skootterin eliniän, joten miksi siinä tosiaankaan yrittäis säästää  ;)

Se sihti siellä ei taida normaalisti pyydystää yhtään mitään partikkeleita, jos jotain koneesta hajoaa niin ne kappaleet siihen sitten tarttuu. Kun männäntapin lukkorengas irtosi aiheuttaen myös männän tuhoutumisen, niin olihan siihen tarttunut jos jonkinlaisia pieniä metallinpalasia. Kymco olis kyllä kulkenut ihan hyvin, mutta kaamea savutus aiheutti mielenkiinnon irrottaa sylinteri ;D Välillä tulee sitä sihtiä tutkittua, ja vaikuttaa että siihen tarttuu pääasiassa öljymäärän tarkastuksessa öljyn joukkoon joutuneita roskia.

tuli noista öljykylpylaakereista mieleen tällänen juttu.

tuosta oikeasta öljyatä vielä. tuossa, kun mainittin, että pääpiirteittäin perään peräöljyä ja moottoriin moottori öljyä, niin tarkotin juurikin pääpiirteittäin. myös poikkeuksia löytyy. jossakin saabissa käsketään käyttää moottoriöljyä lootassa. ja vanhan mersun manuaalilaatikkoon, jos menee laittaan jotain normaalia vaihteisto öljyä, niin ei toimi pakkasella laatikko oikein ollenkaan. siellä on pieniä neulalaakereita, jotka alkavat tahmaamaan jäykillä öljyillä, eikä kylmällä ilmalla näin saa vaihteita silmään. löytyy omakohtasia kokemuksia asiasta. varsinkin pakin saaminen päälle oli työn ja tuskan takana 20 pakkasella. en meinannut päästä parkkiruudusta pois.. vanhaan mersuun kuuluu atf manuaalivaihteistoonkin.

Käppyrä

Lainaus käyttäjältä: MORPA - 13.06.17 - klo:00:36

No CDI:ssä on jokin rajoitus, sekin on helppo poistaa joko ostamalla rajoittamattoman CDI:n tai sahailemalla alkuperäistä. Rullat jotain 6,2g tai ehkä 6,0g niin jaksaa mönkiä isompiakin mäkiä ylös ja kulkee tasasella vielä letkeillä kierroksilla.


Kierrosluku lienee rajoitettu jostain syystä. Laakerit varmaankin kestää kierrättää enemmän kuin missä sytytysennakko leikkaa kierrokset. Samoin lyhytiskuisen koneen männän nopeuskaan tuskin on esteenä. Venttiilien kelluminen voi olla ikävä ylläri jos lisätään radikaalisti moottorin huippukierroksia. Saattaa kolista pahasti jos ottaa mäntään kontaktin yli 10 000 rpm

Kokeilin itse 6,2 g rullia. Vakio CDI:llä pyrkii yläkierroksille ja kone alkaa röpöttämään tasaisella, toki ylämäkeen saattaa kiivetä paremmin. Eilen vaihdoin vakiorullat (6,5 g) takaisin.

MORPA

Eipä nää ole alkaneet röpöttämään oikeastaan millään rullilla, eli voiskohan se röpöttäminen nyt johtua jostain muusta?

Vakiopytyllä tuommonen Agi 6,5g rullilla on vähän semmonen ettei jyrkkään mäkeen kannata pysähtyä, ei se perhana meinaa päästä liikkeelle  ;D
Liikennesika.

Käppyrä

Eli sama ilmiö kuin jos keskiseisontatuen varassa kierrättää konetta niin sytkäboksi jossain vaiheessa säätää ennakon myöhäiselle. Tuntuu äkkiseltään samalta kuin liian isolla pääsuuttimella.

MORPA

En edelleenkään tunnista oireen kuvausta ;D

Ei se rajoitin mitenkään ehdottomasti kiellä ottamasta kierroksia vaan kyllä se kiertää ihan nätisti sen minkä kiertää, nätisti hyrisee vaikka kuinka jyrkkään alamäkeen painais menemään. Ei ole havaittavissa siis mitään selkeää kohtaa milloin rajoitin alkaa vaikuttamaan.
Kuulostaa tuo oire kyllä joltain jyrkältä alipäästösuodin tyyppiseltä ratkaisulta, jota ei tuttavapiirin kymcolaattoreissa eikä omassanikaan ole.
Liikennesika.

Käppyrä

Joo kyllähän se jossain tilanteissa kiertää vaikka sytytys olisikin myöhäisellä. Vaan kun ajetaan tasaisella niin tulee raja vastaan.

"Alipäästösuodin" ??