Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Agility 50 -05 sammuilee välillä

Aloittaja niiraja, 13.05.12 - klo:22:02

« edellinen - seuraava »

niiraja

Skotteeri sammuilee, ihan kuin virrat kääntäisi ajon aika kiinni. Välillä pystyy ajamaan kymmeniä kilometrejä ongelmitta ja välillä saattaa kilometrin välein sammahtaa. Sitten kun tankin korkin käyttää auki ja laittaa kiinni niin aina on lähtenyt heti käyntiin. Mikähän olisi vialla, olisiko vinkkejä?

Samppa

Tankin korvausilmaletku jostakin tukossa tai puristuksissa. Yleensä tosin, polttoainepuolen ongelmissa skode hyytyy, ei sammu kuin avaimesta vääntämällä. Tämän vuoksi olisi hyvä tsekata kipinä, kun sammuu.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

niiraja

Juu kyllä vika ilmeisesti onkin sähköpuolella eikä polttoainepuolella. Nyt teki taas saman tempun, täydessä vauhdissa skodesta veto loppui täysin, ihan kuin virta avain olisi kiinni käännetty. Sitten kokeilin kääntä virta avaimen hetkeksi kiinni ja päälle niin taas skode alko toimimaan.

Eli ainakun skode hyytyy niin käyttää vaan virta avainta muutaman sekunnin nollassa ja taas mennään. Mikä ihme tossa voi olla?

ilborg

Foorumilta löytyy varmaan useampikin vinkki tuohon, ja sitten kiinalaiset 4t-laitteethan on lähes samoja. Mitään erityistä tyyppivikaa en ole huomannut agilityssä, eli mennään ihan pelkkien tavallisten ohjeiden mukaan. Eli lähetään siitä että maakontaktit on kunnossa (taitaapi olla tuo startissa oleva johto se ainoa moottorin maadoitus) sitten tarkistellaan ettei mikään johto ole oikosulkeutunut sekä liittimet käydään lävitse. Sytytysboksi nyt näin ehkä ekana tulisi mieleen että saisi huonon kontaktin tai joku sytkäboksille tuleva muu piuha.

Tosi kinkkinen tuollainen satunnaisesti ilmenevä vika. Kannattanee laittaa skode käyntiin kun on hieman katteita auki ja kokeilla heilutella johtoja.

Sitten kannattaa yrittää kiinnittää kanssa erityistä huomiota että onko erityistä tilannetta että milloin tuo ilmenee todennäköisimmin. Eli siis onko yleensä ajettu töyssystä, tuleeko se pitkän kaasutuksen jälkeen jne. tietysti lisää oireita kannattaa yrittää löytää, eli toimiiko startti kuitenkin vaikka avainta ei käännettäisi nollille ennen uutta yritystä jne?

Ei se polttoaineongelmakaan aina kovin pitkään varoittele, luultavasti jos täydellä kaasulla ajaa niin kun bensa loppuu kaasarista niin muutaman sekunnin se saattaa oikutella, ja esim kaasun irti päästämällä vain sammuu. Ei kyllä ihan avaimesta kääntämiseltä tunnu, mutta tietyissä olosuhteissa kenties melko lähelle samaa tulosta. Yleensä kyllä on sitten erilaista nykimistä ym. etenkin liikkelle lähdöissä.

InsOmnia

Kiinalaisissa mönkkäreissä tuo on ihan yleinen ominaisuus. Niissä vika on löytynyt virtalukosta. Ilmenee useimmiten niistä yksilöistä joita säilytetty kosteissa olosuhteissa ja virtalukon kontaktit hapettuneet.

Samppa

Kun se käy, niin hemputtele sitä avainta virtalukossa edestakaisin. Virtalukkoon voi kokeilla myös ruiskuttaa vaikka elektroniikan puhdistussprayta tai jopa CRC:tä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.