Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moottoriöljyä skootteriin - ikuisuuskysymys

Aloittaja Romoni, 09.09.18 - klo:10:36

« edellinen - seuraava »

vhild

Hmmm....ehkäpä vaihdatan Vespan öljyt ennen talvilepoa.

Coastside

Ostin kerran käyttämättömän moottorin jonka öljyissä oli puulastua ja metallihilettä. Muutenkin öljy oli tervamaista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

mulla oli uudessa mankin moottorissa jotaki vihreetä litkua.. ;D hetken sillä uskalsin käytellä. hyvä että tyhjennys aukosta tuli ulos sen verran jäykkää kamaa.

Romoni

Lainaus käyttäjältä: vhild - 09.09.18 - klo:19:50
Saako kysyä miksi vaihdoit jo 26km jälkeen?
Tuollahan se edellä tuli jo mainittua, että ei noihin tehtaan toimiin ole luottaminen - se on tätä nykyaikaa se. Minusta jälleenmyyjän olisi suoritettava tuo operaatio ennen myyntiin laittoa. Tästä asiasta en olisi ollut tietoinen ellen olisi jo ennen ostosta lukenut tämän palstan tarinoita ja suosituksia kiinalaisten osalta. Kyllähän öljynvaihdon yhteydessä sisällä ollut voiteluaine näytti näin maallikon silmään olevan ihan okei, mutta vähän vajaa se säiliö oli. Muutama pieni metallin hile löytyi - siinä kaikki.

Kuten täällä on usein todettu - öljynvaihto on pieni ja kohtuuhintainen operaatio, jonka voi tehdä suosituksia useamminkin. Hyöty on ainakin tällöin maksimoitu ja haitat minimoitu sekä se, että itse tiedät mitä ajopelissäsi on sisällä, mikä taas antaa omistajalleen mielenrauhan.

On hyvä, että tämä foorumi on olemassa suomeksi suomalaisille ja keskustelu lukemani perusteella asiallista.
Keeway Fact EVO E4 EFI vm.2018
Moottori: QJ137QMB

Ei se niin mene etteikö se jotenkin mene...

MORPA

Vapaa lainaus toiselta foorumilta "VAG on yhtiö joka tuottaa maailmaan paskoja ajoneuvoja" Autokaupan putsarina on jäänyt mieleen, että VAG-autoissa on aina öljypurkkki matkassa. No kun sata autoa puhdistaa niin yksi öljypönä jaa nurkkiin ja mopoonhan se sitten meni. Eli VAG-ölppää koneeseen, niin ei tartte öljytikkua ronkkia ;D

VAG-hyväksytyt öjyt pysyy konesa ku konesa ;D
Liikennesika.

joni_k

vaginalaiset on ekoteko tietyt moottorit kuluttaa uutena jo sen verran öljyä että purnukka tulee matkassa ;D itse oon kyl yllättyny omassa ei vielä vaihtovälillä tarvii lisäillä ja tuntuu ettei kulutakaan että mittatikusta näkis.

MORPA

No ei tuo nykyinen käytössäni oleva VAG-ajoneuvo myöskään vie öljyä havaittavissa määrin, mutta VAG-ajoneuvon takaluukusta nurkkiin jäänyt Castrol öljy on pysynyt hyvin mopedin moottorissa. Motoxia ja muita piti aina olla lisäilemässä ja tarkastelemassa, tätä taas ei ;) Purkki on tallessa ja aion ostaa tätä mopoon jatkossa. Mopo kun on vähän ärsyttävä kun se ilmottelee liian vähäisestä öljymäärästä pelkästään epämääräisiä ääniä pitäen ;D

Edellinen käytössä ollut automobiili oli GM:n valmistama, ja sen tyyppisellä moottorilla varustetut ajoneuvot alkoivat yli 150tkm ajettuina syömään öljyä huonojen männänrenkaiden takia. Noin litran sai lisätä tuhannella ajokilometrillä. Ei tuo öljyn kulutus nyt ihan niin suuri ongelma autossa ole kuin foorumeilla puhutaan, ja osaavathan nuo kertoa milloin tekee mieli öljyä moottoriin, siis ihan semmosella varoitusvalolla joka ei ole öljynpaineesta riippuvainen ;)
Liikennesika.