Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Karstanpoisto pakoputkesta (2T ja 4T)

Aloittaja keijopel, 21.09.07 - klo:14:34

« edellinen - seuraava »

Jaanssperr

Itse olen näitä 2-tahtisten putkia honkkarin kuumailmapuhaltimella käristellyt. Ensiks puhaltanu toisesta päästä sisään että karstat hiiltyy ja alkaa palamaan, sitten siirrän puhaltimen putken toiseen päähän. Tuollain se polttaa ne ulos tulevat kaasut ettei kärytä NIIN paljon... kyllähän siinä naapurit silti saa nauttia samasta tuoksusta mikä omaan asuntoon leijailee jos on jäänyt ikkunat auki 8) Putki oli tyhjä kaikesta ylimääräisestä metallista ja täynnä sitä itteensä :P

juuzzo

Polttelin tuossa viimeviikolla Aprilian pystyminarellin putken nuotiolla.
Halkoja meni sylillinen. Puolen tuntia tuli tulta molemmista päistä putkea ja lopulta oli koko putki "kirkkaalla" metallilla valmiina maalattavaksi. Lopuksi kolistelin hiilenpaloja vielä ulos pakoaukon puolelta.
Kyllä nyt kulkee kevyesti ja kiihtyy ihan yllättävän lujaa.
En todellakaan jaksa uskoa, että kuumailmapuhaltimesta on apua tässä hommassa ja kaasutohollakin on putsaus työläs ja likainen homma. Tulta ja lämpöä pitää olla todella paljon.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: juuzzo - 06.07.13 - klo:22:04
En todellakaan jaksa uskoa, että kuumailmapuhaltimesta on apua tässä hommassa ja kaasutohollakin on putsaus työläs ja likainen homma. Tulta ja lämpöä pitää olla todella paljon.
Onnistuu, onnistuu. Tässä muutama mainitakseni.
http://youtu.be/XzRfFlXF2vQ
http://youtu.be/Q0LKf9tGuoQ
http://youtu.be/QNZxYFfNdqw

Coastside

Kuumailmapuhallin tuo lämpöä ja ilmaa joka sytyttää öljypien jonka energialla homma tapahtuu. Liekkillä vie hapen ja karsta ei syty.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

juuzzo

Komiastihan tuo palaa puhaltimellakin kun moskaa on putkessa tarpeeksi.
Tosiaan...kun karstat saa palamaan liekillä niin lämpö alkaa riittämään  ;)

konenikkari

#80
Ikävä kyllä ei karstojen poisto suju pakoputkesta ollenkaan,kuumallakaakan ilmapuhaltimella jos kyseessä katalysaattori versio.
Ainoa vaihtoehto on pakoputken vaihto uuteen.
Tosin, taitava paloittelee, ja laskee katalysaattoriosan lattialle, putkea kiinni hitsatessaan.
Karsta poistuu sujuvasti, vain perinteisistä pakoputkista sytyttämällä karstan palamaan, ja jatkamalla palamista lisähapella.

Tosin samalla palaa pois, myös mahdollisesti, pakoputken sisäpintaan tehtaalla ruiskutettu/ asennettu ääntä vaimentava pinnoite.

Ko. kaasujen hengittämistä en suosittele.

Jos se nyt on aivan pakko olla moposkotuissakin sen katalysaattorin
olisi aivan kohtuullista vaatia että se olisi pakoputkea rälläköimättä, myös vaihdettavissa.
Valmistajat vastaavat: katalysaattoriputken tukkiuduttua, olet käyttänyt väärää öljyä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

jeredd

Itse olen poltellut mopojen ja skoottereiden karstaiset putket tehokkaalla kuumailmapuhaltimella.
Laitan aina ensin vähän bensaa putkeen ja tuikkaan tuleen, heti perään kuumailmapuhaltimella niin lähtee karstat palamaan.
Muutamasta putkesta olen saanut katalisaattorin palasiksi kun tarpeeksi kauan lämmittäny.
Naapurit ei oikein tykkää karstan poltto operaatiosta ;D

A_sentaja

Minä taasen erotan hellästi katin ja putken toisistaan,kaikista mopoista joita olen omistanut on tämä toimenpide kohdannut. Katin tukkeutuminen on yksi syy miksi mopo oikuttelee,ja sen poistaminen lisää toimintavarmuutta... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Solifer

Kiiwissä on tietääkseni putkessa katalysaattori, niin mites karsta poistetaan, ettei katti hajoa? Uskaltaako ihan kuumailmapuhaltimella vai?  ::)
Miten kauas skopalla pääsee?

Coastside

Se toimii 700 asteisena muutenkin ja karsta ei pala noin kuumana ja putkin on avattava kävi katin miten kävi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Solifer

Miten kauas skopalla pääsee?

Coastside

Tarkoitin tyhjentämistä teki sen miten vain vaikka sahaamalla auki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Peugeot osiossa tuli vinkkiä karstan polttoon kaasutoholla ja paineilmalla jossa sytytys tehdään toholla ja ylläpito paineilmalla. Sytytysneste (Ei bensiiniä koska leimahdus voi halkaista putken) taitaa auttaa alkuun. Putki pystyasentoon ja tohottamaan sisään kunnes syttyy ja sitten ilmaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Lopo55

Itellä ei oo vielä kertaakaa katillinen putki karstottunu, aina sen verran kääntäny kahvasta ettei karstotu. Ostin taannoin tehoputken joka ilmeisesti todella tukossa koska kiinni ollessa skoba kiihtyy kolmeen kymppiin kiukkusesti mutta sen jälkee hyvä ku jaksaa nousta ylämäet ylös. Ja siis skootterissa ei minkään näkösiä kuristuksia ja vakio putkella kulkee mittarinopeutta 80 km/h. Täytyy kokeilla tota viemärin avaajaa jos sillä aukeis.

Sillikai

Yritin eilen poltella Super 8 2t putkesta karstoja. 600 c antava kuumailmapuhallin hönki yli puolituntia, eikä savun häivääkään.. Joko ei riittänyt teho, tai karstaa ei ole tai sitten ei tosiaan poltto onnistu kun katalysaattori tuossakin putkessa on..