Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aina ilmenee ongelmia, oli mikä mopo tahansa?

Aloittaja Eki, 25.03.23 - klo:07:57

« edellinen - seuraava »

Eki

No niin, nyt ei meinaa millään lähteä käyntiin, kun lähtee niin pätkii hirveästi, jotenkuten pystyy ajamaan, tietyllä pienellä kaasulla saattaa olla pätkimättä. Kukaan ei osaa veikata että kumpi voisi olla, cdi vaiko magneetto, summamutikassa en osia lähe ostelemaan, tämä oireili jo käynnistäessä pätkimisellä ajoonlähdössä parikuukautta sitten, nyt joku osa vetelee viimeisiään (SAA ANTAA VIISAITA NEUVOJA, MITEN VARMISTAN KUMPI, ONKO CDI VAI MAGNEETTO)?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#16
Magneetto ainakin lataa kun on käynnissä, avaan juurikin nyt vielä sen, ei näy mitään häikkää ja valot palaa kirkkaina vilkkumatta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#17
No, eipä täällä kukaan enää kommentoi mitään, kysytään vielä kuitenkin, että jos ostan rajoittavan alkuperäisen cdi boxin, hajoaako boxi mikäli ajelee paljon rajoitinta vasten, elikä olisi hyvä olla rajoitin. Siksi rajoitin että saa prikoilla säädeltyä nopeutta sopivaksi, rajoittamattomalla boxilla kiertää varmaankin liikaa kaasu pohjassa? Edit: liikkeessä oltiin sitä mieltä ettei ajaminen rajoitinta vastaan riko boxia.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

mopotinx3

Rajoittaminen on sen boksin normaalia toimintaa, se oikein tykkää siitä. Rajoittamaton boksi taasen tykkää ottaa kierroksia. Jos kuski ei ymmärrä löysätä kaasua, kone voi sanoa poks.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Eki

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 13.04.23 - klo:21:40Rajoittaminen on sen boksin normaalia toimintaa, se oikein tykkää siitä. Rajoittamaton boksi taasen tykkää ottaa kierroksia. Jos kuski ei ymmärrä löysätä kaasua, kone voi sanoa poks.
Kiitos, samaa mielipuolta itsekin ja onhan itsellä ollut mm Italian ruiskuskodet ja muutama muu rajoittimella ja niillä on ajettu mm Karjalan reissuja hana kaakossa, hyvin on kuitenkin kestänyt, jokin muu on pettänyt. Olen 99% varma että nyt vika olisi cdi boxissa ja semmoisen haen huomenna Vantaalta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#20
Sanoivat moposportissa että saattaa olla polttoainepumppu, jos, niin voiko sen mahdollisesti korjata, ei nuo uudetkaan maltaita maksa, n.30€
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#21
CDI BOXI oli viallinen, oli rikkonut parit tulpat, tulipahan samalla vikaa etsiessä hommattua mm sytyspuola, tulpanhattu, huoltovapaa akku, bensasuodatin sekä cdi boxi, missä se vika oli, oli jo talvella lähinnä kylmänä lähdössä, röpötti n.100-200 metrin matkan vietävästi, mistä sitten paheni ihan mahdottomaksi. Löysin alkuperäisen uuden cdi:n, missä on kierrosrajoitin, kun kaikki myyvät maininnalla rajoittamaton, kun kysyntä on liki yksinomaan niillä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Peugeot Speedfight 3 LC on eurooppalainen skootterimalli, joka julkaistiin vuonna 2015. Tämä skootteri on varustettu nestejäähdytteisellä 50 cc moottorilla, joka tuottaa noin 4,5 kW (6 hv) tehoa ja 4,5 Nm vääntömomenttia.

Tekoälyn näkemys kyseisestä mallista, ei pidä mm tehot paikkaansa, tässä on 3.80kw tehoja, ei jäljellämainittua: Skootterin paino on noin 108 kg ja sen huippunopeus on noin 45 km/h. Polttoainesäiliön tilavuus on noin 8 litraa, joka antaa ajomatkaksi noin 150-200 km riippuen ajotavasta ja olosuhteista.

Peugeot Speedfight 3 LC on varustettu mm. etu- ja takajousituksella, levyjarruilla edessä ja takana, LED-valoilla sekä digitaalisella mittaristolla. Lisävarusteena saatavilla on myös ABS-jarrut ja USB-latausliitin.

Skootteri on suunniteltu kaupunkiajoon ja kevyisiin matkoihin, ja se tarjoaa helpon ja mukavan ajokokemuksen kaupunkiympäristössä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Palosella - 12.04.23 - klo:21:11Et vieläkään ole uskonut, että kannatta ostaa ruisku nelitahtiskootteri jos haluaa luotettavuutta ja pelkästään ajaa ;)
Palosella, sinulle vielä: kuka tai kenellä on kyseinen ajopeli, siis nelari pösö, ajaako hän mahdollisesti viikossa satoja jope tuhat kilometriä, minä ajan. Kyllähän varmasti mopo kuin mopo pysyy suht' kunnossa mikäli sillä käy esim laitakaupungilta keskustassa tai esim Hyvinkää-Riihimäki reissuja vaikka päivittäin, itsellä nyt huhtikuussa kertynyt jo n.2000km ajettuja matkoja, kesällä kuukaudessa varmaan 4000-5000km, harva taitaa mopolla surffailla vastaavia matkoja? Parhaina kesinä tuli vaivatta yli 20.000km jatkuvasti ajettua, se oli mopo ja kesä, lähinnä siksi että sylinterinvaihto kerrostalo-olosuhteissa on hankala toimenpide, ennemmin möin pois jo vaihtokuntoon ajetun ja ostin ehomman, siksi näitä ollut jo 25 skootteria.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Tässä on vaan semmonen mutta että onko mopoluokan laitteita tehty vaativiin ajoihin..? Tekstissä lukee suunniteltu kaupunki ajoon ja kevyisiin matkoihin. 100km tai 200km ei kovin kevyt ole. Satunnaisesti varmaan menee, mutta joku paikka antautuu aivan varmasti ja jos 5000-10 000km pääsee ilman ongelmia se on kova suoritus jo. Tuolla matkalla autokin voi hajota moneen kertaan. Itellä vuotuiset ajot autolla 8000-10 000km. Eli koetan sanoa onko  liian vaativat ja pitkät ajot, sekä odotukset näiltä laitteilta joihin ne loppupelissä ei ole suunniteltu.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 17.04.23 - klo:04:36Tässä on vaan semmonen mutta että onko mopoluokan laitteita tehty vaativiin ajoihin..? Tekstissä lukee suunniteltu kaupunki ajoon ja kevyisiin matkoihin. 100km tai 200km ei kovin kevyt ole. Satunnaisesti varmaan menee, mutta joku paikka antautuu aivan varmasti ja jos 5000-10 000km pääsee ilman ongelmia se on kova suoritus jo. Tuolla matkalla autokin voi hajota moneen kertaan. Itellä vuotuiset ajot autolla 8000-10 000km. Eli koetan sanoa onko  liian vaativat ja pitkät ajot, sekä odotukset näiltä laitteilta joihin ne loppupelissä ei ole suunniteltu.
Siinäpä se juuri onkin, eihän mopoa ole varmaankaan jatkuvaan reissaamiseen tehty, lähinnä satunnaisiin ajoihin, ei esim 1000km:n jatkuvaan ajoon tai pitempään, vaikka ongelmittahan nuo kyllä itsellä kaikki reissuni mm pohjoiskarjalaan ovat kestäneet, poislukien alkuaikojen joitakin kiinanskoottereita, saattoi eräskin niistä käännyttää jo Lahden kohdalla takaisin kotia, kun mottorista alkoi kuulumaan hirveä kolina ja rahina. Ystäväni ja kova moporeissaaja Masa pohjoiskarjalasta (tunnettu tupettaja) on kyllä ajellut kiinan skoottereilla monen monet lapinreissut liki ongelmitta ja nytkin jo heittelee satojen kilsojen päivittäisiä reissuja pitkin kyliä seutukunnallaan.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#26
Jatkoa omaan edelliseen: toisaalta toimintaperiaatehan merkkimopoilla on aivan sama kuin vastaavilla prätkillä, tehoja vaan selkeästi vähempi mopoissa. Kyllä mm youtubessa olen seurannut kun kaverit ovat jopa mankeilla ja vastaavilla käyneet mm etelästä Norjan vuonoilla jne, vikoja lähinnä ilmennyt rengasrikkoja. Olenhan itsekin tehnyt samalla, jopa kiinanskootterilla 5.5 reissua Hyvinkää-Lieksa yhden kesän aikana parhaillaan, se puolikas oli kun Mikkelin syyskatuvaloissa tauolla huomasin, että öljypisaroita muutama tippui tielle, käännyin ympäri kotiakohti, oletin isompaa vikaa, mutta oli vain stefan vuoto, skode oli Kiinassa valmistettu Helkama ja Salossa Helkaman maahantuoja ihmetteli reissujani kovasti. Kävin siellä takaiskaria ostamassa ja kertoivat seuranneen meikäläisen reissuja, huoltopäällikkö pyysi huoltomiestä vaihtamaan kaikki vialliset katteet uusiksi odotellessani ja täysin maksutta. Näissä ns Kiinalaisissa ne katteet liki murenivat varsinkin kiinnityskohdistaan. Kyllä suurin osa reissuistani ovat itselle ikimuistoisia, tänään 17.4 2023 olisi tarkoitus käydä mm Lahdessa, edestakainen matka n. 160km.:)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Käy Eki samalla reissulla katsomassa vierumäellä
teltanpaikka valmiiksi 12-16.7 tapahtumaa varten  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Yksi tyyppi ajoi variaattori-poljinmopolla maapalloa ympäri. Putki tukkeutui usein ja runko ei kestänyt röykytystä kuorman kanssa. Renkaita tietenkin meni. Jos kärpän kokoinen mies ajaa puolet tuosta hyvää tietä, niin virittämätön kestää ainakin vuoden. Onko siinä mieltä kun prätkällä ajaisi vuosia renkaita vaihtaen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Oletuksena moottoripyörissä käytetyt materiaalit ja laskennalliset kestävyydet on paljon korkeammat kuin mopossa. Laakerit yms ja kyllähän isompi sylinteritilavuus jo kestävyyttä tuo. Mopo Manuaali lootalla ja ketjuvedolla on paljon kestävämpi kuin variaattori vetoiset vehkeet. Liikaa muuttujia jotka aina vaikuttaa kulkuun. Ketju veto menee aina yhtä hyvin kunnes ketju katkeaa.