Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio nrg 50 vesipumpun vaihto uuteen.

Aloittaja Eki, 29.10.22 - klo:17:37

« edellinen - seuraava »

Eki

#15
Eipäs onnistunutkaan, kysyin kemper kaasupoltinta ostaessa motonetin infosta, että käykö tarmo säiliö kyseiseen kemper merkkiseen kaasupuhaltimeen, sanoivat infossa että käy, EI KÄYNYT, eikä heillä ole säiliötä missään liikkeissään, eikä sitä löydy netistäkään etsittynä oikein mistään, yksi puoti on missä kaasupoltin on vieläkin edullisempi, pistin meiliä että onko heillä säiliö mukana? Tuon minkä motonetista ostin, on se sininen säiliön näköinen, mutta sen sisälle laitetaan kaasupullo 190g millä tohottaa tarvittaessa n 1.5h. Kyllä on todella hankala poistaa tuo vesipumpun osa, ei lähde kylmäspraylla, tosin se minun ei edes huurruttanut osaa ja taas mm wurthin kylmäspray maksaa 16,99€, elikä minusta älytön hinta tokmannilla, eikä se halvempi taida olla missään? Edit: tein lyöntivasaran, se mikä oli mm motonetissa, ei olisi sopinut kohteeseen, nyt on tilattu edullinen kylmä spray mille luvataan yli -50 asteen kylmyys hetkellisesti, mikäli sillä ei lähde ja lyöntivasaralla, sitten en enää tiedä millä osan saisi pois, niin ettei jäähdytys-systeemi vioitu?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

No niin, taas meni mopo myyntiin, huomasin että vesipumpun ropelli on murtunut siten että se messinkimutteri on irti ja siinä kiinni rupellin keskiosaa (muovia), no nythän se akseli laakreineen lähti kun napautti rupellinpuoleisesta päästä metallitapilla, mutta nyt täytyisi irroittaa koko moottori rungosta ja laittaa sitten se uusi vesipumpun osa uuden rupellin kera. Täällä ei ole mitään mahdollisuutta suorittaa työtä, elikä taas eikun myyntiin, jos vielä sattuisi mopo tulemaan, mitä nyt jo alan epäilemään, niin se olisi peugeot sf3 tai sf4, niissä ainakin on vesipumpun vaihto helppo.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

mopotinx3

Onhan se paska juttu, että mopedin korjaus ei onnistu. Nyt säästyit kuitenkin ruiskumoottorin murheilta, ilmavuodoilta ja pumppuongelmilta. Ne on ohjelmoitu moottorin käyttöiän loppupuolelle ja hankalia siksi, että matka keskeytyy ja kalliita korjata.  Alkaa olla kiire vähän ajetun kaasariskootterin hankinnassa. Kohta on tarjolla vain ruiskumalleja. Ne toimii uutena hyvin takuuajan loppumiseen asti, vähän samaan tapaan kuin mustesuihkutulostin. Tämä vastoinkäyminen kannattaa unohtaa ja siirtää ajatukset kevään koitoksiin. Tsemppiä.
Aprilia Sportcity One 50 4t

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 01.11.22 - klo:11:00Onhan se paska juttu, että mopedin korjaus ei onnistu. Nyt säästyit kuitenkin ruiskumoottorin murheilta, ilmavuodoilta ja pumppuongelmilta. Ne on ohjelmoitu moottorin käyttöiän loppupuolelle ja hankalia siksi, että matka keskeytyy ja kalliita korjata.  Alkaa olla kiire vähän ajetun kaasariskootterin hankinnassa. Kohta on tarjolla vain ruiskumalleja. Ne toimii uutena hyvin takuuajan loppumiseen asti, vähän samaan tapaan kuin mustesuihkutulostin. Tämä vastoinkäyminen kannattaa unohtaa ja siirtää ajatukset kevään koitoksiin. Tsemppiä.

Siis onko oikeasti ecuun ohjelmoitu vaikkapa 50.000 km kohdalle vikamoodi.? väitän, että ruiskuskootterissa kun tekee huollot ajoissa ja noudattaa valmistajan ohjeita, toimii ne aika smoothisti. Minäkin voisin vanhoilla päivilläni vielä ruiskun valita, nyt tosin kikkailen vielä tuon sf2 kaasarikoneen sytkän kanssa,kaiken liikenevän vapaa-aikani.. ::)

Ja pieni ot, olen ammattini puolesta törmännyt alta vuoden käytössä olleisiin mopoihin, jotka aivan finaalissa huollon puutteen vuoksi, ja toisaalta olen myös huoltanut vanhojakin mopoja, joita on huollettu säännöllisesti.
Arvaatteko kummat oli ajoteknisesti luotettavimpia.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Eki

#19
Lainaus käyttäjältä: A_sentaja - 01.11.22 - klo:11:55
Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 01.11.22 - klo:11:00Onhan se paska juttu, että mopedin korjaus ei onnistu. Nyt säästyit kuitenkin ruiskumoottorin murheilta, ilmavuodoilta ja pumppuongelmilta. Ne on ohjelmoitu moottorin käyttöiän loppupuolelle ja hankalia siksi, että matka keskeytyy ja kalliita korjata.  Alkaa olla kiire vähän ajetun kaasariskootterin hankinnassa. Kohta on tarjolla vain ruiskumalleja. Ne toimii uutena hyvin takuuajan loppumiseen asti, vähän samaan tapaan kuin mustesuihkutulostin. Tämä vastoinkäyminen kannattaa unohtaa ja siirtää ajatukset kevään koitoksiin. Tsemppiä.

Siis onko oikeasti ecuun ohjelmoitu vaikkapa 50.000 km kohdalle vikamoodi.? väitän, että ruiskuskootterissa kun tekee huollot ajoissa ja noudattaa valmistajan ohjeita, toimii ne aika smoothisti. Minäkin voisin vanhoilla päivilläni vielä ruiskun valita, nyt tosin kikkailen vielä tuon sf2 kaasarikoneen sytkän kanssa,kaiken liikenevän vapaa-aikani.. ::)

Ja pieni ot, olen ammattini puolesta törmännyt alta vuoden käytössä olleisiin mopoihin, jotka aivan finaalissa huollon puutteen vuoksi, ja toisaalta olen myös huoltanut vanhojakin mopoja, joita on huollettu säännöllisesti.
Arvaatteko kummat oli ajoteknisesti luotettavimpia.
Tästä lähtee erittäin siisti piaggio nrg ruisku, juuri uusi sylinteri/mäntäsysteemi sisäänajettu, on uusi vesipumpun korjaussarja ja kaikki mahdolliset hilut, pakoputki hiottu maalin osalta sekä maalattu kuumankestomaalilla, se on kuivunut sisällä jo viikon. Kaveri ken tuosta hausjärveltä näitä laittelee, on talli täynnä projekteja, ei sovi osto eikä korjaushommat nyt maksua vastaan. Myyn noutajalle 350 eurolla, takaan että on muuten varmasti ok ja hyvä, tuon vesipumpun kun laittaa. Eki 0400554554 Hyvinkää   Edit: päätinkin olla myymättä, seisokoon kevääseen jolloin otan moottorin irti ja klaitan tuon vesipumpun, eihän tässä ole mitään järkeä ruveta lahjoittelemaan, ostaa ja myydä ja taas ostaa. Kun keväällä ilmat valostuu, lämpenee jne, niin eihän yksi koneen irroitus ole homma eikä mikään, tai jos talvenaikana vuokraa lämmintä hallitilaa, mihin voisi hinauttaa skoden, voisi fixata koko skoden aivan huipputerään.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Oiskoha seuraava sitten sähköinen. Ainoa huoli akuston koko ja niitäkin saa rahalla. Vikaherkkyys on olematon bensiinimoottoreihin verrattuna.

Coastside

#21
Saksalainen kirjoitti punaisella ohjeen irroittaa (lösen) siipipyörä ja lyödä (durchschlagen) akselia sen puolelta. Selvemmäksi ohje ei tule.

"Vanha kiinnioleva pumppu on siinä vaiheessa että ropelli on kierretty vastapäivään auki akselista ja nyt olen lukkopihdeillä yrittänyt saada vanhaa akselia laakereineen pois."

"... huomasin että vesipumpun ropelli on murtunut siten että se messinkimutteri on irti ja siinä kiinni rupellin keskiosaa (muovia), no nythän se akseli laakreineen lähti kun napautti rupellinpuoleisesta päästä metallitapilla,... ".

Siis, missä vaiheessa siipipyörä meni takaisin? Jos akseli varin puolelta pyörittää, se voi tarttua taas.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#22
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 01.11.22 - klo:13:44Saksalainen kirjoitti punaisella ohjeen irroittaa (lösen) siipipyörä ja lyödä (durchschlagen) akselia sen puolelta. Selvemmäksi ohje ei tule.

"Vanha kiinnioleva pumppu on siinä vaiheessa että ropelli on kierretty vastapäivään auki akselista ja nyt olen lukkopihdeillä yrittänyt saada vanhaa akselia laakereineen pois."

"... huomasin että vesipumpun ropelli on murtunut siten että se messinkimutteri on irti ja siinä kiinni rupellin keskiosaa (muovia), no nythän se akseli laakreineen lähti kun napautti rupellinpuoleisesta päästä metallitapilla,... ".

Siis, missä vaiheessa siipipyörä meni takaisin? Jos akseli varin puolelta pyörittää, se voi tarttua taas.

Kun pumpun akseli ja lukkorengas on paikoillaan,
ei siipipyörä mahdu kiertymään täysin auki.
Kun siipipyrä on löysätty, sitä pitää samanaikaisesti,
akselia ulosvetäessä avata lisää.
Tuo sakemanni koettaa sanoa että siipipyörää pitää
ensin löysätä vähän ja sitten kopauttaa, jolloin akseli liikaahtaa,
kunhan lukkorengas ja sen alla oleva suora aluslevy on poistettu
akselin toisesta päästä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

mopotinx3

Ei moottorin korjaus niin kallista ole, joten harkinta on paikoillaan ennenkuin "lahjoittaa" taas mopon jollekin. Joku kyseli, onko ruiskumoottori ohjelmallisesti säädetty hajoamaan. Ei nyt aivan niin, mutta väistämättä ne apulaitteet tulevat vaihtoikään yksi toisensa perään. Siksi simahtaneen ruiskun saa aika edullisesti ostaa, 100-200€
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Ruiskun vian paikannus vaatii oskilloskoopin ja painemittarin. Nyt niitä saa edullisesti, joten tuon puolesta voisi ylläpitää. Bensan säästöillä ne hankkii, riippuen mitä ajaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 01.11.22 - klo:15:04
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 01.11.22 - klo:13:44Saksalainen kirjoitti punaisella ohjeen irroittaa (lösen) siipipyörä ja lyödä (durchschlagen) akselia sen puolelta. Selvemmäksi ohje ei tule.

"Vanha kiinnioleva pumppu on siinä vaiheessa että ropelli on kierretty vastapäivään auki akselista ja nyt olen lukkopihdeillä yrittänyt saada vanhaa akselia laakereineen pois."

"... huomasin että vesipumpun ropelli on murtunut siten että se messinkimutteri on irti ja siinä kiinni rupellin keskiosaa (muovia), no nythän se akseli laakreineen lähti kun napautti rupellinpuoleisesta päästä metallitapilla,... ".

Siis, missä vaiheessa siipipyörä meni takaisin? Jos akseli varin puolelta pyörittää, se voi tarttua taas.

Kun pumpun akseli ja lukkorengas on paikoillaan,
ei siipipyörä mahdu kiertymään täysin auki.
Kun siipipyrä on löysätty, sitä pitää samanaikaisesti,
akselia ulosvetäessä avata lisää.
Tuo sakemanni koettaa sanoa että siipipyörää pitää
ensin löysätä vähän ja sitten kopauttaa, jolloin akseli liikaahtaa,
kunhan lukkorengas ja sen alla oleva suora aluslevy on poistettu
toivottavasti....

https://youtu.be/_zvCD_xbvTc?t=108
Tuossa kohtaa se selittää että parin kolmen kierroksen välein napauttaa akselia ulos ja loput vetäen. Suoraan akseliin ei pääse käsiksi oikealta puolelta. Lukkorengas ensin pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#26
Jep. tuo osio taisi Ekiltä jäädä suorittamatta.
Vastaavan pumpun korjausohjeet on aiemmin ollut palstalla
olen huono, en enää osaa niitä löytää.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

no turha se on enää voivotella joskus onnistuu joskus teettää enempi hommia paremmissakin piireissä. kieltämättä melkonen savotta tuo on joutuu koko moottorin purkamaan atomeiksi.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 01.11.22 - klo:21:39no turha se on enää voivotella joskus onnistuu joskus teettää enempi hommia paremmissakin piireissä. kieltämättä melkonen savotta tuo on joutuu koko moottorin purkamaan atomeiksi.
Jos mieli muuttuukin, niin myyn todennäköisesti osina, mm bensapumppu, ruiskusuutin, vanteet renkaineen, pakoputki ja kaikenlaista purkuosaa halutun mukaan, saa helposti 300-400 euroa, uskoisin. Tuntuu jo kun ajattelee koneen purkua, ettei kiinnosta ruveta vääntämään, joten katson nyt mitä teen?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.