Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Alkuvaikeuksia Hondan kanssa

Aloittaja Skegge, 09.05.20 - klo:11:29

« edellinen - seuraava »

Coastside

En lähtisi tuosta nahisemaan. Vika on voinut tulla nyt ja sen todistaminen ettei siitä tietoisena kerrottu, on mahdotonta. Kaupoilla on nyt muutenkin tiukkaa joten ei ne hevillä myönny.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

#16
Myyjällä on näyttövelvoite jos väittää että joistain vioista on kerrottu. Ostajan taas on kyettävä näyttämään että tuotteessa on vika, tämä onkin joskus vaikeaa esim jos käyntiongelma on satunnaista.
Minä olisin mennyt heti ja välittömasti reklamoimaan myyjälle kun vika ilmeni.

E: vähän korjailin.. ja lisään seuraavaa:    Em asiat onkin syytä pitää mielessä mikäli aikoo tehdä kauppoja jossain firmassa mikä on pitkän matkan päässä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Skegge

No niin, polttoainepumppu on siis viallinen. Irrotin ilmanputsarin ja laitoin ruiskulla muutaman tipan bensaa imukaulaan ennen "kaasaria". Starttasin ja kone hörähti käymään muutamaksi sekunniksi. Kolmannen bensatilkan jälkeen kone jäi käymään. Kehittää siis käydessään sen verran alipainetta että jaksaa imeä tankista gasoa, vaikka bensapumppu onkin poissa pelistä. Polttoaineensuodatinta ei pumpun ja koneen välissä ole.

joni_k

Onko tässä mallissa myös se kompurapumppu joka tekee polttoainesuuttimelle sen paineen? Paljonkoha pumppu maksaa..?

Coastside

Jos se on matalapaineinen siirtopumppu niin alipaineella toimivia saa euroilla ebaysta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

En usko että on matalapainepumppu.

Ebaysta saa käytettynä noita, ~50e luokkaa maksaa näköjään posteineen.

Coastside

#21
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella


viisnelonen

#23
Ihan tavis-abiko tyyppisiä liittimiä noissa käytetään siellä tankin sisälläkin, ollu vähän ittekin yllättyny kun oon noita aukonu.. autoissakin hyvin samanlaisia.   Ainakin tuon mun pumpun sopivuus oli 100 %.
Tankin sisällä olevat letkut on monesti jäykkää muovia tms ja niitten puristaminen/kiinnittäminen esim pumpun letkuyhteeseen voi olla haastavaa sillä ne letkuyhteet on usein sileitä ja jopa hiukan kartiomaisia.
Ohessa linkki tuohon mun Satelikseen tilaamastani pumpusta. Paineet noissa on tyypillisesti 3-4 bar ja paineen säätö tehdään ohivirtausventtiilillä.

https://www.ebay.com/itm/PEUGEOT-SATELIS-250-06-13-fuel-pump-pompa-carburante-bomba-filtr-filter-strainer/143261737061?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2060353.m2749.l2649

Edit:  Seuraavan linkin perusteella saattaa olla että tuon Honda visionin pumppu vaihtaa mallia ? juuri 2015 vuonna tai sitten ei..
https://www.ebay.com/itm/2012-honda-NSC-vision-WH-50-fuel-petrol-pump-2012-2015/313071415888?hash=item48e482b250:g:NYsAAOSwGytereeS
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Minä tarkoitin noita letkuliittimiä jotka on klipsejä?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Skegge

#25
Lainaus käyttäjältä: Palosella - 10.05.20 - klo:16:05
En usko että on matalapainepumppu.

Ebaysta saa käytettynä noita, ~50e luokkaa maksaa näköjään posteineen.

Kumpi tahansa, mutta hassua että käyntiin lähdettyään toimii hyvin ilman pumppuakin. Eli pumppua tarvitaan näköjään vain käynnistyksen ajaksi. Mutta täytyy varmaan tilata käytetty kun tuollainen 294 £ uudesta tuntuu aika suolaiselta. Toki voinen kysellä myyjäliikkeeltä / maahantuojalta, että onko 3000 km tyypillinen kestoikä Hondan bensapumpulle.

https://aijaa.com/52hpGY

https://aijaa.com/PO5hwt

viisnelonen

"mutta hassua että käyntiin lähdettyään toimii hyvin ilman pumppuakin. Eli pumppua tarvitaan näköjään vain käynnistyksen ajaksi. "

Kyllä siellä on nyt jotain häikkää pumpun ohjauksessa.. esim alijännite ennen starttia ja sitten kun skodu käy niin pumppu saakin oikean jännitteen.. tms
Edes Honda ei ole niin etevä että kehittäisi ruiskun joka toimii pumputta..



taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Skegge

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 10.05.20 - klo:21:53
"mutta hassua että käyntiin lähdettyään toimii hyvin ilman pumppuakin. Eli pumppua tarvitaan näköjään vain käynnistyksen ajaksi. "

Kyllä siellä on nyt jotain häikkää pumpun ohjauksessa.. esim alijännite ennen starttia ja sitten kun skodu käy niin pumppu saakin oikean jännitteen.. tms
Edes Honda ei ole niin etevä että kehittäisi ruiskun joka toimii pumputta..

Joo, pumpun ohjaus tai sähkönsyöttö siellä pätkii. Eilen läksi pumpusta pitkästä aikaa "alkusurinat" kun käänsi avaimesta virrat päälle.

tex-

Olisiko mahdollista, että tämä nykybensa aiheuttaisi ongelmia? Jos laitteella ei ole paljonkaan ajettu ja vielä seissytkin pitkiä aikoja, niin olisiko bensa kiteytynyt pumppuun ja jumittaisi sen tms.
Honda PCX -17
ex Honda Lead

Skegge

Lainaus käyttäjältä: tex- - 18.05.20 - klo:15:31
Olisiko mahdollista, että tämä nykybensa aiheuttaisi ongelmia? Jos laitteella ei ole paljonkaan ajettu ja vielä seissytkin pitkiä aikoja, niin olisiko bensa kiteytynyt pumppuun ja jumittaisi sen tms.

Ymmärtäisin paremmin jos se olisi heti alkuun oireillut. Tai jos häiriöt kohdistuisivat moottorin käyntiin eikä bensapumpun toimintaan. Laitoin kuitenkin tankkiin ohjeen mukaisen annostuksen polttoaineensuihkutusjärjestelmän puhdistusainetta.