Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Filly LX

Aloittaja Coastside, 07.03.20 - klo:10:53

« edellinen - seuraava »

Coastside

Silent pro putki painaa 3,2 kg. Työnjälki on hyvää.  Asennan samalla kun talvipyörät. Tuli holkki josta poraamalla saan pyörän akselin holkin. :)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#76
Lisäsin nastoja etupyörään. Tehtaan nastat on hyvin liian pienet. Mopon keulan keveys vaatii pitkät nastat.
Meni kaikki 64 nastaa kun korvasin alkuperäisiä. Löytyi nyt myöhemmin 60 nastaa lisää vaihtaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#77
Pyörän soviteholkin tiiviste tuli kolmesta osasta. keulan stefa kävi vanteeseen, koneen akselin stefa holkkiin ja O rengas sitoo ne paikoilleen. Holkki on pakoputken asennusholkki 8)
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#78
Takapyörä yllätti. Vanne kihnutti lohkoon aikansa kunnes hioutui. Unohdin verrata entiseen.

Linjaus on 12 mm sivussa. Ei tunnu ajossa.

Nollasäässä tautisen hyvä pito noilla Mitas renkailla, eikä nastat pidä ääntä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#79
Tein putkesta korvakkeet saada pyörän valo ja digimittari. Ledeillä saan hurjan valotehon. Samat käy fillariinkin. Sovitteet painaa 12 g kpl. Litistin alumiiniputken pään ja hiilikuituvavasta sopivan paksu päälle.

Mittarin johto sattui olemaan tarpeeksi pitkä. Langattomat ei mopossa toimi, huomasin aiemmin.  Sattui hyvä mittari isolla näytöllä ja automaattikäynnistyksellä. Nappivalokin on vilkaista sitä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#80
Kaaduin paikaltani ja jalka jäi alle niin että vatsalleni putoaminen väänsi nilkkaa. Koetan tehdä jotain ettei jalka jää puristuksiin. Tapahtui joskus aiemminkin sama.

Fillyyn ei tullut näkyviä jälkiä. Syy kaatumiseen oli nuoskassa hidastetöyssy, jota en siltä nähnyt. Nuoska täyttää renkaan urat ja kaikki pito katoaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#81
Hankin peilien levityspalat joista meni M8 kierre. Tein M10x1,5 kierteet mutta peilinvarressa olikin hienokierre. Siihen ja sen lukitusmutteriin myös 1,5 kierre.  Kierteen teko vanhan päälle onnistuu, vaikka siitä puuttuu harja.

Hienokierre ei alumiinissa kestä toistuvaa irroitusta, joka talvella on tarpeen. Pitäisi tehdä helicoilit tai sokkakiinnitys.

Tilasin kiinasta 5-14 mm kierre-implantteja mutta taitaa puuttua työkalut? Niissä pitäisi olla tarve tehdä jengat isompaan kierrekokoon?

Kierteen nousun saa pultista mutterilla kun mittaa 10 mm ja laskee mutterin kierrokset ja jakaa sentin sillä määrällä. Kännyn kameralla saa lähikuvaa laskea kierroksia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Uusi tankki öljypullosta, kun pakastepullon korkki turposi bensasta. Tuossakin letku yläkautta ja vuotamaton ilmaletku, jos skode kaatuu. Pullossa on mitta-asteikko nähdä sisältö.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#83
Takapyörän linjausvirhe on 15 mm. Korjaus vaatisi prässätä akseliholkkia ja kaventaa jarrukenkiä. Ei tunnu ajossa joten saa olla.

Tietysti moottorin sivusiirtokin sen korjaisi. Kiinnityksen väliin mutterit.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Talvipyörät alle nyt helposti kun kaadoin skoden, jossa asennossa vaihtuu molemmat. Putken tiiviste putosi mutta on tiivis ilmankin.

Kaasari vuoti sylinteriin ja teki hydraulilukon joka aukesi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Palosella

Ei varmaan paljon ole tullut kilsoja Kymcoon Niun hankkimisen jälkeen?

Coastside

#86
Oli kärryn hinauskeikkoja. Talviajoon sopivampi kuin NIU. Niu:n talvipyörät maksaisi enemmän kuin Filly. Vähän myytyjen kirous on vaikea osien saanti kohtuuhintaan. Olisi se siistiä ajaa sähköllä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#87
Storm motorilla on 2 L bensakannuja 10 €. Tilasin jotta saan tukevan tankin, jonka tilavuus riittää.

Letkun saanti suoraan pohjaan on kokeilussa. Fillarin Presta venttiilin 6 mm stemmistä, NBR kumitiivisteillä sen saan. Renkaan butyyli ei kestä yhtään ja piti työstää pois.

Etuna on kierrekorkki stemmiin kun letku on irti. Korvausilmaventtiilin saa myös tuosta presta venttiilistä jättämällä sen sielun. Se toimii myös hanana kun sen sulkee.

Sopi kaukalon koloon hieman kulmaa muokaten. Vie pienen osan kaukalon tilavuudesta ja on 1/14 alkuperäisen tankin painosta. Liitin tulee kaukalon pohjan läpi ja korvausilma pystysuuntaan. Hyviä tiivisteitä oli vanhassa o-rengas sarjassa.

Venojen pujotus reikiin oli suht helppoa grillitikulla ja rautatalangalla. Magneetti auttoi. Venan ohuempi pää salli tiukat reijät. Pora ei ole hyvä tehdä reikä loppuun saakka koska se jättää lastua reunoihin. Avarrusterällä saa paremman. Letku varmistaa ettei mutteri löysty.

Silikoni suppilo tankkaamiseen. Ei vie tilaa koska on kokoonmenevä. Kestää bensaa tankkausten verran.

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Jäähdytyksen talvisäädöksi tein läpän joka liukuu keskiputkessa ja rako säätää ilman määrää. Saan sen lämmittimen tieltä helposti pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

#89
Bensatankin/pumpun letkuihin löytyi ratkaisu. Letkuissa on eri kokoisia päitä ja mutkia. Letkuja voi kuumentaen taivuttaa rautalankaspiraali sisällä ja päitä voi venyttää laajemmiksi.
Pumpun kovettuneen kalvon voi jarrunesteessä liottaa pehmeäksi.

Tuli epäilys ettei pehmeä letku kestä imua mutkakohdista, vaan litistyy tukkoon? On muovipinnoitettua rautalankaa tehdä spiraali jonka voin jättää sisälle tueksi. Mutkakohdasta se ensimmäisenä tukkeutuu.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04