Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

yamaha bws ei kiihdy eikä kulje kunnolla

Aloittaja Lumiaura, 18.01.20 - klo:19:22

« edellinen - seuraava »

Lumiaura

mistähän johtuu että bws ei enää kulje kun reilu 40 vaikka ennen meni 60 ei siis ota ajossa täysiä kierroksia ja kiihtyy huonosti, rengas ilmassa ottaa täyskierrokset hieman vaivalloisesti, on pieni epäilys että putki olis tukossa mutta voiko johtua siitä

A_sentaja

Tukkeutunut putki taikka kuoleentunut vp-jousi noin alkuun. Kuoleentuneen vp,n tarkastaa helpoiten etsimällä loivahkon alamäen, ja kiihdyttämällä normaalisti. Jos hetken kiihtymisen jälkeen tulee kuollut kohta ja sen jälkeen taas alkaa vetämää kunnolla, on vp-jousi finaalissa. tukkoinen putki oireilee oli alamäki tai ylämäki.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Lumiaura

vastapainejousena oli ensin malossin valkoinen mutta oli muuta ongelmaa niin vaihdoin sinne yamahan alkupräisen jousen sillä ajettu ehkä 50km, ja siinä tulee sellanen kohta mis tökkää hetken ja sit kiertää loppuun kun paikallaan huudattaa, mut ajossa en muistaakseni oo missään saanu kertaakaan kierroksia tappiin, pitää kokeilla tänään vaikka laittaa putkireiskat sinne putkeen liottamaan.

Lumiaura

ja kun tossa on putken kiinnikkeet vähän huonot niin se putki löystyy sylinteristä välillä, niin sillon kun koitin ajella ja ei kulkenut, niin yhtäkkiä kuulin äänistä että putki rupes löystyy ja samaan aikaan se rupes kiihtymää ja rupes kulkemaan melkein täysiä.

Lumiaura

haittaako paljon jos takavarista puuttuu se muovi mikä tulee vp jousen päähän?

Lumiaura

ei se vieläkään ota täysiä kierroksia ajossa

joni_k

putki ahistaa jos vuotamalla kulkee paremmin.tosin kakstahdit vaatii sen vastapaineen myös eli ei hyvä sekään jos putki vuotaa. paikallaan kun kaasuttelee voi tulla tuommoinen tökkää hetken kohta kun variaattori säätää itsensä ns isommalle vaihteelle.

Lumiaura


Lumiaura

ei lähteny putkenavaajal kunnol karstat liikkeelle

joni_k

jos se on vakioputki niin siellä voi olla sisällä kuristin,eli pitäisi aukoa koko putki auki ja kattoo.

tapiovuorent

Kotikonstina : Jos omistat kuumailmapuhaltimen , sitä voisi kokeilla.
Parista 2-tahtisen putkesta olen saanut poltettua karstat kohtuullisen hyvin.
Viritin palamattomalle alustalle putkensuulle puhaltimen , niin että kaikki ilma suuntautui putkeen , ja täysi teho . 20-30 minuuttia riitti. Kun savua ei enää tullut , niin siihen lopetin. Melkoisesti karstaa irtosi.
Kaikissa putkissa ei varmaankaan toimi , esim. katalysaattoriversioissa on niin monta "kerrosta" kennoja .
Joku on käyttänyt myös kaasukäyttöisiä "tohoja". Niiden kanssa pitää vaan olla vielä varovaisempia , ja tietää mitä tekee.

konenikkari

Kaksitahtisissa en ole tavannut ainuttakaan toimivaa, katalysaattoria.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Niin. Ja katalysaattoriversioissa on sisällä selvästi enemmän tavaraa lue: helpommin tukkeutuvaa , jos se ei käy riittävän kuumana.
Nelitahtisessahan pakokaasut on "puhtaampia" koska öljyä ei ole mukana.
Eipä ole tullut vastaan tukkeutunutta 4-tahtimoottorin pakoputkea ,ellei vaimentimen sisuskalut ole irronneet.

Lumiaura

tänään koitin puhaltimella ja ei se meinannut silti aueta. Avasin nyt putken rälläkällä ja otan sieltä kaiken turhan pois ellen nyt osta tehoputkea

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Lumiaura - 23.01.20 - klo:20:45
tänään koitin puhaltimella ja ei se meinannut silti aueta. Avasin nyt putken rälläkällä ja otan sieltä kaiken turhan pois ellen nyt osta tehoputkea

Putki nätisti halki, katti pois ja samalla raaputtaa ylimääräiset karstatkin. Sitten vain hitsaa kiinni ja kovaa ajoa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...