Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vespa GTS 300 -2023

Aloittaja Submariner, 06.03.23 - klo:11:08

« edellinen - seuraava »

Submariner

Tulipa taas palattua uudelleen Vespa sarviin, tuli kokeiltua  yksi kesä mm uudella Triumph Rocket III, voimaa oli, mutta kyllä se Vespa vaan aina vie.
Eli tilasin uuden -23 mallin päivitetyn GTS 300, aika paljon siinä uutta, mm jarrut, etujousitus, mittaristo jne jne, mielenkiinnolla odotan kevättä että pääsee ajelemaan. Vespojen hinnat vaan alkaa olemaan sellaisia että alkaakohan kohta ns kipukynnys monella lähenemään kun esim 300 GTS hinta lähenee uhkaavasti 10 000€, toimituskulujen kanssa menee jo yli 9000 €, toki näistä pienen alennuksen saa, mutta vain pienen. Onko muita jotka uuden päivitetyn GTS 300 hommannut ?
Vespa GTS300 -  2023

oskuk

#1
Paljonko ehdit edellisellä ajella?
Kyllä uusi toki kiinnostaisi, mutta vanha 2012 (30602km) toimii ja uutuudenviehätyskin katoaisi, ainakin paljon nopeamin kuin velka siitä uudesta ;-)

ja tuo maksoi vuonna -14 5999e Että ihan hyvä prosentuaalinen nousu kyllä...

Submariner

Edeliisellä jäi kilsat 1000 km, oli koko kesä vähän selkä vaivaa ja ei pystynyt oikein ajamaan, nyt selkä hyvässä kunnossa :-)
Joo, kovasti nuo Vespojen hinnat nousee. Olisin saanut ns ylivuotisen uuden 6500€, mutta ajattelin että kuitenkin aika paljon kaikkea "kivaa" tuossa uudessa niin samapa tuo, itseni tuntien olisi kuitenkin alkanut uudistunutta mallia kuolaamaan hetken päästä. Mutta perusratkaisu näissä ollut pitkälti sama aina, runko jne. Mutta tykkään kun uudessa tulee tuo ajotietokone eli näkee kulutukset, keskinopeudet jne jne. Ja jarrut nykyään Brembon valmistamat ja koeajojen mukaan selkeästi tehokkaammat kuin ennen, myös uudistunut etujousitus ei enää niiaa niin syvälle jarrutuksissa. Roomassa tehdyssä koeajossa todetaan että menee nyt nupukivi kaduilla mukavasti paremman takajousituksen ansiosta, eli paljon on muuttunut tekniikassa, mutta sama tyylikäs ulkokuori säilynyt
Vespa GTS300 -  2023

Coastside

Monia kiinnostaa onko ne saaneet woblausen pois? Siis sen keulan ravistamisen kun ote on kevyt.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Submariner

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.03.23 - klo:13:53Monia kiinnostaa onko ne saaneet woblausen pois? Siis sen keulan ravistamisen kun ote on kevyt.

Joo, mulla ollut 3 kpl GTS 300ennen tätä, ja en missään niissä tuota woblausta ole saanut esiin, olisiko yksilö kohtaista ??, en tiedä, no huonolla onnella tässä on woblaus :-)
Vespa GTS300 -  2023

Coastside

Lainaus käyttäjältä: Submariner - 14.03.23 - klo:12:23
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 13.03.23 - klo:13:53Monia kiinnostaa onko ne saaneet woblausen pois? Siis sen keulan ravistamisen kun ote on kevyt.

Joo, mulla ollut 3 kpl GTS 300ennen tätä, ja en missään niissä tuota woblausta ole saanut esiin, olisiko yksilö kohtaista ??, en tiedä, no huonolla onnella tässä on woblaus :-)
Vespa itse uskoo siihen koska takalaatikon mukana tulee tankopainot.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

PappaSkootteri

Mikä onkaan woblauksen ja "wääntämisen" ero? Sivuvaunu ei juurikaan poista woblausta vaan mielestäni vaatii tosi tarkan säädön yhdistelmälle ja sittenkin se on kuin ajaisi avoautoa josta puuttuu toinen etupyörä... ;D
Dacia Dokker 1,5D
Harley Davidson Dyna
Kawasaki VN 1500
Vespa GTS 300
Vespa LX 50 2T
Scand GoMoto 3,3
Amica

Partanen

Onko se etujarru Brembo, vai Nissin? Tässä videossa puretaan uuden Vespan eturipustus, ja kerrotaan keulan ja jarrujen olevan Nissinin tuotteita.

https://youtu.be/AnH--KcSW34
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Submariner

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 16.03.23 - klo:15:00Onko se etujarru Brembo, vai Nissin? Tässä videossa puretaan uuden Vespan eturipustus, ja kerrotaan keulan ja jarrujen olevan Nissinin tuotteita.

https://youtu.be/AnH--KcSW34

Onkin vain pääsylinterit Brembon, ja Nissinin satulat;
The biggest news for the GTS line is the changes to the brakes and suspension. Braking is important – even on a scooter – and for 2023, Vespa turned to Brembo for the GTS' system. In the front, a Brembo master cylinder feeds a Nissin dual-piston caliper to squeeze a 220mm disc, while the left lever also uses a Brembo master cylinder to massage a single-piston ByBre caliper on another 220mm disc out back
Vespa GTS300 -  2023

oskuk

No, vuosi mennyt. Fiilikset?