Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

TYSCON XL 50

Aloittaja malens, 08.08.07 - klo:18:16

« edellinen - seuraava »

malens

Onko käyttökokemuksia kyseisestä mallista? Iseäni kiinnostaisi kovasti hankkia tuo koska se on rungoltaan pitkä kuten tuleva käyttäjäkin. Osaako joku sanoa ketä noita suomessa myy ja miten on huoltojärjestetty suomeen?

MinGGi

#1
Lainaus Suomi24:n keskustelupalstalta:

"Mulla on toi skode ja suosittelen varaksetta. Kokoa riittää isommallekin kaverille kuten allekirjoittanut (190cm)

Akseliväli on hulppeat 142cm eli 5,5cm enemmän kuin MTX-2:ssa eli mistään pienestä skootterista ei todellakaan ole kyse.

Tankkiin menee 5,5 litraa vaikka ilmoitetaan 4 litraa tilavuudeksi. Muutaman päivän ajellut ja mitään vikaa ei ainakaan vielä ole ilmaantunut.

Kannattaa ottaa hopean värisenä. On tosi hienon näköinen. Kuluttaa n. 2,5 litraa satasella."

Mielestäni näyttää ainakin komealta. Kuinka pitkä muuten olet? Ajelen itsekkin "tavallisella" moposkootterilla vaikka pituutta on vajaat 190 cm.

EDIT: http://www.motorpower.fi/skootterit/xl_skootteri.htm?keepThis=true&TB_iframe=true&height=380&width=760

Ei ainakaan ole hinnalla pilattu yksilö.
Kun poliisi tulee kyselemään, "Ajokortti ja rekisteriote", vastaappa siihen "Seuraavaksi haluat kai yhden Rieseneistäni?"

malens

Mittaa mulla on 190+ ja painoa kanssa 90+

Baotian

Tuon linkin mopossa oli tehoa 2,4 hv, omassani 2,61 kw.
kannattaa koeajaa useampi eri malli ja sen perusteella tehdä ratkaisu.

Tontza

Itsellä on tuo Powermax mtx 2 ja olen 188 pitkä ja 100 kg ja mainion kokoinen isollekkin miehelle ja 2300km jo ajellu tälle kesälle ja ei mitään murheita ole ollut ja kulkee aivan mukavasti,siinä olisi melkein vastaava skootteri malli tysconin kanssa.

kekra

Hyvin on Tyscon edelleen pelittänyt. 6000km nyt mittarissa joista viimeiset 2000km tosin ajellut 80 kuutioisella pytyllä. Hyvin näyttää siis mopon tekniikka kestävän vähän isompiakin tehoja.

Varin remmi on yhä alkuperäinen eikä edes yhtään lamppua ole palanut. Hyvältä näyttää toistaiseksi. Rullat olen vaihtanut 5,5 grammaiseksi.

Käsittääkseni tämä Tyscon XL 50 on melkeinpä yksi yhteen tuon edellä mainitun Powermax MTX-2:n kanssa. Ainakin ulkonäkö on sama, vain väritys ja nimi eroaa toisistaan. Jotain pieniä kosmeettisia eroja tosin löytyy mm. nopeusmittari yltää tässä aina 140KM/h asti. Ja kuten mainittua pitempi akseliväli.

Mitään "kureja" ei tässä ole, varin prikkaa, nopeudenrajoitinta saatika kaasarin tappia. Sitä en tiedä onko MTX2:ssa.

Lyhyt elinkaari näytti olevan tälläkin mallilla kun tuotanto on jo lopetettu. Uutta mallia pukkaa jatkuvasti  ::)

mtx5

paljon kulkee sillä 80 pytyllä

kekra

Eipä juuri sen kovempaa kuin vakiopytylläkään. Hikisesti ottaa nyt 70 mittariin.

Pommi

Vääntää taitaa kuiteskin? :D

kekra

Juups vääntö on ihan toiselta planeetalta. Ennen hyytyi ylämäkiin 30-40km/h ja nyt menee kevyesti 60km/h. Kiihtyy paljon paremmin myös.