Autotyylisen imuilman lämmityksen saisi putkella kotelon kyljestä putsarille.
Jos nyt puhutaan ilmajäähdytteisestä autosta, niin kuplafolkkarissa imusarja lämpenee nimenomaan pakokaasuilla. Oikean puoleisesta kannesta menee putki vasemmanpuoleiseen kanteen ja tämä putki on kiinni imusarjassa. Nestejäähdytteisessäkin kaasuttimella varustetussa autossa taitaa usein kiertää jäähdytysvesi imusarjassa ja/tai kaasarissa.
Lentokoneessa ilmaa imetään joko pakoputken juuresta kaasuttimeen, ohi ilmanpuhdistimen. Nestäjäähdytteisissä kaasuttimen kurkussa ja/tai ilmanpuhdistimen kurkussa olevassa urassa kulkee putki jossa kulkee jäähdytysneste. Lentokoneen ohjastaja jolta asiaa kysyin, ei pitänyt mahdottomana, että isommissa mäntämoottorisissa olisi muitakin järjestelmiä, mutta hänen lentämissään on edellämainittuja järjestelmiä ainoastaan. Toimiva järjestelmä vaatii kuitenkin melko paljon lämpöä, lämmitettävän ilman määrä on kuitenkin melko suuri. Oli tekninen toteutus mikä vaan, niin se on ohjaamosta kytkettävissä päälle ja pois. Matkalennossa ei pääasiassa ole käytössä. Laskeutuessa, eli kun kaasua vähennetään on lämmitys varmuuden vuoksi käytössä aina, koska jäätyminen on silloin kaikkein todennäköisintä.
Eli mopedissakin lämmityksen pitäisi olla kytkettävissä päälle ja pois, tasakaasulla ajaessa sitä ei yleensä tarvita, mutta hidastettaessa se tulee tarpeeseen, joten mopon kojeen ohjauspaneelissa pitäisi olla kytkin jossa on asennot: päällä, pois ja automaattisesti jarrutettaessa päällä
