Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasarin tukkeuma?

Aloittaja FrozenCorpse, 24.08.07 - klo:19:43

« edellinen - seuraava »

FrozenCorpse

Mopo siis alkoi jumittaa yhtenä aamuna sen ajoon taas ottaessani. Tuntui hyytyvän kaasua annettaessa, ohjasin tien sivuun, hetken aikaa annoin sen selvitä ja sitten mentiin taas ongelmitta edestakasin. Seuraavana aamuna yrittäessäni lähteä liikkeelle mopo vain hyytyi, ikäänkuin tukehtui ja sammui. Ei jaksanut starttimoottoriakaan pyörittää. Pariin kertaan kokeiltiin, aina sama juttu. Yksi tuttu, joka sen on kerran putsannut, sanoi että viimeksi samanlaisen ongelman ilmetessä kaasarissa oli tukos. Voisiko se olla sama juttu nyt?
Faijani pistää moottoreita tuntevan kaverinsa sen putsaamaan, sanoi samalla laittavansa koneeseen lisää tehoja, ettei tee samaa heti uudestaan. Mitä tämä mahtaa meinata? Mopo on virallisesti minun omistuksessani, eikä sillä ole erillistä haltijaa. Voin siis kieltää muuttamasta tehoja ja moottorin asetuksia, sillä saan päättää itse mopostani.  Mitäs muut on mieltä?
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

A_sentaja

Jep kaasarissa likaa tai pensasuodatin tukkeessa, älä vaan anna tehdä koneelle mitään muuta viritystä sillä peli on sinun ja vain vika korjattava.
Siis jos kaveri virittää tietämättäsi peliä ja jäät poliisin haaviin, niin sinä maksat.. Ei se joka viritti.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

FrozenCorpse

#2
Tiedän, siinäpä se pulma onkin ja vielä kun ollaan kaikki aikuisia, heidän on kuunneltava minua tai vaadin korvauksia. Voisinhan pistää heidät maksamaan sakot sitä, jos huomaan tehojen tms. nousseen. Minulle se on kuitenkin mopo ja vakiona pysyköön, ostan tehokkaamman ja isomman koneen suoraan jos lujempaa pitää päästä.
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

A_sentaja

Kuitenkin jos viet pelin huoltoon ja käsket korjata vian, et muuta. Vastuu korjauksista on yksin sinun. Merkkiliike tekee vain ja ainoastaan pyydetyn huollon, mutta nyrkkipajaa laki ei koske. Siis anna korjata vain ja ainoastaan vika jos huomaat että tehot olisi nousseet remontin myötä radikaalisti, vaadi rahoja takaisin. tämä edellyttää kirjallista sopimusta.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Samppa

Itsekkin epäilen kaasarin tai bensansuodattimen tukkeutumista. Kuitenkin, sillä kuinka sähköstartti pyörittää ei ole mitään yhteyttä kaasariin ja mahdollisiin tukkeumiin. Mikäli sähköstartti ei jaksa pyörittää on joko akusta virta vähissä, tai esim. kone on lämpöleikannut kiinni. Tuon kyllä huomaa helposti myös siitä, että eipä se kone pyöri myöskään polkimesta, ennen kuin on hetken jäähtynyt.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

FrozenCorpse

Arvatkaapa mikä siinä oli vikana? Viallinen/likainen tulppa, joka on tuohon koneesee vaihdettu jo sen miljoonat kertaa.. Kaverit kävi koko konee läpi ja vaihtoivat tulpan ja taas toimi, vaikka itsekin epäilivät tukeumaa.. Gilera on kumma koje...
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Samppa

Hyvä että toimii... Sehän se pääasia on  :D.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

FrozenCorpse

Toimii ja hyvin toimiikin.. aijai.. ihana peli kun se on putsattu taas...
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

JaakkoFagerlund

Uudesta tulpasta täytyy muistaa säätää se kipinävälys oikeaksi (yleensä se on uusissa liian iso, vaikka toimiikin), sillä vähänkin nokea/roskaa väliin tai kulumaa ja se ei toimi kunnolla. Omassa pelissä on annettu ohjekirjassa 0.6-0.7 mm oikeaksi kipinäväliksi, eli aikalailla joutuu naputtelemaan sivuelektrodia lähemmäksi keskielektrodia.

kepa, eipä tuo kotikonstein ole temppu eikä mikään vetää osiin ja puhdistaa, kunhan vain pitää silmällä että mikä osa tuli mistäkin :)
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä