Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kevlar hihnasta..

Aloittaja juhsav, 29.07.10 - klo:10:45

« edellinen - seuraava »

juhsav

Jep tämmöstä tietoa. Elikkäs kävin tuossa ajelulla kaksipäällä ensikerran pögötilläni(Jetforce)tuntui,että hihna luistaa urakalla,kun vaikutti siltä,ettei liikkeelle pääse millään,kun vauhtiin pääsi niin sitten ei mitään ongelmia. Noh aattelin,että hihna on vainaa (ajettu n,1000 km) siinä pähkäilin,että ostampa kevlarvahvistetun samantien niin ainakin kestää. Noo sitten muistin,että edellisen pögötin(Speedfight2)jäljiltä oli hyllyssä Malossin valkoinen takavariaattorin painejousi. Aattelin,jotta nythän sen voisi samalla laittaa,kun on tuo vahvempi remmi(Malossin kevlar)se kestää vahvemmen jousen paineen. Ei kun tuumasta toimeen ja osat vaihtoon ja kokeilemaan. Kiihtyvyyttä tuli toki lisää,mutta sitten kierrosten yläpäässä alkoikin jo tehot loppumaan,jotahi semmoista olin jokus lukenutkin,ettei vakiokoneessa tahdo potku oikein riittää koska tuo jäykempi jousi ottaa senverran enemmän vastaan. Siinä sitten aattelin,että vaihdan takaisin sen orkkiksen painejousen ja jätän sen uuden hihnan paikoilleen.Sehän tuntui luistavan vielä enemmän kuin Pögötin oma kyselyä Moposporttiin, vastaus tuli,että hihna on tarkoitettu virivariaattoreiden kanssa käytettäväksi, ja että se kyllä tietty sopii scootteriin,mutta ei ole hyötyä laittaa sitä ja kuulemma vaattii kierroksia enemmän ja pitää vasta lämmenneenä kunolla. No huvikseni mittailin sitten vertailunvuoksi pösön omaa ja malossin hihnaa pögötin hihna oli juuri samanlevyinen ja paksuinen kun Malossinkin,mutta niiden hihnan hampaiden paksuudesa olikin sitten eroa 1mm pösön hihnassa oli paksummat hamppaat ja siitä pähkäilin,että tuleehan siitä pitopinta-alaa tietty enemmän jos ajattelee 1mm per hammas ja mitä se sitten tekeekin siinä kehällä. Elikkäs taidan sittenkin vaihtaa orkkiksen takaisin. Kantapäänkautta nää kokeilut on näköjään mentävä. Elikkä ei kannata vaihtaa pelkkää kevlarhihnaa skobaan jos ei muuta vaihda/tee koneeseen. Viellä tuli semmonen mieleen,että siin kevlarhihnan kyljessä näkyi se vahvistuspunos pösön hihnan kylki oli pelkkää kumia, varmaan siinäkin tulee sitä pitoeroa kummasti, Että näin!
Juha

Coastside

Hihnan luiston voi mitata lukitsemalla takavarin ja vääntämällä etuvari. Metrin varren päähän säädettävä paino, josta voi laskea väännön jolla ote lipeää. Voi mitata kuumalla ja kylmällä hihnalla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04