Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Moottoriöljyn määrän mittaaminen, se oikea tapa

Aloittaja Partanen, 10.05.08 - klo:20:58

« edellinen - seuraava »

mikamars

#30
Olen jo useat öljyt tuohon kinuskiin (BT50QT-9) vaihtanut ja olen ihmetellyt, että kun noi öljyt pitäisi "tasaisella maalla" tarkistaa ni mikä se tasainen asento skodelle on? Aiempien viestin perusteella oletan että se on keskiseisonnassa. Jos se on keskiseisonnassa niin onko se etu- vai takarengas maassa? Ero etu- vaiko takarengas maassa lienee noin 1-1,5 desiä. Kinatkaas nyt tohon pikainen vastaus?  ;D

Niissä skodeissa jotka seisoo selvästi aina eturenkaalla keskiseisonnassa, ni vois kuvitella mittauksen tapahtuvan eturengas maassa, mutta mulla toi vekotin saattaapi itsestään seisoa kummalla vaan.

CvekS

Näin maalaisjärjellä ajatellen paras olisi mitata ajo asennossa öljyn määrä, ei keskiseisonta tuella ilman tasapainotusta. Pitääpä lukassa mitä kymco agilityn manuaalissa sanotaan.   :P
...

Coastside

#32
Kiinankoneessa ei ole roiskevoitelua. Kampiakseli ei yllä öljyyn saakka. Öljypumppu siirtää kaiken öljyn ylös. Täyttöaukko ei salli liian suuren määrän lisäämistä, kun skode on pystyssä. Säiliön yläosa yltää täyttöputken puoliväliin ja jos mittatikku kiertämättä kiinni kastuu, riittää öljy. Jos koko mittaosa kastuu, se ei haittaa.

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04