Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 23.06.14 - klo:13:49
ai jumakekka ai jumakekka olen sanaton.. ;D hitto unohtakaa kaikki rullien yms vaihdot tää 63cc antaa paljon enemmän. uskalla edes ajatella mitä 73cc antaa..  :D  4tuntia otti ensikertalaiselle pytty remppa. vaikein kohta oli männän laitto pyttyyn. sen verran oikaisin kun erehdyin laittaa putken kiinni ennen niitä tuuletuskoppia niin rälläkäl vetäsin siivun pois että sai sen alaosan paikoilleen.suosittelen!

Ai suosittelet tuota pytty vai muovien rälläköintiä?  :P

Kyllähän se nälkä kasvaa syödessä ja tommin suostuttelujen jälkeen 82cc ja siinä isoventtiilikansi on kova sana.
Nyt 200km takana ja ensimmäinen öljynvaihto. Skode tuntuu menevän koko ajan kovempaa, kun sisäänajoa alkaa olla ohi..
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

joni_k

#1036
juu siis suojamuovista rälläkäl palanen pois ei pakoputkesta.. :D kohta syönti ja sitten sisäänajamaan.. 8) se on tää 63cc siinä rajalla että virkavalta uskoo mopon olevan vakio. 82cc kirmasee varmaan aika nopeeta 40km/h  :D perstuntumalta sen voi jo päätellä aika hyvin.

Coastside

Hyvä että kirmaisee :) Se männän halkaisian kasvu merkkaa enemmän kuin tilavuuden lisä koska vääntö paranee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

sen verran täytyy mainita että erehdyin eilen nostamaan sen imusarjan bakeliitti tiivisteen kannesta ja meni se o-rengas rikki. näitä ei tule tiivistesarjojen mukana. pytyn mukana ei tullu kiristäjän tiivistettä, mutta tiivistesarjan mukana tuli.

konenikkari

#1039
Edellä on kuva siitä mitä aikaansaa liian suuri polttoainemäärä.
http://i11.aijaa.com/t/00491/13346651.t.jpg
Imupuolelta tuleva liika polttoaine huuhtelee männän helmasta kaiken öljyn.
Kun puhutaan pienistä, kaikki on kiinni....niiín pienestä  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.06.14 - klo:15:07
Edellä on kuva siitä mitä aikaansaa liian suuri polttoainemäärä.
http://i11.aijaa.com/t/00491/13346651.t.jpg
Imupuolelta tuleva liika polttoaine huuhtelee männän helmasta kaiken öljyn.
Kun puhutaan pienistä, kaikki on kiinni....niiín pienestä  ::)

Voikos olla noin?
Olen aukaissut varmasti kymmenkunta ehjää sylinteriä muutamaan vuoteen , kilometrejä niillä oli 2k-9k km ja kaikissa on ollut vastaava kuluma...
Ei kai joka skode ole käynyt rikkaalla? Eikös tuo ole siis normaalia kulumaa?
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

joni_k

#1041
mut tällä on ajettu 1500km ei 15000km.. :D toi huuhtelu kyl selvittäs asian. mitään en ole vaihtanu tms säätäny kaasarista. nyt kun pistää luntun pohjaan tapahtuu jotain muutakin kun vain imuäänien suurentuminen..  :D

öljyjä on vaihdeltu noin 300km välein ja muutenkin pidetty kuin kukkaa kämmenellä.

konenikkari

Kuvassa oleva ei ole normaalia kulumaa vaan kiinnileikkautumisjälkiä.
Tuohon vaivaan vois auttaa kaksi 0,5 mm reikää läpi männän ja ns. viikset n.5mm öljyrenkaan alapuolelle.
Viikset tehdään reiän molemminpuolin, käsin ja rautasahan terän reunalla, reiístä kehän suuntaisesti.
Muinoin noita tehtiin 2t moottoreiden pakosillan kohdalle.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#1043
"Olen aukaissut varmasti kymmenkunta ehjää sylinteriä muutamaan vuoteen"

Minä puolestani olen eläessäni aukaissut...  ;) useamman kuin tuhat mankin tms. moottoria.
Missään 4T moottorissa ei ko.jälkiä voi pitää normi kulumisjälkinä.
Männässä olevat jäljet ei sinällään muodosta mitään ongelmaa.
Mutta jäljistä päätellen sylinterin pinnasta löytynee "vastajäljet".
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

#1044
toivottavasti tää isompi pytty nyt sitten toimii paremmin kaikin puolin, ei oikein jaksais heti olla purkamassa.. :D tääkin oli aivan sattumaa että sain päähäni ton pytyn vaihdon. tolla vakiolla kulki ihan normaalisti, tehot ei ainakaan tippunu missään vaiheessa.

mun kokemukset on mankin pytyn vaihdoissa ja ei tullu vastaan tällasta kertaakaan. joskus 13v sitten..  :D ruohonleikkurin moottoreita tullu kans korjattua.

joni_k

piti mielenkiinnosta kattoa pyttyä uudelleen paremmassa valossa. kyl siellä on jälkiä, mut pirun vaikee vaan nähdä kun on hoonaus jälkiä yms heijasteita. eilen nopeesti vilkasin tallissa ja näytti hyvältä.



mut ite mietin onko syynä liian suurilla kierroksilla ajaminen..? oon kyl ajanu kokoajan ns vaihtelevasti eli en aja pitkää matkaa tasakierroksilla, enkä ole luukuttanu kierroksia niin tappiin mitä vaan ikinä saa. kierrostenrajoitin on kai käytössä. vakio cdi. ainoa on se nopeudenrajoitin joka on poissa aina välillä.

joni_k

ja tosta viiksestä tutkin mäntää ja öljyrenkaan alapuolella on syvennys..


Daywalker-75

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.06.14 - klo:18:16
"Olen aukaissut varmasti kymmenkunta ehjää sylinteriä muutamaan vuoteen"

Minä puolestani olen eläessäni aukaissut...  ;) useamman kuin tuhat mankin tms. moottoria.
Missään 4T moottorissa ei ko.jälkiä voi pitää normi kulumisjälkinä.
Männässä olevat jäljet ei sinällään muodosta mitään ongelmaa.
Mutta jäljistä päätellen sylinterin pinnasta löytynee "vastajäljet".
Onneksi minulla on kuitenkin pidempi...

Lähinnä tarkoitin esimerkkinä viimeisintä pyttyä, jossa mäntä oli samanlainen kuin tuossa, mutta sylinterissä näkyi vielä hoonausjäljet...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

-Zone-

Kiinnileikkausjälkiähän nuo on mutta niitä näkee näissä oikeastaan aina, että voinee puhua jo ominaisuudesta. Pytyissä harvemmin taas on mitään kummempaa.

pekpel

Kallistetuissa pytyissä noita jälkiä on aina.
Varsinkin näissä halvoissa vehkeissä kun hiukan halvempaa mäntäkamaa käytetty..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..