Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Coastside

Et saa nopeutta lisää vakivälityksillä ja isolla pytyllä kone laukeaa sitä nopeammin mitä kovemmilla kierroksilla ajat. Mieluiten raskaammat rullat jotta sen vääntö tulee hyödyksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

latromster

Millä rullilla vari aukeaa täysin? Mulla on vakiorullat koneessa. Solifer XTR 50 export. vm. taisi olla -06.

leze223

mulla on solikka ja siinä oli 8g rullat.6g rullat. kannattaa muistaa että jokainen kiinalainen on yksilö
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Daywalker-75

Itsekkin voisin kokeilla isompia rullia..

72cc pytty ja kulkee tuommoiset 60km/h ja rullat taisi olla 5,5g, niin miten käy jos nostaa painoa vaikka grammalla?

Vääntö kasvaa, mutta nopeus laskee?
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

PappaSkootteri

vastaava sylinteri ja pelinä KymcoPeople... vanhasta muistista muistin että 6grammasilla huusi kuin hyeena joten eilen vaihdoin varirempan yhteydessä saman painoiset kun aiemmatkin eli 7grammaset... 16x13 malossi... hitto kun oli sylettävä hinta moposportissa... 14 ekee  >:( mutta josko ne kestäisi paremmin kuin edelliset...
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

-Zone-

#605
Lainaus käyttäjältä: Daywalker-75 - 08.11.11 - klo:08:34
Itsekkin voisin kokeilla isompia rullia..
Rullien kanssa touhutessa tollanen 0-200g tarkkuusvaaka on hyvä. Ei maksa juuri mitään edes. Ylipainavista saa dremelillä painoa pois rullien sisältä ja rullapainoa pystyy muuttelemaan laittamalla liian keveisiin rullien sisälle materiaalia. Mitä nyt keksiikin laittaa ja mikä siellä vain testauksen ajan pysyy. Muovikin käy vähän aikaa. Muovailuvaha ei tosin oikein toiminut. On niin alhainen sulamispiste, että muuttuu käytännössä heti veteläksi.

PappaSkootteri

jep kannattaa hankkia jos ei vielä ole kotosalla.... itsellä vastaava kiloon asti ja 0,01gramman tarkkuus... mitenhän sitä on ennen edes pärjännyt?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Dominick

Lainaus käyttäjältä: tommi - 17.09.11 - klo:08:29
Lainaus käyttäjältä: JakeS - 16.09.11 - klo:21:18
Tulikohan minulle nyt sitten touring-nokka tuon gy6-motor.de tarjoaman big bore 90 cc kitin kanssa ? Ainaskin siinä on nuo pyöreä reiät.
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/90ccm-52mm-Forextreme-Komplett-Kit-fuer-139QM-50ccm


Tuo kyseinen nokka on ilmeisesti juuri niitä kiinalaisia virinokkia mistä oli aiemmin puhe. Eli siinä on todennäköisesti sama nosto kuin vakionokassakin mutta aukioloaika pitempi.

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/Racing-Nockenwelle-50-90ccm-fuer-4-Takt-139QM

On melko varmasti sama nokka mitä VirijaVari myös myy.

Pitänee mitata toi oma NCY nokka seuraavan kerran kun tulee tarvetta purkaa kone. Saattaa olla että se on ihan sama nokka kuin VarijArin Naraku mutta eri tehtaan tekemä. Mitä tuosta Hollanninkielisestä tekstistä ymmärrän niin nokkaa ei kannata laittaa 50cc koneeseen kun tehot pääsevät oikeuksiinsa vasta 80-90 kuutioisessa myllyssä.

http://www.revolution70.nl/xtc/product_info.php/info/p34_Nokkenas-NCY-sport-T2-80cc-90cc.html

Olen tilaamassa Saksanmaalta (GY6 Motor) LeoVince Scoot L 12" Forextreme Auspuff:ia ja ajattelin samalla tilata nokan. Valinnan varana on kaksi:

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/Racing-camshaft-50-90ccm-for-4-Takt-GY6-engine-139QMA-139QMB

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/performance-camshaft-Forextreme-for-50-90ccm-GY6-139QMA-139QMB-engine

Mikä noilla on ero ja kumpi on järkevin 72cc koneelle. Hintahan niillä on sama.
Talven aikana on myös tarkoitus piristää noilla:

Small Engine Turbocharger VZ21
http://www.mbe-motorsports.com/catalog/product_info.php/cPath/21/products_id/265

Small Engine EFI conversion Kit GY6, Cub, for TURBO Engines
http://www.mbe-motorsports.com/catalog/product_info.php/cPath/21/products_id/189

139qmb gy6-50 performance big valve head
http://www.chinesescooterparts.com/139qmb-gy6-50-performance-big-valve-head-only-0322-06.htm?categoryId=-1

Jos jollakin on parempia ehdotuksia, otan niitä kiitollisena vastaan.
Älä tee sitä tänään minkä voit jättää huomiseksi! - Vanha Espanjalainen sanonta

Zoner QM50QT-6, Solifer Export XTR50 -07, Solifer Export XTR50 -09

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Dominick - 19.01.12 - klo:19:20


Olen tilaamassa Saksanmaalta (GY6 Motor) LeoVince Scoot L 12" Forextreme Auspuff:ia ja ajattelin samalla tilata nokan. Valinnan varana on kaksi:

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/Racing-camshaft-50-90ccm-for-4-Takt-GY6-engine-139QMA-139QMB

http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/performance-camshaft-Forextreme-for-50-90ccm-GY6-139QMA-139QMB-engine

Mikä noilla on ero ja kumpi on järkevin 72cc koneelle. Hintahan niillä on sama.

gy6 koneiden nokista on hurjan huonosti tietoa saatavilla.. 125+ koneisiin joku on mittailut varsin monta Ax-Axx nokkaa ja virtuaalidynottanut niita mutta se ei nyt auta tuohon. Eli ei voi tietää kumpi olisi parempi.
Jos noista tietäs edes minimi ja maksimi mitat nokasta niin olisi edes nosto tiedossa.. jotkut ilmottaa vain suuremman mitan ja se ei kerro mitään.
Harrastelussa: bt49qt-12

Dominick

#609
Kiitos VariJari!
Kysyin heiltä noista nokista ja nähtävästi eivät tiedä itsekään mitä myyvät. Tässä on vastaus jonka sain lähes viikon odottelun jälkeen.

"Hello,
iam Sorry but i don`t have the specified Details. I only can tell you that the strongest to get on the market for GY6 50ccm is this One: http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139qmb-152qmi-157qmj/Racing-camshaft-50-90ccm-for-4-Takt-GY6-engine-139QMA-139QMB

regards

Jürgen
Vielen Dank!"

Noh, tilasin sit tuon "vahvemman"! Paljon amerikan autojen kanssa leikkineenä, tiedän ettei pulju kovin kauan toimisi jos myisivät nokkia ym. noin heppoisin tiedoin.
Mielenkiinnolla jään odottelemaan tavaroita ja hinnat tuntuu olevan kohdillaan. 
Älä tee sitä tänään minkä voit jättää huomiseksi! - Vanha Espanjalainen sanonta

Zoner QM50QT-6, Solifer Export XTR50 -07, Solifer Export XTR50 -09

openflow

Espin tekemiä mittauksia Forextreme nokasta:
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=354.msg31231
imu 4.8mm 280ast
pako 4.8mm 260ast
jne...

Mittaahan se Racing-nokka, kunhan saapuu Saksasta,  vaikka samalla tavalla mitä yllä oleva forextreme,  saadaan pikkaisen vertailulukemia. Kaupoista ei nokkien tietoja oikein saa. Samassa viestiketjussa taisi olla hyvin karkeat ohjeet mittaukseen kotikonstein.

Ai, että turbo projektia talveksi...

VariJari

Lainaus käyttäjältä: openflow - 24.01.12 - klo:23:37
Espin tekemiä mittauksia Forextreme nokasta:
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=354.msg31231
imu 4.8mm 280ast
pako 4.8mm 260ast
jne...

Mittaahan se Racing-nokka, kunhan saapuu Saksasta,  vaikka samalla tavalla mitä yllä oleva forextreme,  saadaan pikkaisen vertailulukemia. Kaupoista ei nokkien tietoja oikein saa. Samassa viestiketjussa taisi olla hyvin karkeat ohjeet mittaukseen kotikonstein.



Mitattu nokalta suoraan? Jos tuo riittää niin voin mittailla pari eri virinokkaa tuohon tyyliin.. venttiilin nostona hankalampi kun ei ole varakantta mittauksen järjestämiseen.
Harrastelussa: bt49qt-12

VariJari

Ääh, menee pelkällä nokalla, heittokellolla ja jollain 360 asteen taululla "ihan sekaisin" nuo arvot. (verrattuna teidän akk, ykk tuloksiin..)

Narakun nokassa:
Imu YKK: 0.9mm (360 kampiakseli astetta nokan lepotilasta, eli 180 astetta nokalla, kun pako on lähes sulkeutunut ja imu aukeamassa)
Imu AKK 1.4mm (180 kampiakseli astetta edellisestä ... 90 astetta nokan kierrossa)
Asteita hankala, "nollasta noin" 320 astetta, 0.1mm kohdilta 274 astetta
Maksiminosto 6.2mm noin 100 kampiakseli astetta YKK:n jälkeen (50 nokka astetta)

En tiedä tuliko noista hullua hurskaammaksi.. jaksa edes pakoa mitata :)

Melkein identtiset arvot oli gy6 125cc forextremen virinokkassa..

Harrastelussa: bt49qt-12

kani

#613

Coastside

Lue tämä ketju ja taitaa olla muitakin viestejä siitä mitä noin suurella oikeasti saa. Voit yllättyä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04