Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: Timo - 22.08.11 - klo:19:13
mutta pako venttiiliin just ja just.
Sama lautasten puolella.
Materiaalin suhteen pitäisi olla ilmeisesti homma hoidossa vaikka olisi parempi jos ei ottaisi lainkaan (magneetilla voi tietyin varauksin tarkistaa soveltuuko esim joku alkuperältään tuntematon venttiili pakovenaksi) mutta luultavimmin on käynyt jokin virhe tuotantolinjan jälkikäsittelyssä.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: pekpel - 22.08.11 - klo:19:19
Otapas Timo porakone ja pieni terä vaikka 2mm ekaks ja sillä reikää siihen venan päähän vaikka 4mm syvään ja sitten vaan aina pykälää isompi terä jolla laajennat porausta. Lopuksi irtoo kyllä, ole varovainen ettei jousi potkase kiiloja ym. päin turpaa, huonolla tuurilla on kiila silmässä poralastujen kanssa..
Sen voisi myös lautasen puolelta porata pois. Se vain täytyy estää vetämästä jousillaan sitä ohjuriin jumiin jos siihen jää liikaa tavaraa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timo

No tuli hyvä uutinen virijavarasta että tulee kokonaan uusi kansi takuun piikkiin.
Koittaa sitten noita keinoja sen venan irrotuskeen.

Ainoa tosiaan että pitää saada tuo jousi pidettyä,ettei tule haaveria.

Ja Peros;
Joka päivä on tullut melkein läheteltyä mailia,aina seuraavana päivänä vastaus.Ja aina puhelimeen vastattu :) Tavarat ovat tulleet 2-3päivän sisällä.Mutta näitä unohduksia sun muuta sattuu

Peros

nyt ei taida ihan unohduksen tai kiireen piikkiin mennä toi kun on kymmeniä kertoja yritetty ottaa yhteyttä ja ei mitään.. nooh eiköhä se siitä

pettynyt

"Asiakaspalvelu"? Itse en kyseisestä puljusta ole ketään koskaan puhelimella vielä onnistunut tavoittaan( tänään noin 10 yritystä) toinen numero ei vastaa ja toiseen ei oteta puheluita? ??? Sähköposteihinkin on tullut vastaus vai jos ne on koskenut tilausta!

Daywalker-75

#455
en jaksa kirjoittaa/lainata aikaisempia juttuja uuden sylinterin (72cc) ostossa, tässä on nyt tapahtunut kaikenlaista...

Kerron historian ja toivon jotain vastausta . Osaan olen saanut vastauksia ja osaan vihjeitä.
Moponi on siis kiinanihme Baotian.
Eli, uusi virijavara sylinteri laitettu mottiin kiinni ja ei mene mihinkään. Siis kulkee, mutta huonosti. Booaa " keskikaasussa". Kaasarissa on kokeiltu 90 ja 92 suuttimet.
Lähes kaikki mahdollinen tsekattu ja enää kaksi mahdollista/potentiaalista vikapaikkaa jäljellä..

Kun edellinen pytty leipoi kiinni, vaihdoin koko motin ja siinä on jotain sähköhäikkää(ainoa moottorin mukana tullut sähköön liittyvä on magneetto kilkkeineen).
- Tuntuu varsin epätodennäiseltä


Toinen vaihtoehto ja se jota olen ruvennut epäilemään, eli ajoitus pielessä.

Faktat:

-kone käy normaalisti mutta venttiilit kilisee(enemmän kuin vanhassa vakipytyssä)
-moottori booa "keskikaasulla"
-moottori myös tupsauttaa hiukan savua tuossa "keskikaasussa"(huom. 4-t)

Tästä päästäänkiin sitten tuohon jännään kysymyksiin/spekulointiin...


Tilanne on se, että se "T" viivan kohta ja ne rattaassa olevat reiät ovat juuri niin kuin ohjeissa ja kaikissa oppaissa neuvotaan. Kuitenkin se yläkuolonkohta tuntuun käsipelillä olevan lähempänä sitä toista "F" merkin viivaa. Ei millään mene jakeluun, että voisi olla ohjeiden vastaisesti.

KYSYMYKSET:
voiko oikeasti magneeton "T"-kohta olla väärässä paikassa?

Puranko kannen ja tsekkaan, että mäntä on ylimmässä paikassa kun se magneeton merkki on kohdallaan?

Voinko vain umpimähkää heittää ketjun hammastusta askeleen suuntaan tai toiseen, lähteä testaamaan ja voiko se sitten leipoa kiinni?


Tässä on jo kahlattu suht syvissä vesissä, joten toivon että joku edes kommentoisi jotain....





Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

pekpel

#456
Ihmeissä mikään ei ole mahdotonta, voi olla hyvinkin että on kuten epäilet.
T- merkki tarkoittaa juurikin yläkuolokohtaa jossa mäntä on ylimmillään.
Eli kun merkki T on magneetossa lohkossa olevan merkin kohdalla niin pitäisi olla nokka-akselin pienet reiät juuri kannen tasossa ja se kolmas, isompi reikä näkyvissä, siis joka toinen kierros, pyöriihän nokka-akseli puolet hitaammin kuin kampiakseli.
Jos ei ole, niin jako on pielessä, huomaa kuitenkin tuo nokka akselin pyöriminen.

Jos epäilet että T-merkki ei ole kohdallaan, niin ota se magneetto irti ja tarkista että se kiila on paikallaan, jos koko kiilaa ei ole niin eipä pysy ajoituskaan kohdillaan.
Ilman kiilaa ei tule hommasta mitään. Ei toimi liimat ei lukitteet, kiila pitää olla.
Eli sitten vaan kauppaan ja ostat uuden kiilan, ei, et saa kestävää kiilaa mistään prikan laidasta, se on kovakarkaistua kamaa ja korvikkeet ei käy.
Jos siellä on kiila paikallaan niin, magneetto paikalleen sen kiilan kanssa, ja on helppo tarkistaa oikea ykk. tulppa irki ja metallinen tikku (vaikka sukkapuikko, pääasia ettei pääse katkeamaan sinne männän päälle) tulpanreiästä sisään, metallitikulla näkee miten mäntä liikkuu, kun mäntä on tulossa (muista oikea pyörimissuunta ja pyöritä mottia käsin, tee muutama kerta niin hoksaat miten se tikku toimii siellä) ylimpään kohtaan niin pitäis t-merkin olla kohillaan, jos ei ole niin tiedätpähän sitten paljonko on pielessä ja voit korjata ongelman pois käsistä.

F-merkki tarkoittaa kohtaa jolloin sytytys on ennakolla 2 astetta 1700kierroksilla, tän voi tarkistaa ajoituslampulla.
Niin ja magneetossa oleva pienehkö patti, sen pitäis olla just pickup coilin kohdalla kuin f merkki tulee siihen lohkon merkkiin..

Joko auttaa tai sekottaa, toivon että auttaa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Minulla oli kaasari jolla booasi keskikaasulla ja mikään ei auttanut asiaan ja toisella ei booannutkaan. Nyt on banskussa kaasari joka tekee joskus samaa hyvin lievästi tosin. Kone oli pari kertaa auki mutta merkit taatusti kohdillaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Lainaus käyttäjältä: -Zone-magneetilla voi tietyin varauksin tarkistaa soveltuuko esim joku alkuperältään tuntematon venttiili pakovenaksi

Siis onko pako ja imuvena eri materiaalista? Mietin sitä että mulla on tässä isovenakannessa samankokoinen pakovena kuin vakiokannessa imuvena. Eikö nuo käy ristiin? Eli imuvena ei kestä pakovenana?

Coastside

Täällä on tilausten onnistumisesta ketjunsa. Siirrän viestisi sinne.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: tommi - 23.08.11 - klo:10:03
Lainaus käyttäjältä: -Zone-magneetilla voi tietyin varauksin tarkistaa soveltuuko esim joku alkuperältään tuntematon venttiili pakovenaksi

Siis onko pako ja imuvena eri materiaalista? Mietin sitä että mulla on tässä isovenakannessa samankokoinen pakovena kuin vakiokannessa imuvena. Eikö nuo käy ristiin? Eli imuvena ei kestä pakovenana?
Itseasiassa yleensä venttiilin eri osasetkin on hivenen eri ainetta. Titaaniakin on käytetty, mutta se ei ymmärrettävästi ole enää mikään vakiokoneen vena. Sitten on vielä oma ryhmänsä natrium-pakovenat. Ne on onttoja ja sisällä on natriumia, joka hölskyessään vie lämpöä venttiililautasesta pois. Ne on yleisempiä turbokoneissa.

Kimahtaa aika hyvin tuollainen natriumvena, kun rälläkällä leikkaa poikki ja heittää vesiämpäriin (natrium reagoi kiivaasti veden kanssa).

Kinkin pakovenat on ymmärtääkseni silti kokonaan ruostumattomasta, eikä niiden lautasen, varren ja pään seos varmaankaan poikkea toisistaan.

http://www.autowiki.fi/index.php/Venttiili

Peros

joo käykäähän kattoon se ketju. en halua mustamaalata kyseistä liikettä vaan haluan vain yleiseen tietoon että näin saattaa käydä.

Coastside

Pakovenan ohjuria ei kannata lyhennellä jottei lämmönsiirto häiriinny liikaa kanteen. Imupuolella voi lyhentää tai mieluiten ohentaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

InsOmnia

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 23.08.11 - klo:12:27
Täällä on tilausten onnistumisesta ketjunsa. Siirrän viestisi sinne.
Minne? Ei sokea löydä, olisiko linkkiä viskata?

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04