Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

tommi

Lainaus käyttäjältä: jalat - 19.07.11 - klo:20:41
Ilmanputsarin suuaukko on avoin mutta putsarin kannen sisällä on se ohut putkentrötö. Pitäisikö irroittaa? Vakiolla otin joskus pois mutta booasi sitten vaan.

Kannattaa ottaa pois ja kokeilla 90 suutinta. Veikkaan että toimii ihan hyvin.

Timo

Mitens olisiko kenelläkään myydä isovenakansi miun 72 kaveriksi? huokeaan hintaa tietysti :)

Coastside

#362
Huomasin ettei putken vaihdolla välttämättä voita mitään. Zonerin putki banskuun ja tulos heikompi kuin banskun putkella vaikka siinä on se liitin. Änkkäketjussa lisää.

Rullien muuttaminen 6,3 g -> 5 g muuttaa kiihtyvyyttä tasaisemmaksi, muttei vaikuta mäennousuun vakiopytyllä mitenkään. Banskussani on jäykähköt kytkinjouset, jotka parantaa lähtöjä vakiopytyllä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi


pettynyt

Kyllä sen vakio imuputken saa siihen 24mm kaasariinkin venytettyä kun kuumailma puhaltimella ensin kevyesti sitä lämmität!

tommi

Mulla repes se putsarin suuaukko kun yritin sitä venyttää.. En viitsi enää yrittää uuden putsarin kanssa. Eikä ole tarvettakaan koska kohta tulee 22mm kaasari joka sopii suoraan vakioputsariin. 24mm kaasari on muutenkin vähän turhan iso, 22 millinen on varmaan ihannekoko 82cc pytylle.

Coastside

#366
http://www.motot.net/wiki/Skoottereiden_kuristuksista

Sopii tähän teemaan luetelo eri tavoista joista osa rajoittaa tehoa jolle ei ole laissa rajaa L1 luokalle.

Kokelkaa neulan säätöä jos ei oikein potki.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

Taitaa käydä vähän turhan laihalla nyt kone kun pakovena ja tulppa on aivan vaalea?

http://kuvaton.com/k/YI6k.jpg

Seosruuvia on pakko pitää 4-5 kierrosta auki, muuten ei käy tyhjäkäyntiä  :-\ Mopo pelaa kuin unelma mutta vähän huolestuttaa tuo vaaleus.

Daywalker-75

Minun kansi oli täsmälleen samanlainen. Kyllä se välttää...
Kesää odotellessa..
"Pääsispä jo korjaamaan sitä kinkkiä"

jalat

Lainaus käyttäjältä: tommi - 20.07.11 - klo:08:11
Lainaus käyttäjältä: jalat - 19.07.11 - klo:20:41
Ilmanputsarin suuaukko on avoin mutta putsarin kannen sisällä on se ohut putkentrötö. Pitäisikö irroittaa? Vakiolla otin joskus pois mutta booasi sitten vaan.

Kannattaa ottaa pois ja kokeilla 90 suutinta. Veikkaan että toimii ihan hyvin.

Kokeilin ottaa ilmanputsarista sen strötön sisältä pois ja laittaa 90 suuttimen. Ei kulkenut ollenkaan niin hyvin. Strötö paikalleen, niin meni vähän paremmin, muttei silti niin hyvin kun 85 suuttimella. No vaihdoin vielä 88 suuttimen ja jätin sen. Ei oikeastaan eroa 85 ja 88 välillä ja 90 oli liian iso.

Tämä siis vakio ilmanputsarilla ja 63cc sylinterillä.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Timo

Sitten kun alkaa venttiilivarret menemään valkoisiksi,niin huolestuisin enemmän.Kyllä tuolla vielä ajelee

tommi

Lainaus käyttäjältä: jalat90 oli liian iso.

Aha, 63cc pytty on ilmeisesti vielä liian pieni 90 suuttimelle. Kuten totesin niin 72cc pytylle 90 suutin on just sopiva. Tosin jotkut ajelevat vakiopytylläkin 90 suuttimella joten eipä sitä voi varmasti sanoa ennenkuin kokeilee.

Lainaus käyttäjältä: Timo - 30.07.11 - klo:00:59
Sitten kun alkaa venttiilivarret menemään valkoisiksi,niin huolestuisin enemmän.Kyllä tuolla vielä ajelee

Kyllä varmaan ajelee. Alkaa tosin olemaan niillä rajoilla ettei laihemmksi enää saisi mennä koska mopo vie vain 2L sataselle. Joskus pääsee allekin. Joku toinenkin oli huolissaan valkoisista pakovenoista, eräällä toisella foorumilla. Näyttää olevan ihan samannäköiset kuin mullakin. Tosin ihan eri menopelistä kyse.

http://www.matkaendurot.net/forum/download/file.php?id=5089

Aiemmin mulla on ollut kyllä tasasen ruskea pakovena, ei koskaan noin valkoinen. Ei oo kyllä koskaan ollut niin vähäruokainenkaan mopo kuin nyt. Selvä syy-yhteyshän tuossa täytyy olla.

Espi

Luulen, että tuo linkittämäsi kansi on vakioventtiilein. Paljon on myynnissä performance kansia, jossa venttiilit on vakiot. Tuossa en nähnyt venttiilien kokoja olevan määritelty. Kannattaa tarkistaa myyjältä ennen ostopäätostä. Toki tossa voi olla väärä kuvakin, mutta isoventtiilikansi näyttää enemmän tältä:
www.scrappydogscooters.com/139QMB_50cc_Performance.html
Käsittääkseni todellisten isoventtiilikansien hinnat on 100 dollarin luokkaa, mutta voin olla väärässäkin.
Kyllä taksi porsaan kotiin ajaa. (Vanha Maskulainen sanaparsi)

Kymco Super 8 50 4-tahti

tommi

Espi on ihan oikeassa, tuo Timon linkittämä kansi ei todellakaan ole mikään isoventtiilikansi. Noin halvalla ei saa kyseistä kantta edes Saksasta. Gy6-Motorista löytyy kyllä ihan oikea isovenakansikin ja hinta sen mukainen -->

http://www.gy6-motor.de/JTL-Shop/Tuning-Zylinderkopf-51mm-mit-grossen-Ventilen-GY6-50ccm-139-QMA-139-QMB-Motor_1

Tuskin kellään on noita käytettynä myynnissä kun ovat vasta hiljattain tulleet markkinoille. Ja kenellä on niin ei varmaan myy kun noilla saa reippaasti tehoa lisää.

jalat

scrappydogscooters sivustoa voin suositella. tilaukset tulee perille. tehnyt 2 tilausta jo tänä kesänä sinne. tosin 3-4 viikkoa kestää tuleminen ja toinen paketti joutui tulliin.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002