Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

kani


-Zone-

Useimmissa on tosiaan 4mm, mutta mulle on tullut 2kpl kaasareita joissa on 5mm kierteellä suutinputket. Niihin sopii dellorton suuttimet. Niissä molemmissa oli luistikalvon kansi metallista kun useimmissa mun kaasareissa on muovikansi. Se ei tosin takaa suuttimen kierteen kokoa.

xx851z

Keep the shiny side up and the rubber side down!

GY6skoba

Nyt pääsin tarkistamaan tilanteen. Mikähän tämä kaasutin oikein on, kun tässä on pääsuutin (kokoa 78) M7-kierteellä. Toinen (tyhjäkäyntisuutin?) on kokoa 30 ja kierteellä . Kumpikin suutin on pitkä, ja niissä on n. 2 cm putki jossa on pieniä reikiä.

Mistähän tähän siis saa suuttimia? Kaasuttimessa lukee PD18J.

xx851z

Olet ottanut koko suutinputken irti, siinä m7 kierteisessä on päässä m4-kierteellä oleva varsinainen suutin. Kaasari on Keihinin kopio.

http://www.ebay.com/itm/Carburetor-Jet-Size-80-Scooter-Moped-Gy6-139qmb-PD18J-49cc-50cc-Bigger-Jet-/161078348858
Keep the shiny side up and the rubber side down!

GY6skoba

Lainaus käyttäjältä: xx851z - 17.05.16 - klo:19:17
Olet ottanut koko suutinputken irti, siinä m7 kierteisessä on päässä m4-kierteellä oleva varsinainen suutin. Kaasari on Keihinin kopio.

http://www.ebay.com/itm/Carburetor-Jet-Size-80-Scooter-Moped-Gy6-139qmb-PD18J-49cc-50cc-Bigger-Jet-/161078348858

No niin tietysti, olipa huomaamaton tuo sauma tuossa  ;D
Minä jo ihmettelin että mitä...

kaukkis

noniin... tänään sain minäkin zoneriin 72cc sylinterin paikalleen. johan se sylkkä oli pari vuotta hyllyssä pölyttymässä :) ensi testin jälkeen voin sanoa et nyt skode kulkee just sopivasti. huiput ei juurikaan nousseet mutta vääntö kylläkin.  kannen kanavat on työstetty ja imukaula sovitettu kunnolla kanteen.  90 suutin ja kaikki pelaa hienosti.  taitaa tänä kesänä tulla paljon kilometrejä kun ajaminen on huomattavasti mukavampaa tällä kokoonpanolla

pekpel

Muista katella tulppaa ekoilla sadoilla kilsoilla..
Siitähän näkee onko suutin kombolle okei..
Noloohan olis jos kilahtais pitkällä pätkällä tuooi nurin väärän seoksen takia..
Tosin jokainen ropaaja on kilauttanu koneen, jos ei ole niin ei ole ropaaja..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

-Zone-

#2018
Lainaus käyttäjältä: kaukkis - 19.05.16 - klo:21:34
taitaa tänä kesänä tulla paljon kilometrejä kun ajaminen on huomattavasti mukavampaa tällä kokoonpanolla
Joo, 72cc on oikeastaan se vähimmäisvaatimus aikuisen kinkkiskootteriin. En ole kuullut kenenkään vielä olleen täysin pettynyt 72cc pyttyyn ja nekin jotka eivät ole täysin tyytyneet, on siirtynyt suurempaan. Tuskin kukaan on pysyvästi takas 50cc pyttyyn vaihtanut ;)

kaukkis

kuumana kyllä tuntuis käyvän mikä voisi johtua laihasta seoksesta...  ennen kun rupeen oikeen ajamaan ni kokeilen isompia suuttimia ja haen säädöt muutenkin paikalleen.  ja kyllä nyt jaksaa kiivetä mäet vaikka on 100 kiloo läskiä päällä :D

kaukkis

"72cc on oikeastaan se vähimmäisvaatimus aikuisen kinkkiskootteriin."      naulan kantaan!

pekpel

Sillä tulee se mäenkiipemiskyky jota aina tienpäällä kaivataan.
Bonuksena kun saa kokoonpanon toimimaan, menee pintakaasulla sen 50km/h tasasella ja kohtuu kulutuksella
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

kaukkis

huomasin ku kävin testillä et mittari näyttää 50 ja kaasua oli alle puolet väännettynä. ennen oli vaijeri niin kireellä samassa nopeudessa

jwalk

#2023
Kyllä sen taas huomas, että pakoputkellakin on näissä kiinanelareissa merkistystä, ainakin isommilla pytyillä yms.
Laitoin tuohon villapönttöön jo talvella vähän peräpilliä, jotta sais sivistyneet äänet. No saihan sillä. Siis semmonen joku vähän alle 20mm sisähalkaisijalta putkenpätkä, eräänlainen "db-killer"
Vähän tukkoselta on meno tuntunut ottaen huomioon palikat. Tänään otin kokeeksi pillin pois. Alko mörinät.
Mutta alkoi kulkemaankin. Omalla mittaradalla, (loivahkoon ylämäkeen paikaltaan reilu 300m) niin pillin kanssa 72-74 mittarinopeuteen. Ilman pilliä otti kepeesti 80.
Möriskööt ny vähän aikaa, äänet ei oo pahat kun ajelee iisisti. Läppä ammollaan kyllä kerää katseita.

Niin, bonuksena vieä näyttäis öljylämmöt pysyvän n. 10 astetta alempana. Mullahan on se öljytikun tilalle tuleva mittari, jota ainakin Gy6-motor kauppaa.

-Zone-

Tuossa olisi viisainta tehdä sinne päähän esim prikasta yms. peräpillin korvike ja suurentaa siitä sisäreikää vähän kerrallaan. Saisi haettua parhaan kompromissin läpivirtausreiän koolle ja äänille.