Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

-Zone-

#1875
Lainaus käyttäjältä: yamaha - 04.04.16 - klo:22:08
storm liikkeestäkin varmaan löytyy tarvittaessa,alkuperäisen kokoa en tiiä.
Useimmissa näissä on pääsuuttimen kierre 4mm, mutta mulla on 2 kaasaria joissa on 5mm kierteellä oleva suutinputki. 4mm kierteellä olevia ei muistaakseni stormissa ole. Kannattaa tarkistaa mikä on omassa kaasarissa. Pääsuutin on vakiona yleensä 85-86 kokoa. Useimmissa kokoa ei ole merkitty mitenkään, mutta tuossa paikkeilla ne on olleet. Kaasarin neuloja on myös sitten sellaisiakin, joissa ei ole säätöuria lainkaan. Niitä saa tarvittaessa nostettua ohuilla prikoilla kun keskialueen säätöjä hakee. Useimmissa neuloissa on sentään onneksi säätöurat.

Mikäli inostuu enemmän viritteleen, kannattaa ostaa suutinsarja - https://sparewheel.fi/product_info.php/products_id/2852
Itse teen niin, että kun haen johonkin moottoriin säätöjä, niin testaan ensin suutinsarjalla parhaimman pääsuuttimen ja tilaan sitten siihen mopoon saman koon suuttimen. Näin suutinsarja pysyy aina täydellisenä seuraavaa kertaa varten.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 04.04.16 - klo:21:55
On kyllä ensimmäinen näkemäni mopo jossa on maajohdossa välissä liitin jos siinä sellanen on. Siitä kannattaa toki pyrkiä eroon. Mutta jos startin solenoidissa on herätejohdossa välissä liitin (kuten 99% varmuudella onkin), niin sen poistamalla ei starttia tehokkaammaksi saa, mikäli siis solenoidi vain toimii.
Kyl noissa mun mopoissa on ollut liitin maajohdonkin välissä. Tuohon tapaan: http://www.monsterscooterparts.com/elst50gy6sce.html

-Zone-


yamaha

onkos se vakio suutin ollut pieni 72cc kanssa,kun kyllähän se 85 tai 86 kokonen suutin on kuiteski aika iso vakio sylinterillekin?

-Zone-

#1879
Pieni on ja mikäli se on riittävä, se kertoo huonosti virtaavasta putsarista. Joka tarkoittaa että putsari toimii silloin ketjussa kuristimena, joka taasen meinaa pienempää huipputehoa.

Lainaus käyttäjältä: yamaha - 05.04.16 - klo:20:39
suutin on kuiteski aika iso vakio sylinterillekin?
Moottori tarvitsee sen kokoisen kuin tarvitsee. Piste. Ei sitä turhan takia ole sen kokoista laitettu. Onhan maapallokin iso ympyrä jos herneeseen vertaa ja molemmilla on silti sama muoto.

yamaha

juuurikin näin...nykyään on mopoissa isoja kaasuttimia vakiona, kun enne pärjättiin pienillä kaasuttimilla,oli samat kuutiotot mailma muuttuu :D

-Zone-

Johtuu paljolti siitäkin, että ennen oli mopossa tehorajana 1,5hv. Nykyään voi vakiomopossa olla monta heppaa. Kuutiot ja nopeus on tietty edelleen laissa rajattu.

openflow

Suuttimien koot on vähän hankala juttu ihmeissä, kun pieniä eroja on lähes joka palikassa. Lisäksi yhden valmistajan #80 voi olla toisen valmistajan #85 jne.


-Zone-


Skodesetä

Vielä, kun silmät toimii, tulee vertailtua valonlähdettä kohden suuttimia :) . #85 on aika hyvä aloitussuutin, jos rajoituksia poistettu. Harvoin on joutunut paljoa nostamaan, jos palikat kunnossa. Vakioputsaria käytän ja säädän tarvittaessa. Suomenoloihin ei vapaahengittävät kovin hyvin sovi, ilman jatkuvaa säätöä.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

Nuukailija

Mullahan on vapaavirtaussuodin, kaasarikin on isompi malli, 125cc:n vakio taitaa olla, se on niissä säädöissään mihin sen viime kesänä laitoin, eikä tuo nikottele ajossa ollenkaan.

Se vakiokaasari vaikutti aika herkälle kaikenlaisille säämuutoksille, mutta tuossa ei mitään sellaista ja kun se toimii, niin en ole koskenut mokomaan, ettei kauhun tasapaino vaan mene järkkymään :D

Alle puolikaasullahan  tosin ajelenkin, paitsi jyrkimmissä ylämäissä, joita varten tuo parantelu onkin tehty, tänäänkään kauppareissulla ei tainnut nopeus edes käväistä 35km/h lukemissa, sen verran viileää tuolla oli ettei mua huvittanut hytistä.

yamaha

tosiaan nyt tuli viestiä että huomenna on 72cc ja tiivisteet postissa,nopeeeta virijavarassa :)pe. sitten asentelee oluen kera ;) testailen vakio suuttimella aluksi et millain toimii.onkos se paras merkki tulpan väri vai puutuminen ajossa?

-Zone-

Tulpan tuijottelua moottoreissa en ole vuosiin enää ymmärtänyt. Sen tulppatestin kun monet tekee kaiken lisäksi ihan päin honkiakin. Vakiolla modaamattomalla putsarilla yleensä ei booaa vaikka kone olis kuinka laihalla, eipähän vain kulje mihinkään. Sen alipainekaasarin kanssa kannattaa sitten varata aikaa säätämiseen. Eteenkin osakaasulla. Se ei ole mitenkään looginen säädettävä kun luisti elää joskus ihan omaa elämäänsä.

Jos vakiosuuttimella detomista esiintyy, niin vaihda pääsuutin isommaksi ennen kuin jatkat kokeilua.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 06.04.16 - klo:20:48
Tulpan tuijottelua moottoreissa en ole vuosiin enää ymmärtänyt. Sen tulppatestin kun monet tekee kaiken lisäksi ihan päin honkiakin. Vakiolla modaamattomalla putsarilla yleensä ei booaa vaikka kone olis kuinka laihalla, eipähän vain kulje mihinkään. Sen alipainekaasarin kanssa kannattaa sitten varata aikaa säätämiseen. Eteenkin osakaasulla. Se ei ole mitenkään looginen säädettävä kun luisti elää joskus ihan omaa elämäänsä.

Jos vakiosuuttimella detomista esiintyy, niin vaihda pääsuutin isommaksi ennen kuin jatkat kokeilua.

Mullakin on tuolla isolla pytyllä ollut toinen puoli tulppaa valkea ja toinen musta, tai harmaa, ei tuosta ole tolkkua saanut.


yamaha

Ilman putsarina tulee oleen tuo vakio putsari.kaasarina on tosiaan tuo keihin 18mm,ilman sitä ssanotaankl sitä nyt kiihdytyspumpuksi.säätöjä joita voi nyt tehdä on vissiin neulan säätö+suuttimen vaihto ymmärsinkö oikein?