Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

yamaha

Tuon ohjeen mukaan kannen pulttien kireys olisi 2kg metrillä eli 20 nyytonia.oli kyl sen verta piukassa et oisko ollu ees alunperinkään momentissa.

-Zone-

Jeps, 2kg oon kiristänyt kannen, vaikka toisessa opuksessa (*) kiristysmomentiksi ilmoitetaankin 16-18nm.
(*) http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/baotian_motor_servicemanual.pdf

yamaha

Mites tuo startti on pelannut teillä isompien sylinterin kanssa,72cc taitaa vielä olla tolle startille kohtuun kokone?akkukin on uusi ei pitäis tulla ongelmia ainakaan sen takia. :)

Nuukailija

Zonerista nappasin solenoidin Speediin ja sen jälkeen ei ole starttaillessa ollut ongelmia tuolla 90cc pytyllä ja isovenakannella, isomman hammaskehän hampaat oli menneet huonoksi alkuperäisessä solenoidissa ja se sai aikaa välillä huonoa pyöritystä ja sitäkin, että startti pyöri tyhjää, mutta tuon osan vaihdon jälkeen ei ole puhti loppunut muualta kuin huonokuntoisesta akusta, jos on pakkasta.

Jostain syystä tuo oma mopo ei edes lupaa jos on vaikka -5C pakkasta, joskus sen saa houkuteltua käyntiin, mutta plussakeleillä lähinnä starttaa. Veikeää, kun pyörittää ihan hyvin, antaa kipinää ja bensaakin saa, muttei vaan jaksa pakkasella lähteä.

Lämpimällä kelillä lähtee kun hipaisee starttinappia, jotain tekemistä ryypyn kanssa tuolla oireella.


-Zone-

#1864
Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 04.04.16 - klo:01:30
jotain tekemistä ryypyn kanssa tuolla oireella.
Primer-pumppu vaan kehiin niin lähtee paremmin pakkasillakin käymään. Toinen vaihtoehto on moottorilämmitin. Itse tein kolvista lämmittimen. En tosin enää aja talvella, mutta jos tarvii saada pakkasilla käymään niin tolla saa öljyt lämpimiks. Öljykorkki pois ja lämmitin paikalleen :)

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 04.04.16 - klo:01:30
Zonerista nappasin solenoidin Speediin ja sen jälkeen ei ole starttaillessa ollut ongelmia tuolla 90cc pytyllä ja isovenakannella..
Edellisessä mopossa mulla oli 2 solenoidia ja tuplakaapelit. Ei ollu pahemmin vastuksia starttivirroille :)

joni_k

itellä on tuplajohdot startille akulta. 72 pannu kiinni. 10w40 öljyillä ei meinannu jaksaa startata pakkasilla  -2-5 asteessa. sen kylmemmässä en ajele. vaihdoin 5w40 öljyt sisään autto paljon asiaa.

Nuukailija

Alipaineletkusta imen bensat kaasariin, sitten pyörittää, pyörittää pyörittää, eikä edes lupaa, jonka jälkeen ladataankin akkua, hipaistaan starttinappia ja se käy.

Vain pakkasella se tuota tekee, alan epäilemään, että akku on vaan niin huono, ettei jännite riitä kunnon kipinään.

yamaha

ajattelin että vois poistaa sen liittimen johon menee startin virta johto ja sit siihen liittimeen menee  maajohtokin myös.ei uskois et tuollaiset liitimet välissä ainakaan parantaa virran kulkua. ::)

-Zone-

#1868
Lainaus käyttäjältä: yamaha - 04.04.16 - klo:20:28
ajattelin että vois poistaa sen liittimen johon menee startin virta
? !!! ?

yamaha

siis maa johto joka tulee akulta moottoriin,samoin heräte virta starttiin.niissä on liitin välissä.voishan ne olla yhtenäistäkin johtoa.taisin kirjoittaa sekavasti :D

-Zone-

#1870
Siis herätevirta ei tule starttiin, vaan solenoidiin joka starttinappulaa painettaessa kytkee vahvan virran akulta startille. En kyllä vieläkään ymmärtänyt tosta sun selityksestä sanaakaan.
Akun maajohto ei tarvitse mitään ylimääräisiä liittimiä, siinä olet kyllä oikeassa, mutta kyllä se silti päihin jotkut liittimet tarvitsee ;)

yamaha

tietysti liittimet täytyy olla :D :D käy koht ku kummelis ku rupee virtojen kanssa pelaan ;D

-Zone-

On kyllä ensimmäinen näkemäni mopo jossa on maajohdossa välissä liitin jos siinä sellanen on. Siitä kannattaa toki pyrkiä eroon. Mutta jos startin solenoidissa on herätejohdossa välissä liitin (kuten 99% varmuudella onkin), niin sen poistamalla ei starttia tehokkaammaksi saa, mikäli siis solenoidi vain toimii.

yamaha

Taitaa olla juuri näin maajohdot nyt ainakin fiksaan kuntoon,aikaa kun on odotellessa tiivisteitä ja pyttyä virijavarasta.suuttimen unohdin laittaa tilaukseen storm liikkeestäkin varmaan löytyy tarvittaessa,alkuperäisen kokoa en tiiä.muistaakseni ei lue nroa. Virijavara sivuilla neuvottiin vaihtaa 72cc sylinterin kanssa suutin kokoa 90. :

Skodesetä

Startti on alitehoinen. Lyhentämällä johtoja ei voi mennä metsään. Itse polkaisen mopon käyntiin kylmänä ja pidän kaasun tapissa ajaessa :)
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.