Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

openflow

Aika moista siirappia 15W-40 öljy näytti pakkasessa videon perusteella olevan.

joni_k

mulla koneessa 5w40 öljyt. mittalaitteita ei oo muuta ku työntömitta.

jwalk

Mistäs muuten pyttysetin hommasit? Aika monien tiedän mm. virivarasta ostaneen, enkä muista yhdenkään valittaneen moisesta

joni_k

ebaysta ostin.23€. mutta ei lannistuta. virivaraan tilausta ja samalla peltinen kannentiiviste.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 20.02.16 - klo:21:42
ebaysta ostin.23€. mutta ei lannistuta. virivaraan tilausta ja samalla peltinen kannentiiviste.
Juuri noin.

Mie ostin Biltemasta nipun eripaksuisia tiivistearkkeja, kun tulee kokeiltua kaikenlaista..Halpoja ja ihan kelpo tavaraa, Pitää vain kestää leikkelyn vaiva. Niinno, kannentiivisteiksihän niistä ei ole.

pera8x

juu, kannentiivisteeksi ei kannata kokeilla tiivistepaperista leikattua tiivistettä. ninm. kokemusta on. pv:n koneessa kesti ehkä 100m matkan ja pullahti. jos ei ole tiivistettä, niin mielummin laittaa kuuman kestävää tiivistesilikoonia. se on osottautunut aika kestäväksi jopa kannen välissä.

jwalk

Muistaakseni vanhoissa Mercury peräprutkuissa ei ollut lainkaan kannentiivistettä(?) Kaveri, joka niitä keräili ja rassaili, väitti niin.

pera8x

oliko niissä tiivistemassa tms? jos ei ollut mitään tiivistämässä, niin aika tarkat koneistukset ja pinnanlaadut saa olla. ja materiaalitkin pitäisi olla jotain, mikä ei pyri muuttamaan muotoaan lämmetessään kauheesti.

jwalk

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 21.02.16 - klo:08:11
oliko niissä tiivistemassa tms? jos ei ollut mitään tiivistämässä, niin aika tarkat koneistukset ja pinnanlaadut saa olla. ja materiaalitkin pitäisi olla jotain, mikä ei pyri muuttamaan muotoaan lämmetessään kauheesti.
Sitä en muista, luulisi kyllä. Olihan nekin kumminkin vesijäähdytteisiä

pera8x

niimpä. yllättävän hyvin muuten toimii noi o-renkaatkin kannentiivisteenä, niinkun monissa vesijäähy mopedeissa on.

viisnelonen

http://www.permatex.com/products-2/product-categories/gasketing/gasket-makers/permatex-ultra-copper-maximum-temperature-rtv-silicone-gasket-maker-detail
Mahtasko tämä pysyä pienmoottorin  kannen tiiivisteen sijasta. Näin olen kuullut tehdyn. Itselläkin tuota avaamaton tuubi tallin hyllyssä..
Tietysti oikea kansitiiviste on paras.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

-Zone-

#1736
Itse käytän vht:tä kun sitä mulla vielä on (vht copper gasket cement). Se on nimenomaan kanteen tarkoitettua. Kireissä turbokoneissa hyväksi havaittu tavara kun pytyissä on kovat paineet. Se on ruiskutettavaa ja sitä laitetaan tiivisteeseen. Vanhaa tiivistettä voi käyttää sen kanssa niin kauan kuin se vaan on rakenteellisesti ehjä. Tuo parmatexin kama on myös ihan hyvää, joskaan ei vissiin ihan yhtä suosittua ole 'autojen viri-piireissä'.

E:
http://www.vhtpaint.com/specialty/vht-copper-gasket-cement
Parmatexilla näyttää olevan myös vastaavaa ainetta - https://youtu.be/bCoAeK667Z4

pera8x

tota VHT:n copper gaskettia olen auton turbomottorissa käyttänyt orkkis tiivisteen kaverina. hyvin toimi. toisaalta on mulla toiminut myös kuumankestävä silikoonitiivistemassakin prätkän moottorissa ilman varsinaista kansitiivistettäkin. ja käytettyjen peltitiivisteiden kanssa tuo silikooni on myös käypästä. uusi tiiviste tietenkin paras ja vielä parempi tuolla VHT:n coppergasketilla liimattuna.

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: pera8x - 21.02.16 - klo:08:11
oliko niissä tiivistemassa tms? jos ei ollut mitään tiivistämässä, niin aika tarkat koneistukset ja pinnanlaadut saa olla. ja materiaalitkin pitäisi olla jotain, mikä ei pyri muuttamaan muotoaan lämmetessään kauheesti.

Javassa taisi olla jotain tuollaista kanssa, ei tainnut olla tiivistettä, en muista laittoiko tuo harrastaja mitään väliin, kun kasasi uusiksi tehdyn koneensa, mutta ei mielestäni. Ellen väärin muista, niin aika monta kannenpulttia siinä oli.

joni_k

lähti virivaran tilaus. katsotaan miten äijän käy taas.. ;D siis oikeesti jos jotain tein väärin ton viimesen pytyn kohdalla niin en osaa kyl skoottereilla ajaa yhtään metriäkään niin outo tapaus oli kyllä. siis uskaltaako noissa alussa painaa kaasua sitten ollenkaan kun 15min tyhjäkäynnin jälkeen lopputuloksena kiinni leipominen?