Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Iso pytty (vai ei?) + isot venat ja kaasarit (GY6 , 139QM*)

Aloittaja Coastside, 18.07.09 - klo:21:04

« edellinen - seuraava »

Nuukailija

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 17.02.16 - klo:14:25
nyt on 72 kiinni. huh huh. ette kyl yhtään valehdellu. siis oikeesti huomaa juuri mitään eroa 63. ;D todellinen pettymys ellei se tosta kisaannu ku saa ajettua sisään.. ;D

Ylämäkiin se kai vähän parempi on?

Mulla on kokemusta vaan 50cc ja 90cc kokoluokista, eikä se 90cc nyt niin hurjasti ole parempi, toki riittävän kokoisella säädetyllä kaasarilla se vetää paremmin, mutta kyllä se silti on sellainen suhteellisen nuhainen, 10-30km/h väli taittuu aika paljon nopeammin kuin vakiolla ja mäkiä kiipeää liki tuplavauhtia, muttei kulkua niin mahdottomasti tule lisää.

Voisi kuvitella, että 70cc versiossa alkaa jo rajoittamaan vakiokaasari ja kansi vähän sitä mitä saa ulos verrattuna mitä 70cc versiossa olisi potentiaalia. Tai no, onhan se peräti 72, mutta ei nuo ole mitenkään erityisen väkeviä mikään kinkin nelareista.

2t mallit ilman kuristuksia kun tahtoo 50cc kokoluokassakin olla lähellä 90cc kulkua.

-Zone-

#1696
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 17.02.16 - klo:14:25
nyt on 72 kiinni. huh huh. ette kyl yhtään valehdellu. siis oikeesti huomaa juuri mitään eroa 63. ;D todellinen pettymys ellei se tosta kisaannu ku saa ajettua sisään.. ;D
Seuraavaksi sitten vaan 82cc tai 90cc sarjaa kiinni ;) Eikä nekään mikään ohjuksia ole edes isovenaisella kannella. Nää kiinan 4T moottorit vois aivan hyvin olla alkujaankin jo 72cc vaikka mopoja määritelmän mukaan olisivatkin. Vastaisi paremmin 50cc 2T mopoakin.

Lainaus käyttäjältä: Nuukailija - 17.02.16 - klo:15:11
2t mallit ilman kuristuksia kun tahtoo 50cc kokoluokassakin olla lähellä 90cc kulkua.
Jotakuinkin joo. Kaverilla on aprillia vakiopytyllä kuristukset poistettuna. Viimekesänä mulla oli kiinni 82cc, työstetty kansi, kireä nokka ja rullat haettu sen mukaan millä ajo on mielekästä+paras kiihtyvyys siihen nähden. Rinta-rinnan lähdettiin nollista 80km/h saakka jonka jälkeen alkoi baotiani jäämään toiseksi. Se aprillia menee sillä vakiolla 50cc pytyllä 96km/h tomtomin mukaan.

jwalk

Tullu ite käytyä nuo kaikki pyttykoot läpi,,Jos kinkissä pysytään, ni se on joko 90cc tai ihan vakio. Mitä niitä välikokoja,,,;) Jos viritellään, ni viritellää sit kunnolla  ;D

Skodesetä

Lainaus käyttäjältä: jwalk - 03.01.16 - klo:11:48
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 03.01.16 - klo:11:36
Minä olen tyytyväinen villaputkeen. Tuo malli on helppo saada pyörän tieltä sitä irroittaessa. Supistusholkin irtoaminen pahensi ääniä mutta muuten toimii hyvin. Holkki harventaa papatusta. Suoran putken taajuus on suurempi.
Näin myöskin. Toki kammiovaimentimesta saa hiljasemman, mutta villavaimentimesta aika helpolla hyvinkin siedettävän. Niinku aikasemmin mainitsin, peräpillillä suuri merkitys ääniin, ei niinkään tehoon.
Monet porailee peräreikiä isommaksi saaden vaan isommat äänet. Semmonen 2/3 sisähalkaisija alkukäyrään verrattuna on ihan hyvä kompromissi peräpillille.

Komppaan aiheesta. Asensin aikoinaan vakioputken hieman jatkettuun alkukäyrään halvan vaimentimen (Turbokit). Alkuperäiset äänet oli siedettävät, mutta turhan isot vanhalle. Pelkkä Käyräpilli (12-14mm halk.?) vaimentimen päähän laski desibelit sopivalle tasolle. Tehot eivät ainakaan laskeneet.
Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.

joni_k

#1699
alan kyl epäilemään että jotain häikkää tossa kyl nyt on. heikommin menee mitä 63. mikäköhän siinä vois olla. jos männän rengas asennuksessa poikki kai se jotain oirehtis ku vaan tehon puute? mitään sivuääniä ei kuulu ihan normaalilta kuulostaa. 88 suutin on kiinni. ehkä liian pieni mutku ei se edes puudu ku ei vaan kulje. lähtee tosi hyvin käymäänkin.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.02.16 - klo:10:08
88 suutin on kiinni. ehkä liian pieni mutku ei se edes puudu ku ei vaan kulje. lähtee tosi hyvin käymäänkin.
Lähes aina on 72cc vaatinut joko 90 suutinta tai suurempaa mitä niitä pyttyjä asennellu olen.

pera8x

oisko jako pykälän verran pielessä ja täytös jää vajaaksi? helppo ja nopea tarkistaa, niin on ainakin yksi vikakohde pois suljettu.

joni_k

Nyt ajoin töihin ja perille pääsin. Huomenna aamulla pitää kattoa venat ja samalla vois ton jaon tarkistaa.

Nuukailija

Mulla ei pysynyt ne nokkapukin mutterit kiinni järkevällä momentilla, ne piti vetää apinanraivolla kiinni, niin alkoi pysymään, vähän se teho jäi vajaaksi kun löystyivät ja puhalsi paineet pois kampikammioon.


joni_k

ysikymppi suutin kiinni ja huomenna tsekkaan ton yläkerran jos joku olis vialla..  ;D

jwalk

Lainaus käyttäjältä: -Zone- - 18.02.16 - klo:11:04
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 18.02.16 - klo:10:08
88 suutin on kiinni. ehkä liian pieni mutku ei se edes puudu ku ei vaan kulje. lähtee tosi hyvin käymäänkin.
Lähes aina on 72cc vaatinut joko 90 suutinta tai suurempaa mitä niitä pyttyjä asennellu olen.
Mulle oli 85 sopiva 72cc ja 90 aivan liian iso,vakioputsarilla
82cc + isovena + 20mm cvk- yhdistelmäkään ei kärsinyt 88 suutinta isompaa röpöttämättä, talvellakaan...

joni_k

venat, jako ja pultit katottu ei mitään häikkää. kattoo vaikuttaako toi suutin jotain.

-Zone-

#1707
Lainaus käyttäjältä: jwalk - 19.02.16 - klo:06:40
Mulle oli 85 sopiva 72cc ja 90 aivan liian iso,vakioputsarilla
82cc + isovena + 20mm cvk- yhdistelmäkään ei kärsinyt 88 suutinta isompaa röpöttämättä, talvellakaan...
Bensan määrä on aina suhteessa siihen pyttyyn imettyyn ilman määrään, niin tuo vaan kertoo siitä putsarin (ja imupuolen muutoinkin) hengittävyydestä. Ilmeisesti olisi hengityksen suhteen parannettavaa kerran jos 82cc:kin vaatii noin pienen. Eteenkin kun suhteellinen kokoero tuohon 72cc on noin pieni, joka sekin on samaa kokoa mitä mulla oli vakiosuutin 50cc pytylle.

Kaikkia putsareita ei valitettavasti vaan pysty ilman järkyttäviä imuääniä kauheasti paranteleen. Mullakin meni useampi yksilö reikäjuustoksi ennen kuin opin miten sitä putsarista saa mahdollisimman paljon läpivirtaavuutta mahdollisimman pienillä imuäänillä. Tuo virtauspenkkini auttoi hommassa paljon.

joni_k

Ei tässä muu auta ku huomenna pytty auki ja kattoo onko renkaat ehjänä.  Taikka sitten 63 takasin kiinni.

jwalk

#1709
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 19.02.16 - klo:14:32
Ei tässä muu auta ku huomenna pytty auki ja kattoo onko renkaat ehjänä.  Taikka sitten 63 takasin kiinni.
Luulis kyllä savuttavan, jos renkaissa häikkää...
Tulikos muutes kuinka paksut tiivisteet setin mukana? Muistelen, että niissäkin eroja ollut. Jollakin sattu semmonen setti,että alatiiviste niin paksu (n.1,5mm), että ketju pinkeenä ja tais lopulta katketakin
0,5 mm ero tiivisteessä meinaa selkeetä eroa puristuksissa ja senkin kyllä huomaa.
Äläkä tykkää matalaa, mutta ei kai jääny vanha tiiviste lohkoon?

Kyl se oikeesti pitäis selkeästi paremmin potkia tolla 72cc