Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Neulaa alas vai mitä pitäis?

Aloittaja megaman, 24.08.12 - klo:12:01

« edellinen - seuraava »

megaman

Ongelmana on lämpimällä koneella liikkeellelähtö esim. liikennevaloissa. Jos kääntää kaasun auki lähtöä varten, meinaa kone tukehtua ja tukehtuukin, jos ei kaasusta tingi hyvissä ajoin. Kylmällä ja haalealla koneella ei ongelmaa esiinny. Samoin jos kuuman koneen sammuttaa 5 minuutiksi, liikkeellelähtö ei tuota ongelmia.

1/2 kaasulla kone rökeltää miehekkäästi kuin monttukone. En ole suutinkokoa tarkistanut mopopojan jäljiltä, liekkö vaihtanut sinne isomman. Neulaa alas?

On se uskomatonta, miten puolessa vuodessa joku mopojannu sai tosta vehkeestä kaikki pieleen... ;D
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

latromster

Seosruuvia kiinni ja neulaa alas. Jos ei auta niin pienempää suutinta. Mulla korjaantui vastaava ongelma noilla toimenpiteillä (neula ja ruuvi).

megaman

^ OK! Näistä vois lähteä liikkeelle.
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

konenikkari

#3
Helppo vastata kun ainoa tieto laitteesta
ja sen muista ominaisuuksista
löytyy käyttäjätiedoista "NRG Power DD 2011 LC??
"On se uskomatonta, miten puolessa vuodessa joku mopojannu sai tosta vehkeestä kaikki pieleen... "
Mikähän siinnä niinkin kauan kesti ;D
Kyllä viikko pitäis riittää 8)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

megaman

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.08.12 - klo:18:44
Helppo vastata kun ainoa tieto laitteesta
ja sen muista ominaisuuksista
löytyy käyttäjätiedoista "NRG Power DD 2011 LC??

Juu, eikös se tosta avattaren alta selviä? Siksi olen sen tiedon ainakin siihen laittanut pysyvästi seisomaan, ettei tulisi epäselvää. Täytyy varmaan vielä tarkentaa niitä.
Mutta siis 2T Piaggio NRG 2011 nestejäähdytyksellä ja kaasarilla siis kyseessä.

Ja taitaa aika yleispätevät neuvot toimia aika monessa mopon kaasarissa, jos kysyjä osaa hiukan kuvailla käyttäytymistä mitä se tekee tai ei tee jne.
Sitä en sitten tiedä onnistuinko, vai menikö ihan mehtään... :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

konenikkari

#5
Hyvin onnistui ;)
vielä voisit kertoa, onko alkuperäinen ilmansuodatin kotelo paikoillaan
alkuperäis osineen.
ja mitä kaikkia muutoksia on tehty, orkkiksiin.
Neulan pistäisin keskiloveen <3
Suuttimeksi 80 ja olettaen että putsarikotelo
on originaali.
Paljonko on kilometrejä
ja onko jossain vaiheessa ajettu jollain pipercrossilla
vai mikä se nyt oli.
Imuläpät temppuilee joskus hyvinkin erikoisesti.
Yleensä tosin läppävika aiheuttaa totaali kuoleman  :'(
siis ettei mopo ollenkaan käynnisty.

Ps. miksi käännät valoista lähtiessä kaasun kaakkoon
miksi et käännä kaasua samaa tahtia, kuin moottorikin reagoi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

megaman

Nonni, tiputin neulan prikkaa pykälän alaspäin eli keskimmäiseen ja kävin testaamassa. Hyvin lähtee liikkeelle kuumana eikä tukehdu liikkeellelähdössä. Säädin seoksen kuumana kiinni ja puolitoistakierrosta auki ja hain sen kohdan, että käy kevyimmin. Nyt käyn vielä testaamassa...aitoa onnistumisen iloa havaittavissa Thanks!  ;)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

konenikkari

Hyvä hyvä, se seosruuvi joka tässä tapauksessa liennee  ::) ilmaruuvi
oikea oletusarvo on n. 3/4--1.1/4 välillä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

megaman

^ Jeps, tulin just toiselta testilenkiltä sen ilmaruuvin käännön jälkeen ja nyt se on just niin ku pitääkin, ei enää tukehdu! :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

ko2610

On se ihmeellistä, että oikein säätämällä voi saada mopon käymään hyvin. :)
Itse säädin aikanaan Corollan käymään Shellin 92:lla, niin ei se oikein muista tykänny...

megaman

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 24.08.12 - klo:19:41
Ps. miksi käännät valoista lähtiessä kaasun kaakkoon
miksi et käännä kaasua samaa tahtia, kuin moottorikin reagoi.

No tossa on vielä sellainenkin "ominaisuus", että kytkin alkaa nappailemaan jo siinä kahen tonnin paikkeilla, eli liikkeellelähtö ei ole kaikkein jouhevin. Joten nupit kaakkoon on ehkä se paras keino koittaa jaloista pois... Tarkoitus on tässä syksyn mittaan laittaa kytkinjouset uusiksi, että sais lähtöön enempi kierroksia. Silloin voi varmaan kaasuakin annostella tilanteen mukaan lähdössä.
Ja kilsoja kyselit, niin niitä lienee vasta jotain kolmen tonnin paikkeilla.  :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

megaman

Tota...nyt tais käydä sillai, että mä nimenomaan nostin tota neulaa pykälällä, enkä suinkaan laskennut? Neulan lukkoprikka oli toiseksi ylimmässä hahlossa ja minä siirsin sen pykalän alemmas eli keskiasentoon siis. ::)

Onkohan toi tehtaan jäljiltä keskimmäisessä asennossa?

Noh, niin tai näin, jokatapauksessa neulan peukalointi auttoi alkuperäiseen ongelmaan, eikä kulutuskaan noussut... :)
Mutkaista tietä näkymättömiin...--->

ramba

Sen voi sanoa monella eri tapaa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

konenikkari

#13
Sanoa toki voi monella tapaa,
neulaa voi nostaa vain yhdellä tapaa.
"Suattaapi noustakkii vuan suattaapi olla nousemataki."
Pyydän oitis anteeksi mahdollisia murrevirheitä 8)

Luistin neula päättää polttoainemäärästä 1/4--3/4 kaasun alueella
jonka jälkeen polttoainemäärän määrittää pääsuutin
mutta vain siinä tapauksessa että, neulan ja neulaputken
välinen virtausala sallii pääsuuttimen edellyttämän virtauksen.

EDIT:


Todella taitava ja urheiluhenkinen heittää pääsuuttimen metsikköön
ja hoitaa homman pelkällä neulalla ja sen putkella
Muuhun arkielämään en suosittele
miehiä jotka toimivat pelkällä neulalla ja putkella
nimitetään isäksi
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)