Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Remontissa / asennuksessa tehtyjä virheitä

Aloittaja Kari69, 02.07.24 - klo:18:02

« edellinen - seuraava »

Kari69

Ostin varaosiksi tai korjattavaksi Kymco Super 8:n. Siinä löytyi pari asennusvirhettä.

Molemmat renkaat pyörivät väärään suuntaan.

Pensaletku oli kytketty kaasuttimen ilmastusliittimeen. Tämän virheen olen nähnyt kerran aikaisemminkin.

konenikkari

;D Kulkee siis vain takaperin ja bensa lisääntyy  ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

A_sentaja

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Kari69

Tuossa skootterissa oli sellainenkin erikoisuus, että rullat olivat 3 kpl 5g ja 3 kpl 8,5g. Ajattelin tuota ensin virheeksi. Se on kuitenkin toimiva ratkaisu, jos rullat ovat vuorotellen, niin tasapaino ei järky. Keskipainoksi tulee (5 + 8,5)/2 = 6,75.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Kari69 - 04.07.24 - klo:10:10Tuossa skootterissa oli sellainenkin erikoisuus, että rullat olivat 3 kpl 5g ja 3 kpl 8,5g. Ajattelin tuota ensin virheeksi. Se on kuitenkin toimiva ratkaisu, jos rullat ovat vuorotellen, niin tasapaino ei järky. Keskipainoksi tulee (5 + 8,5)/2 = 6,75.

:) Yllättävän painava on se 5g rullakin kun kierroksia on 8000rpm  :)

https://www.omnicalculator.com/physics/centrifugal-force
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.