Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Alkuvaikeuksia Hondan kanssa

Aloittaja Skegge, 09.05.20 - klo:11:29

« edellinen - seuraava »

mopotinx3

Onhan se hyvä tutustua uuden mopon tekniikkaan, mutta liikkeessä kannattaa vaihtaa toiseen mopoon, niin välttyy turhalta ruuvaukselta.
Ei ne liikkeessä voi muuta kuin suostua vaihtoon, kun kerran mopo ei toimi.
Vikakoodit kannattaa lukea aina autossa ja mopossa. Ruiskuapriliassani oli ainakin kymmenen vikakoodia ja uuden pumpun vaihto ei auttanut. Muutin tämän satasen mopon kaasarikoneeksi, niin mopo alkoi pelittää.
Gilera Runner Black Soul

viisnelonen

Skegge. "Täytyy kohta viedä takaisin liikkeeseen"     Joo, sinne vaan. Saavat sitte korjata tai ehdottaa jotain tilalle jne..    Kaupan purku on viimeinen vaihtoehto kuluttajasuoja lain mukaan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

konenikkari

Pumppu saa ilmeisesti sähkönsä releen kautta, releitä noihin ruiskuihin on uusittu.
Myös kaatumisanturi estää pumpun käymisen, tosin harvinaisempi vika.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Coastside

Uuden tekniikan uudet kujeet. Ehkä noille ruiskulaitteille alkaa ilmestyä halpoja diagnoosilaitteita tai ainakin vikaakoodinlukija on vakiovaruste tai langattomasti nettiin kytkettävissä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

arla_m6

#49
Lainaus käyttäjältä: Skegge - 19.05.20 - klo:20:25
Lainaus käyttäjältä: arla_m6 - 19.05.20 - klo:20:13
Kävin testaamassa tyttären Hondan polttoainepumpun toimintaa.

Toimii siten, että kun laittaa virran päälle, pitää surinan ja samaan aikaan kun moottorin keltainen valo sammuu, sammuu myös pumppu. Kun laittaa käyntiin, kuuluu tankista polttoainepumpun surinaa. Korkki pois tankista ja korva siihen aukolle niin kuulee hyvin.

Kokeilin samalla tapaa ja kyllä sieltä jotain ääntä kuuluu tankista moottorin käydessä. Sitten sammutus, virrat uudelleen päälle ja pumppu pysyi hiljaa. Käyntiin pitkän, >5 sekunnin startin jälkeen. Viitsitkö vielä jossain välissä kokeilla että surahtaako pumppu joka kerta kun käännät virrat päälle?

Edit. Puoli tuntia myöhemmin uusi kokeilu. Kaksi ensimmäistä kertaa pumppu pysyi vaiti kun käänsi avaimesta, kolmannella heräsi. Sitten taas kolme neljä tyhjää arpaa ja taas heräsi kun virrat olivat olleet jo päällä jonkun 2 sekuntia.

Kyllä joka kerta pumppu surahtaa kun kääntä virrat päälle. Heti sammutuksen jälkeenkin. Testasin 20 kertaa peräkkäin laittaa virrat päälle, niin aina surahti.

https://www.bike-parts-honda.com/honda-motorcycle/50-SCOOTER/VISION/2015/NSC50T2F/Frame/WIRE-HARNESS-NSC502WH-T2-/75801/F_41_1/2/17649

Hmmm. Ei ole polttoainepumpulle erikseen relettä. Ilmeisesti PGM-FI boxin kautta toimii.

Kaiva pumpulle menevät johdot esiin ja kytke koetinkynä johtoihin. Jos virta tulee joka kerta johtoihin niin pumppuvika.

arla_m6

Tässä on Honda PCX:n PGM-FI lohkokaavio. Tosin vähän epäselvä kuva, mutta uskoisin että Visionissa on sama toimintaperiaate. PGM-FI yksikkö ohjaa suoraan polttoainepumppua.

https://static-resources.imageservice.cloud/606444/electric-wiring-system-diagram-honda-new-pcx-150-2018-gisixs-blog.jpg

konenikkari

Tuossa kuvassa pumppua ohjaa rele.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

arla_m6

Rele syöttää vain virrat pumpulle kun virtalukko kytketään päälle ja PGM-FI ohjaa maadoituksen kautta pumppua.

konenikkari

Jos rele ei yhdistä, pumppu ei käy.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Mökkelö

Voisiko häiriö olla virtalukossa?

Skegge

Lainaus käyttäjältä: Mökkelö - 22.05.20 - klo:16:39
Voisiko häiriö olla virtalukossa?

Kävi tuokin jossain välissä mielessä, mutta aika pieneltä mahdollisuudelta tuntuu. Välillä se bensapumppu siis herää normaalisti, välillä ei ollenkaan ja välillä n. 1-2 sekunnin viiveellä siitä kun avaimesta kääntään. Mutta kun käyntiin lähtee niin no problemos. Toissailtana poika teki kahden tunnin lenkin mutta ei uskaltanut sammuttaa moottoria reissun aikana.

Skegge

Nysse toimii. eBay:sta löytyi purkuosana käytetty bensapumppu, jolla alkoi pelittää.

viisnelonen

Saitko koko pumppuasennelman kaikkine härpäkkeineen ? että oli helppo vaihtaa.. Olen itse vaihtanut kerran vastaavaan pelkän pumpun  ja siinä oli kyllä hiukan askartelemista, ei paljoa mutta kuiteskin sen verran että mahdollisuus rikkoa jotain oli olemassa.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Skegge

#58
Joo, eBaysta löytyi koko tankki pumppuineen. Tällainen hässäkkä meni vaihtoon https://www.ebay.com/itm/Honda-NSC50R-NSC-50-R-2WH-D-2013-2019-Fuel-Petrol-Gas-Pump/202777282418?hash=item2f3677c772:g:TtMAAOSwWe5delbE
Vein skootterin ja irtotankin liikkeeseen ja vaihtoivat siellä. Epäilivät nykybensaa ja vähäistä ajoa / pitkää seisontaa syypäiksi vikaan, mutta onhan se yhtä hyvin voinut olla maanantaikappale bensapumppujen joukossa.