Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Speedfight 2 ac keskijalka ja muuta esiintullutta polemiikkia.

Aloittaja A_sentaja, 07.07.21 - klo:16:40

« edellinen - seuraava »

A_sentaja

Projekti etenee hitaasti,mutta varmasti. Päädyin kampuran ja petarit tilaamaan suomalaisesta firmasta. Kampiakselin kanssa kävi vieläpä melkoinen munkki, kun olin Carenzin valmistetta metsästellyt kesästä asti. Ilmaantui sellainen myyntiin, joten tilaukset sisään.

Syyslomalla on hyvät mahdollisuudet sitten pistää kone jiiriin, sen irroitetun kompressorin tilalle tuleva tulppakin on valmiina. Tulee hyvin yksinkertainen tuosta pösön ilmajäähystä valmistuttuaan.

Sen verran modifioidaan, että rumpujarru takana päivittyy levyjarruun, jotta vanneruljanssi olisi vuodenaikojen kanssa sujuvaa. Yksille vanteille suvikkaat ja toisille talvikumekset.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Miten projekti edistyy, mulla lähes sama meneillään.
Ekaksi tuli, kampiakseli jolla mäntä tuli n2mm yli sylinteristä,
ei hyvin alkanut mun projekti  ;)
Kauan elääkööt ranskikset jotka osaa sotkea, yksinkertaisetkin asiat.
Sittemmin sain lähes oikeankin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Ilmeisesti peugeot on suunnitellut valmistavansa sf2 mallista diteck/purejet version,
projekti ei tainnut onnistua, joten kokosivat ylijäämä osista sf2:ia.
Nyttemmin me voimistelemme, varaosa viidakossa, jossa valmistajakaan
ei taida tietää, mistä osista meille osuneet mopot on koottu.
En voi ymmärtää, miksi muussa tapauksessa normi kaasarimopossa on kompressori :o
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

#33
Vasta tänään oivalsin, että tuohon kapineeseenhan voi esim kampiakselin,
vaihtaa, moottoria rungosta irroittamatta, oikeilla työkaluilla.
Heureka ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 09.09.21 - klo:17:19
Vasta tänään oivalsin, että tuohon kapineeseenhan voi esim kampiakselin,
vaihtaa, moottoria rungosta irroittamatta, oikeilla työkaluilla.
Heureka ;D

Minulle selvisi, että vesikone ja ilmajäähy on lohkoiltaan identtisiä, rumpu ja levyjarruversiot vain mekanismia vaihtamalla samoja.
Kyllä on ranskanpoika miettinyt asioita..😁 pidän pelin kuitenkin ilmajäähynä, mutta vaihdan levyjarrun myös taakse, kun siihen saa vanteita käytettynä helpommin..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 09.09.21 - klo:16:56
Miten projekti edistyy, mulla lähes sama meneillään.
Ekaksi tuli, kampiakseli jolla mäntä tuli n2mm yli sylinteristä,
ei hyvin alkanut mun projekti  ;)
Kauan elääkööt ranskikset jotka osaa sotkea, yksinkertaisetkin asiat.
Sittemmin sain lähes oikeankin.

Ettei vaan ollut vaakakoneen kampura, tuossa yksi tuttu oli kanssa pösön kimpussa ja sekoitti horisontaalit ja vertikaalit keskenään... :)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#36
Tuonmoisen tilasin ja sain vaan eipäs sopinutkaan,
mäntä tuli yli sylinteristä n.2mm
https://www.duell.fi/fi/kampiakselit/280612-tnt-orginal-kampiakseli-peugeot-pysty-ilma-nestejaahdytys-e2-03-.html
Sittemmin tilattu naraku
https://www.scooter-roller-teile.de/neue-produkte/1539/kurbelwelle-set-naraku-peugeot-elystar-speedake-speedfight-50-ac-e2
On nyt paikoillaan ja toimii.
Vertikaali/horisontaali on tullut tutuksi radio ja laajakaista antenneita, rakennellessa.
Itse katselen nykyisin horisonttiin, iltaisin, keinutuolissa istuen  ;D
Jos käytät tarvike mäntää, paljevälyksen mitaksi 0,8mm,
joten varaa useita altiivisteitä.
Mistä tilasit sen kompressorin tilalle tulevan "täytteen"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 10.09.21 - klo:15:53
Tuonmoisen tilasin ja sain vaan eipäs sopinutkaan,
mäntä tuli yli sylinteristä n.2mm
https://www.duell.fi/fi/kampiakselit/280612-tnt-orginal-kampiakseli-peugeot-pysty-ilma-nestejaahdytys-e2-03-.html
Sittemmin tilattu naraku
https://www.scooter-roller-teile.de/neue-produkte/1539/kurbelwelle-set-naraku-peugeot-elystar-speedake-speedfight-50-ac-e2
On nyt paikoillaan ja toimii.
Vertikaali/horisontaali on tullut tutuksi radio ja laajakaista antenneita, rakennellessa.
Itse katselen nykyisin horisonttiin, iltaisin, keinutuolissa istuen  ;D
Jos käytät tarvike mäntää, paljevälyksen mitaksi 0,8mm,
joten varaa useita altiivisteitä.
Mistä tilasit sen kompressorin tilalle tulevan "täytteen"

Maxiscootilta tilasin hakusanalla compressor cap peugeot speedfight..😁 En tuota morkulaa arvannut itsekkään syylliseksi, ennenkuin kaveri joka noita pösöjä enemmän korjailee. Mainitsi ohimennen että se kompressori jos sattuu menemään jumiin, jumittaa se koko alakerran. Tuossahan tosiaan oli pakokaasujen kierrätystä varten se, ja letkut irroitettu jo ennenkuin pihaan tuli, joten jumittaminen ilmeisesti tullut ihan pölyn muodossa. Samainen kaveri kertoi muutamaan pösöön tulpanneensa tuolla hatulla kompuran montun, ja pelit toimineet sen jälkeen normaalisti.
Siinä mielessä harvinainen tuo tulppa, että ainoastaan stage6 merkin alla noita myydään. En ainakaan netistä muiden valmistamana tuota löytänyt.

Mulla tulee pytyksi airsalin alu sport, joten välykset saa kyllä säädettyä, ainoastaan variaattorin puolelle etsin sen rajoitinlevyn, kun sen on edellinen omistaja heivannut. Sitä levyä sitten shimmittämällä haen nopeuden sellaiseksi ettei konstaapeli liikaa kiinnostu...😁
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Variaattorin hihnan pituuden ihmettelyä, koneessa nyt kiinni oleva hihna on merkinnöiltään 755-18, mutta merkkihaulla netissä myydään vain 765-18 alkaen pituuksia.
Erikseen mitoilla haettaessa antaa sitten vaihtoehdoksi tuon 755 hihnankin.
Kumpikohan noista on ns ensiasennushihna??
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#39

klik.suurenee

Alkuperäinen varaosanumerolla on tuo 755,
toimii myös tuolla 765
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 20.09.21 - klo:17:28

klik.suurenee

Alkuperäinen varaosanumerolla on tuo 755,
toimii myös tuolla 765

Juu,hihnan merkintöjen mukaan ihan originaali, saattaa olla jopa alkuperäinen kunnosta päätellen.. :) Rulliakin saa vaihdella, kun sain leo vincen sito putken tuohon hommattua. Vinskin manuskassa ohjeeksi pösölle 7.5 gr rullat, originaalit taitaa olla liki 8 gr..
Kohta alkaa puutelista olla jiirissä ja pääsee kasaushommiin.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 28.09.21 - klo:16:01
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/yksik%C3%A4tinen.jpg
Tomne siit ny sit tul :)

Mun pökötti on aivan samalla värityksellä,penkkiä myöten, etu-umpion on vain edellinen omistaja vaihtanut johonkin teinituninkilamppuun. Orikinaali etsinnässä.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

A_sentaja

Jostain syystä en nyt saa kuvia tänne liitettyä, aijaa kyykkää avatessa, koneessa käyttiksenä ubuntu ja selain firefox. Onkohan tuolle kuvajaolle muita toimivia ratkaisuja?
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#44
"kun sain leo vincen sito putken tuohon hommattua"
Tuo on viisas päätös, alkuperäisen putken suuren painon takia
noista on katkennut moottorilohkon, pakoputken, kiinityskorvia.

Minä laitoin täytteeksi, vanhan kompressorin, poistin vain käyttörullan.

AI JAA aijaakin toimii taas vaihteeksi


;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)