Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Shaladur

Lainaus käyttäjältä: Renny - 23.06.10 - klo:20:48
Lainaus käyttäjältä: Shaladur - 23.06.10 - klo:19:26
Lainaus käyttäjältä: Pyrres - 22.06.10 - klo:18:24
Öljyt ulos moottorin alla olevasta propusta, uudet sisään moottorin öljyreijästä, eli taitaa näissä kiinanelareissa olla sama missä öljytikku on. Kannattaa noiden lisäksi kaasari avata ja puhdistaa. Voi olla aikamoiset mömmöt sisällä. Ja lisäksi tarkistaa kaikki kumiosat, neljässä vuodessa kiinalainen kumi voi olla aika rapeaa tavaraa.
Mites kaasarin saa pudistettua?
En ymmärtänyt englantia tarpeeksi etttä olisin tajunnut huolto-oppaasta

Ei kait siinä muuta kun tarkistaa että kumikalvo "pääkannen" alla on ehjä ja ei mitään ylimääräistä töhnää ole missään kanavissa taikka suuttimissa. Suuttimien avauksessa kannattaa laittaa merkille montako kierrosta ne on noin suurin piirtein mihinkin suuntaan. Digikamera on kätevä peli ottaa välillä "muistiinpanoja" ettei mee sormi suuhun kasattaessa.

Kipinäkin kannattaa tarkistaa ettei vika ole siellä puolen.
sytytystulppaa en saanut irti ku en löytänyt oikeankokoista hylsyä(tarpeeksipitkää).
Tais homma tyssätä siihen, kunnes hommaan kyseisen työkalun :P
Baotian 'Fude' BT49QT-9  vmalli -04

tommi

Tähän väliin voisi mainita että mulla oli kiinalaisessa vedetty aivan julmetun tiukalle tulppa. Normaali tulpanavain meni pyöreäksi ja pitikin turvautua pitkään hylsyyn ja silläkin sai vääntää hampaat irvessä ennenkuin lähti irti. Helvetinmoinen pamaus vain kuului ja luulinkin ensin että meni tulppa poikki. Ei varmaan ollut kaukana. Mietin vain että olisikohan mennyt takuuseen jos olisi katkennut tulppa kanteen. Siinähän olisi ollut iso remontti edessä, kannen irrotus jne. En tiedä mitä takuuehdot sanovat tulpan vaihdosta, jos töpeksit niin maksat itse?

Coastside

Tulppaa ei saa poikki. Se on hirvittävän lujaa tekoa. Purin yhdestä eristeet pois ja se vaati kilon vasaralla hakkaamista niin kovaa kuin jaksoin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

tommi

#213
Kröhm..

http://www.motonet.fi/phpBB/viewtopic.php?f=46&t=5669

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic.php?p=1760513&sid=2ec182cdc3943c99c69db15d5857f9f9

http://www.mazdago.net/index.php?topic=17385.msg104143

Lainaa
Yhdestä juuri ostamastani ropposesta ajattelin vaihtaa tulpat ja eivät meinanneet aueta sitten millään. Jatkovarrella murjoen aukesi kaksi tulppaa ja kaksi katkesi. Toinen kierteen yläpäästä, toinen paksusta osasta heti kuusikulmaisen kohdan alapuolelta.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/4899252

Näissähän on se onneton 10mm kierretulppa ja sen luulisi napsahtavan vielä helpommin poikki kuin esim. auton tulppa. Itselleni ei tosin ole koskaan sattunut mutta kyllähän noita tapauksia tunnetaan  :-\

Samppa

Saa poikki. Tuttavan entisen Ford KA:n (on muuten hel***n ruma vai olikos se kauneus katsojan silmissä?) tulppia vaihdettaessa virallinen korjaamo sai poikki...  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Jos tulppa alkaa jumiman kierteeseen niin ruosteen irroittajaa ja kylmäsuihketta jos on ja hieman taaksepäin ennen uutta yritystä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

karkulainen

Kaverin CPI Popparista oli katkennut tulppa kanteen, tutun dieselmeseen oli hehku katkennut jne. Kyllä niitä katkeilee, ei ne kestävyydeltään ikuisia ole. Siitä mersusta olivat saaneet hehkunjämät irti jollain laitteella, en kysynyt millä. Popparista en tiedä miten olivat ottanut irti.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Pätmän

Mä oon aina laittanu tulpan kierteisiin moottoriöljyä, ei ole juminu kiinni.

tommi

Tossa mun tapauksessa kyse oli tuliterästä moposta ja tulppa oli vaan vedetty niin pirun tiukalle että pelkällä hyvällä tuurilla ei mennyt poikki. Jos olisi mennyt niin takuu ei varmaankaan olisi korvannut yhtikäs mitään. Takuuaikanahan ei mopoa saisi itse huoltaa, ei edes tulppaa vaihtaa. Näin olen ymmärtänyt.

Ihan vaan tulpan väristä olin kiinnostunut, sen takia piti päästä availemaan. Muutama sata kilometriä olin muistaakseni ajellut tossa vaiheessa.

JaakkoFagerlund

Lainaus käyttäjältä: tommi - 24.06.10 - klo:16:53
Tossa mun tapauksessa kyse oli tuliterästä moposta ja tulppa oli vaan vedetty niin pirun tiukalle että pelkällä hyvällä tuurilla ei mennyt poikki. Jos olisi mennyt niin takuu ei varmaankaan olisi korvannut yhtikäs mitään. Takuuaikanahan ei mopoa saisi itse huoltaa, ei edes tulppaa vaihtaa. Näin olen ymmärtänyt.
Takuu on vain valmistajan/maahantuojan/jälleenmyyjän antama lisäetu. Täällä Suomessa kuluttajia suojaa kuluttajasuojalaki, jossa määritellään virhevastuu. Jos siinä tuotteessa on virhe jo valmiiksi (tulppa ylikiristetty), niin see on pakko korvata/vaihtaa.

Lisäksi uskoisin, että Kuluttajariitalautakunta voisi hyvinkin katsoa tulpanvaihdon niin yksinkertaiseksi asiaksi (kuluva osahan se on), että se ei valmistajan/maahantuojan/myyjän takuuta lakkauta. Vai pitääkö kohta tankkauksetkin suorittaa valtuutetussa huoltoliikkeessä? ;)
Älä aja kuin taksikuskit - noudata liikennesääntöjä

tommi

#220
Jaaha, enpäs tiedä. Onhan näihin tankattu seosbensaakin joten joillekin se tankkauskin näyttää olevan täysin hebreaa.. Öljynvaihdosta puhumattakaan, peräänkin jotkut ovat laittaneet moottoriöljyä.. Meitä kun on niin moneksi  :-\

Jos ei jotain osaa saa suosiolla auki niin ei pitäisi väkisinkään alkaa hajottamaan, varsinkaan takuuaikana. Virhevastuukaan ei korvaa mitä tahansa, itse aiheutettua. Joku saattaa vääntää väärään suuntaan jne.

Onneksi ei tarvinnut itse testata tuon toimivuutta, käytännössä. Saattaa hyvinkin olla että olisi mennyt virhevastuun piikkiin. Tai sitten ei  :-\










Bootian

Kun menee ostamaan mittarinvaijeria, niin mitä pitää tietää? Kun niitähän on monenlaisia..
Tai jos joku tietää millainen mittarinvaijeri on Baotian milan sportissa -06

Coastside

Täällä on kiinalaisista osien yhteensopivuudesta ja ketju ko. vaijereistakin. Kokeile hakua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Bootian

No ei löytyny haulla oikee mitää järkevää.

En tiedä onko se baotian rumpu-vai levyjarrullinen. Vai onko kumpikaan?
http://www.mc-scatter.com/mittarinvaijeri-baotian-zhonguy-kierremalli-p-30593.html
Tuollaisen näköinen oli vanha m-vaijeri. Ruuvattava molemmista päistä ja tommone musta vaijeri sisällä.

pekpel

#224
Lainaus käyttäjältä: Bootian - 05.07.10 - klo:16:24
Kun menee ostamaan mittarinvaijeria, niin mitä pitää tietää? Kun niitähän on monenlaisia..
Tai jos joku tietää millainen mittarinvaijeri on Baotian milan sportissa -06
Merkki ja vuosimalli yleensä riittää. Lisäksi jos kerran tiskille menee, niin jos vain mahdollista ota risa vaijeri mukaan malliksi.
Ruuvien jengat yleensä sopii, mutta se neliön koko mustan vaijerin päässä voi olla eri.

EDIT:
Ja kuten Tommi tuossa huomauttaa, se pituus voi vaihdella.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..