Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Aprilia / Derbi / Gilera / Piaggio / Vespa

Vauhtia uuteen Vespaan

<< < (6/6)

Mjt:
Asentelin 5.5g rullat. Kyseisen painoiset satui olemaan Moposportissa hyllyssä. Kiintyvyys parani ja huiput pysyi samana, mutta vieläkin kevyempää voisi mahdollisesti jokus kokeilla. Otin myös ilmanputsarin ilmanotossa olevan s-mutkan pois ja moottorin käyttäytyminen alakierroksilla parani. Alakierroksien vääntö lisääntyi. Mopo toimii nyt mielestäni kohtuullisen mukavasti ja loivat ylämäet tai tasaset menee suorastaa hyvin. Ei ole tarvetta ajella kaasu nurin.

Ainut miinus tuosta s-mutkan poistosta on se, että imuäänet kaasu pohjassa ovat huomattavasti miehekkäämmät kuin varsinainen meno :) Ääni on siis melko kova.

Malossin Ecu on ollut jo aikaisemmin mopoon asennettuna edellisen omistajan toimesta (myyntitilanteessa ecu oli otettu irti ja orginaali paikalla), minusta tunutuu, että ecun kalibroinnissa saattaa olla myös jotain häikkää. Moottorivalo ei vilku ennen kalibroinnin aloittamista ja vilkahtaa vai kerran kun virrat on käytetty 3krt pois kaasu pohjassa. Ajattelin kysäistä vielä Malossilta, josko heillä olisi näkemystä miksei Check engine light ole vikatilassa kalibroinitia aloitettaessa jne.

Joka tapauksessa työmatka sujuu näillä asetuksilla nyt huomattavasti paremmin.

HarSal:
Moi, selvisikö tuo minkä takia ei vilkkunut kalibroidessa ? Minulla sama ja alakierroksilla tehottoman tuntuinen.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta