Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Aprilia / Derbi / Gilera / Piaggio / Vespa

Vauhtia uuteen Vespaan

(1/6) > >>

japvespa:
Miten Vespan 50 iGet 3V -malliin saa lisää vauhtia? Kyseessä 2018 vuoden Vespa (mallivuosi 4-2018). Onko kyseessä CDI vai variaattori? Jos kulkisi 55-60 olisi juuri passeli.
Onko kellään kokemusta tai tietoa tästä?

joni_k:
CDI:ihin menee rajoitin jos oikein englannin kielisiltä sivuilta tulkitsin.. meneeköhän takavariaattorille johtoa joka haistelee kellon nopeutta? vai oisko nopeusmittarin kanssa kytköksissä? muutoin etuvariaattorissa voi löytyä joku rajoitin ja holkkia hitusen lyhentämällä saa vauhtia.

Coastside:
Nuo uudet hinnakkaat mallit on harvoin viriteltyjä jo siksi että kiinni jäänti maksaa muita enemmän. Toisekseen niitä on vähän. Yleensä varakkailla joiden vauhtihalut tyydyttyy muilla ajokeilla. En suosittele virittämään tuollaista. On ne muutenkin makeita.

arla_m6:
Meidän taloon tuli Honda Vision 50 ruisku peli ja rajotin on ängetty ruiskuboxiin. Ainoa millä sai vauhtia lisää oli Malossin etuvariaattori jossa rullien ramppien muoto on erilainen vakioon verrattuna. Nyt kulkee.

kaukari:
50 iGet 3V rajoitin on CDI:ssä. Variaattorista ei löydy prikkaa. Rajoittamattoman boxin ja sille mitoitetun kumisen ilmaletkun saa netistä parilla sadalla ”merkkituotteena” En halua mainostaa merkkiä. Vastineeksi saa kierrokset nostettua max 10 000:een, vauhtia ja kovan pärinän. Ei vaadi kovin suuria nikkarin taitoja, mutta vähän kikkailua kaasukahvaa ja virta-avaimen kanssa uuden CDI:n sopeuttamiseksi toimintaympäristöönsä. Kaikki löytyy Youtubesta. Saksalaiset ja hollantilaiset näyttävät esimerkkiä. Semisti kiinnostaa, mutta ei vielä takuuaikana. Meillä on uusi 2018 Primavera. Hieno peli, mutta laiskahko kulkemaan. Siksi aihetta vähän tutkailin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta