Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Aprilia / Derbi / Gilera / Piaggio / Vespa

Rajoittamaton cdi

(1/3) > >>

jph:
Onko kokemuksia rajoittamattomasta cdi boksista,vaihdoin vakio boksin tilalle rajoittamattoman muuttaako tämä sytytyksen ajoitusta johonkin suuntaan? Käynnistyy huonosti,alavääntö puuttuu,tyhjäkäynti epätasainen kierrokset nousee ja laskee, muuten kulkee hyvin kun vauhtiin saa n.70km/h.Oli tarkoitus saada kiihtyvyyttä paremmaksi mutta ei tämä nyt pelitä,kyseessä Piaggio fly 4t 2v.prikka on otettu variaattorista pois,ilmanputsari on hengittävämpi.Mites tuo kone kestää noita yli rajoittimen meneviä kierroksia ajettu 29000km vm.2007.Vaihdoin vakio boksin takaisin nyt toimii taas normaalisti auttaisko isompi suutin kyseessä siis 50cc.

Kosunez:
Vanhaa juttua ylös..
Just laitoin - 07 piaggio fly 4t 2v (ajettu ~7500km) rajottamattoman cdi:n (ebay, kreikasta ~35e posteineen) ja 80 pääsuuttimen (vakio 75). Prikka pois myös. Kulkee 67km/h, 65kg kuskin alla gps mitattuna. Väännä ei 2t mopon lailla, mut eipä juurikaan häviä näin köykäsen kuskin alla. Vs speedfight 2 joita ollu mulla 2 kpl, ni hiljaisuus kompensoi kyllä ton pienen eron väännössä 100 kertaisesti....

Sepi6:
Olethan tarkistanut pakoputken, onko käyrässä vielä kuristus paikoillaan ? Omani menee vakioboxilla 55, on prikalla (ohennetulla) rajoitettu ihan tarkoituksella tuohon. Toimii sen verran hyvin, 80 pääsuutin, ei ole ollut tarvetta saada vauhtia lisää. Joku 3-400 rpm saattaisi olla varaa ennen rajoitinta,  uskoisin jotain tuonne 60-65km/h nurkille menee vakiolla CDI:llä.

joni_k:
kannattanee huomioida että kovin pitkä ikäinen tollanen 4t moottori ei ole jos kierrokset lähes tapissa ajellaan kokoajan.

Meccca:

--- Lainaus käyttäjältä: joni_k - 13.05.19 - klo:11:07 ---kannattanee huomioida että kovin pitkä ikäinen tollanen 4t moottori ei ole jos kierrokset lähes tapissa ajellaan kokoajan.

--- Lainaus päättyy ---

Rivien välistä luettuna, rajoitin prikka tekee hallaa moottorille koska huippunopeuteen vaaditaan kaikki mahdollinen kaasu. Eikös niin?

Nimimerkillä: juuri uuden ajamattoman 2017 Vespa 4T 50cc Sprintin ostaneena mietin vaikuttaako mahdollisiin takuu tapauksiin prikan poisto?
Entä suositteletteko Malossin CDI boksia jo näin alkutuimaan vai kannattaako moinen ollenkaan?  :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta