Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kaasarit, ilmanputsarit ja sylinterinkannet

Aloittaja Yhteys, 17.09.21 - klo:22:37

« edellinen - seuraava »

Yhteys

Päädyin nyt luomaan tälläisen ketjun. Toivottavasti kukaan ei pistä pahakseen  :)


Tällä hetkellä menopelissäni on 72cc pytty vakio sylinterinkannella ja muilla herkuilla. Vakio kansi toimii mainiosti 72cc pytyn kanssa.
Olen nyt ajanut tällä kokoonpanolla reilut 2500km ja mitään ongelmia ei ole ollut.

Skootterin ilmansaantia on avarrettu poistamalla ilmanputsarin kuristus ja vakio kaasariin on vaihdettu 96 suutin.

Viimeinkin on koittanut aika päivittää pytty, koska noh. mikään ei yksinkertaisesti riitä. Ajattelin ostaa nyt tälläisen 52.4mm poraukseltaan olevan 90cc sarjan, joka on tietääkseni isoin mitä on saatavilla ja siihen sopivan kannen.
Mutta kysymys kuuluu: kuinka suuret venttiilit olisi kannessa oltava, jotta moottorista saisi kaiken tehon irti? Lisäksi tarvitseeko vaihtaa kaasaria? Vakio kaasari on 18mm.
Ja mistä olisi hyvä tilata erikseen sopiva kansi?

Kertokaa omista peleistänne ja mitä niihin on tehty - yritetään pitää foorumi elossa!  ;)


viisnelonen

Moikka, vastauksia odotellessa voit lueskella tuota ketjua: https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=1457.0

Tuo on yksi eniten keskustelua ja postauksia kerännyt aihe, no onhan siinä paljon komponentteja ja niitten eri variaatioista saa lähes loputtomasti vaihtoehtoja..
Tehon kasvaessa törmäät kyllä äkkiä ongelmaan että miten välityksiä saa kasvatettua jotta tehoa pystyy hyödyntämään muutenkin kuin kiihtyvyyteen ja ylämäki sitkeyteen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

#2
Kun tuo globaali kauppa on tehnyt virittelystä helppoa kuin piimätölkin osto, niin jää vain se toimintavarmaksi tekeminen ja laittomuuden unohtaminen. Turvallisuuteen tuo ei juuri vaikuta enempää kun mikä tahansa risa mopo voi johtaa onnettomuuteen, osaamattomuuden lisäksi.

Veikkaan että ajaessa kännyttävät tai meikkaavat on suuremmassa vaarassa.  Kerran katselin kun mopotyttö heitti maskarat ripsiin kun ajoi katua.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Oma kokemus yli 80cc pannusta ei vakio osilla tehny muuta kun että kampiakselin laakerit meni lähes samantien ja moottori tärisi pirusti tottakai kun tasapainotus oli ihan pielessä.

Yhteys

#4
Tuota nyt on 90cc kiinni kaikilla osilla ja Narakun luostinkaasuttimella. Tuppaako kaasari antamaan bensaa heti kun sinne sitä menee vai tarviiko sen ensiksi ns. täyttyä? Jo 2 akkua kokeiltu käynnistää muttei tulosta. Kipinä löytyy ja uusi, käyttämätön tulppa paikoillaan. Kokeilen tuossa huomenna pumpata hieman bensaa suoraan tulpanreiästä männän päälle mutta sillä välin odottelen vastauksia.

Ajoitukset ja venttiilivälykset paikoillaan.
Uusia osia: powerfilter, naraku kaasutin, imukaula + yläkerta

Puristuksia on runsaasti ja startti jaksaa pyörittää konetta noemaalisti

Coastside

Jos tankki on ylhäällä, niin sen alipainehanan voi ilmeä auki. Pumpullisen joutuu erikseen täyttämään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Yhteys

En täysin ymmärtänyt mitä tarkoitat. Ainakin se bensaletku joka menee hanalta kaasarille on kostea bensasta. Skootterin malli on siis Peugeot Kisbee kymcon tekniikalla

PappaSkootteri

#7
Alipainehanalle menee kaksi letkua jolloin toinen alipaineella avaa hanan(tätä edellinen yritti kertoa että hanan voi avata imemällä letkuun alipaineen) jolloin toisesta tulee/valuu polttoaine kaasuttimeen...
Jos venttiili kantaa niin silloin ei alipainetta synny jolloin hana ei aukea
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Yhteys

Bensahanasta lähtee kaksi letkua. Toinen menee imukaulaa ja toinen kaasuttimeen. Imemällä siihen imukaulan letkuun alipaineen avaa bensahanan ja päästää bensaa kaasuttimen?

joni_k

kyllä se kaasari aika nopeasti normaalisti täyttyy että yhdellä hyvällä akulla täytyy ja pärähtää yleensä. viallinen kaasutin ei olisi yllätys, valitettavasti useampia uusia kaasareita tullut tilattua ja ikinä en oo toimimaan saanut.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 02.11.21 - klo:05:52
kyllä se kaasari aika nopeasti normaalisti täyttyy että yhdellä hyvällä akulla täytyy ja pärähtää yleensä. viallinen kaasutin ei olisi yllätys, valitettavasti useampia uusia kaasareita tullut tilattua ja ikinä en oo toimimaan saanut.

Minkä näköinen se toimimaton kaasutin on, pistä linkki että tietää varoa.
Onko varmasti hanalta tulevat letkut, oikein päin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

toimimaton kaasari oli mm sellainen että uutuuttaan vuoti bensaa kuin seula kun starttasi. toinen uusi kaasutin oli sellainen että sitä ei säätöihin saanut millään. tyhjäkäynti puuttui kokonaan vaikka vaihtoi suuttimet vanhasta siihen uuteen ja ilmaruuvia pyörittämällä tai neulan siirroilla ei vaikutusta ollut.

Coastside

Minäkin sain uuden vuotavan kaasarin. Nyt uusin on ilmeisesti ryypystä horo, joka voi korjautua säädöllä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

 ;D  En usko jos ei ole linkkiä laittaa  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

ebaysta pistät hakuun gy6 carb ja arpomaan mikä toimii mikä ei eiköhä siinä ole linkkiä tarpeeksi.