?? Ja minä kun luulin että se oli 4-venttiilinen ennen..
Edit: http://www.bikeworld.fi/skootterit-ja-mopot/vespa/vespa-2011/vespa-lx-125-ie
ilmeisesti siis liian optimistinen tulkinta 4V lyhenteelle moottorin spekseissä.. 
Oisko niin, että tuon sivuston ylläpitäjä on ihan itse keksinyt, että venttiilejä olisi neljä?

Eikä se huono oletus ole, koska mopo on "4 valvole". Kotimaisilta ja Italialaisilta Vespa-sivulta, ja easyparts:in sivuilta kun asiaa lisää tutkiskelin, niin 125 ja 150 kuutioisesta löytyy "vain" kaksi venttiiliä.
LX:ään ei mahdu syylärit jalkasuojan ja hanskalokeron väliin, kuten isommassa Vespassa mahtuu. Siksi ovat ilmajäähdytteisiä. Ja onhan se ilmajäähdytteinen jälleen kerran halvempi ja yksinkertaisempi valmistaa ja ylläpitää.
Hondahan yhdisti neste- ja puhallinjäähdytyksen laittamalla syylärin siihen moottorin kylkeen, jolloin puhallin jäähdyttää syyläriä. Näppärä paketti, jonka voi laittaa useaan laitteeseen, eikä tarvitse ihmetellä mihin syylärit saa mahtumaan. Ehkä muut ottavat mallia perässä. Suomessa tosin ei niin kuumia oloja ole, etteikö oikein suunniteltu puhallinjäähdytys riittäisi.