Minulla on samanlainen, kuukauden vanha ja 1140 km mittarissa. Hinnasta haluan sanoa, ettet ehkä saa sitä tuolla hinnalla. Myyjä varmaan haluaa lisätä toimituskulut. Minulta myyjä halusi 100€ kokoamiseen ja rekisteröintiin. Neuvottelemalla sain tingittyä toimituskuluista. Hintaa nostaa myös mahdolliset lisävarusteet. Lisäksi ei ole varmaa, että saat Vespasi silloin kuin itse haluat tai haluamasi värisenä. Myyjä väitti, että ostamani olisi viimeinen vm -08 125LX, totta vai myyntipuhetta? Ensi keväänä niitä on varmaankin varastossa.
Käyttökokemuksia on jo ehtinyt kertyä. Vespa kiihtyy valoista ihan kiitettävästi ja kulkee mukavasti. En ole varsinaisesti kokeillut huippuja, mutta mittari menee toiselle sadalle. Ilmoitettu 94 km/h huippunopeus pitänee paikkansa, täytynee mitata GPS:llä ensi kesänä. Maantieajoissa saisi kulkeaa vähän kovempaa, ongelma tosin ratkeaisi parin tonnin lisäsijoituksella. Kulutus on ollut 3,7 l/100km. Minusta kulutus on pieni, sillä 50 cc Peugeot vei saman verran ja onhan Vespan kulkukin ihan toista luokkaa.
Ajo-ominaisuuksista en oikein osaa sanoa vielä mitään. Aluksi tuntuu, että Peugeot olisi parempi ajaa, mutta tähän Vespaan minun pitää varmaan vielä tottua. Kuitenkin Vespa on todella näppärä kaupungissa. Maantiellä se on parhaimmillaan mutkaisilla ja mäkisillä maalaisteillä jossa nopeusrajoitus on max 80 km/h. Tämä 4-tahtinen lähtee hyvin käyntiin, eikä tarvitse enää läträtä 2-t öljyn kanssa. Integraalikypärä ei mahdu satulan alle.
Hyviä puolia on tuossa edellä. Ainoa tähän mennessä ilmennyt huono puoli, on törkeän kalliit vakuutusmaksut. Mutta ei niistä enempää, asiasta on keskusteltu toisaalla tällä palstalla.