Kirjoittaja Aihe: Niu  (Luettu 100 kertaa)

Poissa pahvenainen

• Tulokas
  • *
Niu
« : 25.03.20 - klo:16:54 »

Tässä se nyt on, minun uusi kulkine Niu M+ Sport. Kokemusta laitoksesta minulla on kirjoitushetkellä n. 35 kilometrin ajosta joten toistaiseksi vielä aika vähän sanottavaa mutta täällä lienee hyvä paikka höpistä aiheesta jos jollakulla on höpinää :)

Kiva sillä on ajella, ekomoodilla päästellessä (max 25kmh) ei vauhdin hurmaa kyllä ole yhtään, mutta oma tarve ei ole päästä lujaa vaan päästä turvallisesti. Sporttimoodi (max 45kmh) tuntuu jo varsin pirteältä ja ensimmäisellä ajolla jänskätti mennä niin lujaa. Eka ajo 35km ja akku on nyt 64% kun lähtiessä se oli täynnä. Pyrin käyttämään sallittuja kevyen liikenteen väyliä aina kun mahdollista.

Facebookissa on kansainvälinen ryhmä Niu Crew jos jotakuta kiinnostaa, siellä on lähinnä hankittujen skootterien sekä niiden tuunausten esittelyjä ja pohdintoja kuinka skootterinsa voisi virittää kulkemaan lujempaa.

Paikalla Coastside

• Konkari
Vs: Niu
« Vastaus #1 : 25.03.20 - klo:17:17 »
NIU on hyvä perusmopo. Vetonaulana on Bosch moottori. Tarakka on nimellinen josta antaisin ison miinuksen.

Itse en sähköllä muuten aja kuin sähköavusteisella jo viidettä vuotta. Mopo saa olla bensaa juova jo kustannusten vuoksi.
Qingqi Zoner, Baotian, Kymco Filly
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (-;

Poissa Palosella

• Konkari
  • Kyllä se käy komiasti
« Vastaus #2 : 25.03.20 - klo:18:57 »
Jos pystyisin 2-pyöräisillä vielä ajamaan, olisin varmasti ostanut tuollaisen jo. Vakkari on tosi kiva lisä noissa.
Vespa GTS 250ie -06
Aprilia SportCity 50 -12
Peugeot Rapido    50 -93

Poissa viisnelonen

• Konkari
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman400 ja Satelis250 ajokkina, x9 125 jouten..

Poissa tapiovuorent

• Seniori
« Vastaus #4 : 26.03.20 - klo:07:52 »
Tämä punainen N-sport , On se isompi Niu. Valkoinen on Niu M+Sport. En ole niitä kuitenkaan rinnakkain nähnyt. Onko esim. polvitiloissa eroa ?.

Poissa pahvenainen

• Tulokas
  • *
« Vastaus #5 : 26.03.20 - klo:09:56 »

Juu aika pieni peffa pitää olla kyytiläisellä, välillä itse ajaessa tuo penkin sauma tuntuu persauksessa. Itse ajaessa en pidä tosin skootteria ahtaana, se tuntuu sopivalta ajaa. Itse tosin olen 160-senttinen hukkapätkä.

Veikkaan että sisämitat ovat N ja M sarjoissa pitkälti samat, olettaisin että runko valmistetaan mahdollisimman pitkälti samoista osista. Facebookin ryhmässä oli juuri hiljattain kuva noista vierekkäin, saman mittaisilta näyttivät. Spekseistä katsomalla N-sarjalainen on muutaman millin pidempi, tämä on 1728mm pitkä ja N-sarjalainen 1800mm.

Täytyy todeta että tämä malli ei ollut ensimmänen valintani, olisin halunnut uudemman mallin, joka on jo esillä Niun kansainvälisellä sivulla, mutta niitä ei ollut saatavilla Suomessa: https://www.niu.com/en/m-series/specs/
Uudet mallit MQi-sarjalaisista (nimet on uudistettu Qi-päätteisiksi, ilmeisesti saadakseen kansainvälisen tuotenimen) sisältävät erikseen yhden ja kahden hengen laitokset, joista oma tarve olisi ollut tuolle yhden hengen härvelille, tarvetta ei ole toisen ihmisen kuskaamiselle, mutta eipä tuosta haittaakaan ole.

Ensimmäisenä ajokokemuksena, ekomoodi vastaa lähinnä polkupyöräilyä. Itse käytän sitä kevyen liikenteen väylillä, silloin kiihtyvyys ja vauhti jää juuri sopivaksi. Sporttimoodi on selvästi vahvempi hitaillakin nopeuksilla ja kiihdyttää ärhäkästi, jopa vähän turhankin nopeasti näin tottumattomalle mutta eiköhän siihenkin totu :)

Poissa viisnelonen

• Konkari
  • jos kiristäs vielä vähän .. naks !
« Vastaus #6 : 26.03.20 - klo:10:16 »
Tuossa N-sportissa on tietääkseni 12 tuuman pyörät.. (vs 10 inch) tämä selittänee pienen eron suurimmassa pituudessa. Lisäksi eroja akussa ja moottorissa. Hintaa Suomessa n 300e enemmän MUTTA näyttäs kyllä nuo rungon mitat ja kuskin tilat aika identtisiltä.
 Tuon linkittämäni punaisen skoden kuski on mielestni max 170 cm ja näkyy hänelläkin olevan reidet jo yläviistossa ja polvikulmaakin jonniinverran , tosin eipä näitten päällä ole tarkoitus tuntitolkulla istuakaan yhteenmenoon.
Olis kiva nähdä pitkähkö (min 180 cm) kuski ko skodun päällä vastaavasti kuvattuna. Kiinnostava laite kyllä kaikinpuolin.

Edit: Tässä jonkunlainen N sportin esittelypätkä:   https://www.youtube.com/watch?v=dUuTGdZpX_A
« Viimeksi muokattu: 26.03.20 - klo:12:51 kirjoittanut viisnelonen »
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman400 ja Satelis250 ajokkina, x9 125 jouten..

Paikalla Coastside

• Konkari
« Vastaus #7 : 26.03.20 - klo:10:33 »
NIU on suunniteltu euroopan markkinoille joten mitat on otettu huomioon. Akseliväli on sama kuin baotianissa ja korkeutta 10 cm enemmän. Vartalon mittasuhteet vaihtelevat ja tuo punaisen kuski on ilmeisesti pitkäjalkainen.
Linkitin kerran videon missä liki 190 pitkä koeistui messuilla skodeja ja mahtui niistä jokaiseen.

https://youtu.be/XIhgbSiShUk

Hyvä esittely jossa lattian korkeuskin mainitaan. Siellä on akun paikka.
« Viimeksi muokattu: 26.03.20 - klo:16:47 kirjoittanut Coastside »
Qingqi Zoner, Baotian, Kymco Filly
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (-;