Kirjoittaja Aihe: Ditech to carb  (Luettu 3041 kertaa)

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 99
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #60 : 12.10.19 - klo:00:14 »
Oli miten oli, tilaan todennäköisesti tuollaisen KTM 125  Duke, Yamaha T-max jne bensapumpun. Näkyy olevan sama pumppu parissa kymmenessä kevarissa ja hieman isommissa, Hinta on vain 13€ ja jopa 9 eurollakin voi saada. Voi olla, että ei toimi, mutta sitten pääsen ainakin rauhassa tekemään kaasariversiota. Sain tänään tulpan irti, mutta akku unohtui toiseen talliin. Jos ei kipinää ole, en viitsi edes tilata tuota pumppua, vaan siirryn suoraan 6-käämiseen kaasarisähkösysteemiin. Kiitos ja kumarrus kaikille, jotka vaivautuivat vastaamaan kysymyksiini. Tosi viheliäistä, että olivat tehneet noin erikoisen tyyppisen pumpun, ettei mikään tarvikepumppu mene suoraan.

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3097
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #61 : 12.10.19 - klo:05:18 »
bisnes on bisnes. jälkimarkkinointi pelaa kun ihmiset joutuu ostamaan suolaiseen hintaan merkkivaraosia eikä kiinalaisetkaan oo viittiny tehdä omaa halppis versiotaan.

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 99
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #62 : 12.10.19 - klo:19:06 »
Vielä hieman jatkoa tähän Factory 2006 ruiskuun.  Kipinä oli suorastaan loistava, ilmeisesti tämä mekaaninen aivo ymmärsi, että exitus tulee, jos ei nyt näytä kipinää.
Eksyin jollekin extreme-ditech-tuning-palstalle ja siellä selvisi, ettei tällä voi oikeastaan ajaa ilman erillistä bensapaineen säädintä. Tietenkin mittari tulee mukana. Sitten säädetään bensapaineella seos kohdalleen. Tuleehan sitä bensaa enemmän sekunnin murto-osassa kun painetta lisätään. Jotkut ovat autoon tehneet etanolimuutoksen samalla konstilla. Painetta lisää, niin auto kelpuuttaa etanolin. Harmi, ettei 2-t koneessa etanoli käy,  kun huuhtoo ne öljyt pois sylinteri seinämiltä. Joku EVP US.ARMY insinööri vannoi ditechin nimeen, ilokaasunkin oli lisännyt. Sääliksi käy kampiakselia. Siis tulevaisuuden sylinterisarjoja ennakoiden täytyy tuollainen paineensäädin hommata, parin kympin juttu, lisäksi tulee se pumppu about 13 euroa. Olisko dronet varustettu 2-t ruiskukoneilla, vai mihin niitä armeijassa tarvitaan? Sanoi kierroksia olevan 10000 niissä army-malleissa.
« Viimeksi muokattu: 12.10.19 - klo:19:12 kirjoittanut mopotinx3 »

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5969
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #63 : 13.10.19 - klo:12:35 »
Sillä ei juurikaan ole merkitystä, kuinka suuren paineen itse pumppu tuottaa, kunhan letkut kestää,
paineensäätöventtiili on ruiskuyksikössä, ylimäärä paine palautuu tankkiin kuten kaikissa muissakin ruiskuissa.

Jos haluaa selvittää alkuperäisen pumpun tuottamaa max painetta,
voi painemittarin kytkeä myös suoraan pumpun perään,
sieltä löytyy yllättävän suuria paineita, kun ei suutinyksikön paineensäätöventtiili ole käytössä.
yleisn syy pienelle paineelle on tukkeutunut tulopuolen suodatin,
ja toiseksi yleisin, pumppu horii ilmaa,
kolmanneksi yleisin, itse pumpussa on vikaa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 99
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #64 : 13.10.19 - klo:18:40 »
Juu, kannattaa kokeilla vielä tuon alkuperäisenkin pumpun paine. Nyt on KTM  pumppu tilattu ja italialaisella nimellä oleva paineensäädin. Olisi saanut halvemmalla, jos 8 kg painemittari olisi kelvannut. Otin kuitenkin tuon EPMAN tms. italialaisena mainostetun säätimen , jossa mittarin alue 11 kg asti, hinta oli vain pari euroa kalliimpi. Siitä pitää vetää joku vertailuletku ilmapumpun puolelle, aika paljon näpräämistä siinä tulee.
Pari kolme viikkoa tässä menee ennenkuin letkuadaptereita voi alkaa rustailemaan. Jos leikkaa tuosta alkuperäisestä pumpunkuoresta adapterin, niin se kävisi nopeasti. KTM pumpun ulkohalkaisija on 30mm.
Kiitos painehävikin etsintäkaaviosta. Täytyy tsekata sitten pumpun asennuksen yhteydessä, ettei ole ruiskusuutin tukossa tms, suodatin jne.
Aloitin särisivän äänen perusteella bensapumpusta tämän vianhaun. Voi olla, että osa vikakoodeista johtuu alijännitteestä.
Nyt huomasin bensapumppua tarkastellessani, että sen sisältä vuotaa öljyä. On ilmeisesti öljypumppu kytketty pois päältä, kun bensan sijasta öljyä valahti. Täytyy tarkistaa tuokin vika, ettei kone kilahda heti ekassa startissa. Yleensä myyjät kertoo virityksistään, mutta tämä mopo oli kuulemma tullut jossain kaupassa, eikä uusi omistaja tiennyt siitä paljon mitään.
« Viimeksi muokattu: 14.10.19 - klo:12:07 kirjoittanut mopotinx3 »

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 99
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #65 : 22.02.20 - klo:10:29 »
Löysin hauskan videon Ditechin sähkökytkennöistä, jossa ohitetaan ruiskun rajoitinsysteemit ja ECU. Tilalle joku Keeway tai NSR CDI-boxi.  Kaveri on videolla tehnyt omat simppelit kytkennät kuten Skyteam monkeyssä on tapana.  Tämän mukaan ei tarvitse kuin rälläköidä ylimääräiset kyhmyt magneeton päältä ja jättää 20 asteen kohdalle 3 peräkkäistä kyhmyä.  Venäläisillä ditech videoilla on hitsattu tämä alue yhtenäiseksi. Hyvin tuntuu ottavan kierroksia. Kopioin tämän idean. Kivat sandaalit on monttöörin jalassa. :) Ei tarvitse turhaan laittaa rahaa kaasaripiaggion staattoriin ja vauhtipyörään. Kaasarigileran pytty ja kansi tulee tämän kipinäsysteemin kaveriksi.
https://www.youtube.com/watch?v=neR5OgoMAms&list=LLhUpVZ9Xrkc-FLltaCVUkAQ&index=2&t=0s

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 99
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #66 : eilen kello 10:38 »
On se aika kauhea tämä Aprilian moottorin irrotus Keeway Focukseen verrattuna.   Melkein sain jo moottoripaketin irti rungosta. Enää on takajarrun letku sitkeästi kiinni variaattorikotelon pohjan pulteissa ja joitakin ruiskun ohjauksen sähköliitoksia sylinterinkannessa ja startissa. 
Positiivinen yllätys löytyi lyötyi latauspuolelta,  tässä IE361 moottorissa on 3-vaihe lataus kuten isoissa moottoripyörissä. Ainakin sähkö riittää jopa lisävaloihin.
Haittapuolena on se, että AC-sytytysboksi ei käy. Niitä olisi ollut varastossa joka lähtöön. Tämä vaatii DC-sytytysboksin. Päädyin moottorin irrotukseen, jotta voi tarkistaa sylinterin ja männän. Samalla vaihdan öljypumpun ja tarkistan kampiakselin kunnon. Toimiiko AC-boksi tasavirrallakin, onko kellään tietoa?
Penkin lukon vaijeri on myös käsittämättömän hankalasti irrotettavissa. No, olkoon kiinni, kyllä se voi kypäräkaukalo voi olla mopon vieressä odottamassa moottorin paluuta.