Kirjoittaja Aihe: Ditech to carb  (Luettu 1317 kertaa)

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #45 : 10.10.19 - klo:11:52 »
Tuttuni kokeili, ei voi käyttää ainakaan kp pumppua koska niissää ei ole paineen säätöä joten ne tuuttaa pumpusta riippuen 8-12 kiloa. Ellei sitten rakenna koko bensa järjestelmää uusiksi

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5894
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #46 : 10.10.19 - klo:12:09 »
Sillä ei juurikaan ole merkitystä, kuinka suuren paineen itse pumppu tuottaa, kunhan letkut kestää,
paineensäätöventtiili on ruiskuyksikössä, ylimäärä paine palautuu tankkiin kuten kaikissa muissakin ruiskuissa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18323
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #47 : 10.10.19 - klo:12:26 »
Saa säätimiä missä voi asettaa halutun paineen.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (;

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #48 : 10.10.19 - klo:12:27 »
Ilmeisesti tuotto oli bemarin pumpussa liikaa koska paineet näytti 8 kiloa ja ei toiminut. Oman pumpun vaihtamalla kävi toimimaan

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5894
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #49 : 10.10.19 - klo:12:42 »
Totta, jos tuotto on todella suuri, eihän se paluuletkun mittakaan riitä  :D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #50 : 10.10.19 - klo:20:50 »
Tutkin tänään tämän Factory 2006-mallin vikakoodit. 13 löytyi, eli kaikki mahdolliset kaasun asentoviat, pumppuvika, sytytysvika ja latausvika jne.
Helpompi on sanoa mikä oli ok. Lämpötila-anturi, öljypumppu ja airinjector toimivat.  Eilen selasin aliexpressiä. Siellä uusi aprilia 125cc bensapumppu maksaa 30 euroa. Harmi, kun kaikki olivat isompiin laitteisiin. Kyllä tästä vielä soiva peli tulee. Etukautta akun irrottamalla pääsee tulppaan käsiksi helpoiten.  Bensapumpun irroitin ja aion katsoa sen sisälle pikapuoliin. Ei kannata liikaa uhrata aikaa siihen, jos uusia saa Kiinasta halvalla.
Yititin ottaa vasenta sivukatetta irti, mutta takalampun ympärillä se on jumissa. Pitää ilmeisesti ottaa takalampun mukana molemmat sivukatteet irti yhtenä settinä. Kyllä tämä potilas tarvitsee melko todennäköisesti ne kaasarimallin sähköt, mutta en vielä ala tilata niitä, katsotaan tämä bensapumpun tilanne ensin. Olisihan Biltemassakin auton ruiskumallin pumppuja, ehkä ne toimvat mopossakin?
Jos kipinä löytyy, niin laitan pienellä letkulla hieman bensaa tulpan reiästä. Korjausmotivaatio paranee, kun saa edes ensimmäisen elonmerkin tästä laitteesta. Onkohan se normaalia, että kipinöi aika paljon akun navoissa, vaikka virta on avaimesta pois väännetty. Kipinöi siis, kun irrottaa johtoa akusta?
« Viimeksi muokattu: 10.10.19 - klo:21:04 kirjoittanut mopotinx3 »


Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18323
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #52 : 10.10.19 - klo:21:55 »
Ilmanpaine taitaa olla 5 bar nurkilla ja bensa ei ole enemmän joten tuo kolme luulisi riittävän.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (;

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2961
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #53 : 11.10.19 - klo:03:08 »
jos tässä joku ajonesto on niin ecu tms saa virtaa kokoajan vaikka virrat avaimesta pois. kipinöi ne navat autossakin. konkat piirilevyssä imasee virtaa.

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #54 : 11.10.19 - klo:08:56 »
Jossain Youtubessa oli oikein painemittarilla tutkittu käynnissä olevaa konetta. Pitää olla 8 bar painetta täyskaasulla. Videolla moottori alkaa käkimään, jos paine putoaa 4 bariin. Porsche 911 pumppu olisi halpa, mutta antaa liikaa painetta, kuten aiemmin on todettu. Autojen pumput tahtovat olla liian tehokkaita. Mutta ainakin nyt tietää miten paljon painetta pitää olla. Sitten on tuo kytkentäongelma, on hankala tehdä pumpun liitoskappaleita, jotka sopivat Aprilian letkuihin.

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5894
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #55 : 11.10.19 - klo:10:39 »
Ylärivin Haku, Haulla "yhteispaine" löytyy täältä paljon hyödyllistä tietoa.
Suositeltu pumpun paine on 2,3--2,6 ja kompressorin paine min. 4,5
joista tulee yhteispaine n, 7, jolla mopo toimii, jos ei mopossa ole sopimatonta, puristuspainetta,
joka ylittää tuon arvon.
Liian suuri puristuspaine saattaa johtua, asennetusta väärän mittaisesta männästä
tai sylinterin korkeus on asentaessa, asetettu väärälle korkeudelle.
Tuon laitteen oikeasta tiivistesarjasta pitää löytyä eripaksuisia alatiivisteitä.
Toinen syy liian korkeaan puristuspaineeseen voi olla vääränlainen tuorevoiteluöljy,
joka kerääntyy kampikoneistoon, ja nostaa puristuspaineita.
Öljyn pitää ehdottomasti olla ns. airmix kelpoista.
« Viimeksi muokattu: 11.10.19 - klo:11:17 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18323
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #56 : 11.10.19 - klo:11:14 »
Ruisku on sama kuin autoissa.
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (;

Poissa Sepi6

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 278
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #57 : 11.10.19 - klo:11:15 »
Autoihin tarkoitetut pumput on liian suurituottoisia kuten tuli jo ilmi.  Jos meinaa tuommoisen autopumpun tuotolle riittävän paineensäätimen laittaa maksaa ne toimivat noin 150e. Tutkia voisi sen paluupuolen suurentamista 10/12mm sisähalkaisialla olevalle letkulle, suutinrunko ei taida antaa periksi suurentamista. Muistelisin myös että takakatteen irroitus oli jotenkin per****in helppoa, jotain vuosimalli eroja ?. Sen bensapumpun saa kyllä suurella todennäköisyydellä korjattua. https://www.youtube.com/watch?v=tpeAVu1B8yk video purkamisesta, nyt laittaisin likoamaan tuon "liitinpäädyn" päiväksi pariksi johonkin crc wd40 tyyppiseen kärsivällisyyttä tuohon korjaamiseen tarvitaan.
« Viimeksi muokattu: 11.10.19 - klo:11:19 kirjoittanut Sepi6 »
****************************************
Derbi DRD -03
Piaggio Fly 50 4Tempi -07
Harley 1000 XL -78
Suzuki VX800 -93
=====================
EX Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #58 : 11.10.19 - klo:19:50 »
Nyt löysin bensapumpun joka todennäköisesti on sopivan tehoinen.  Kyseessä on Yamaha T-Max ruiskuskootterin pumppu. Siinä ei ole muuta vikaa kuin tuo tankin sisälle asennus. Se voi kuitenkin ohittaa, jos laittaa pumpun 30cm halkaisijan ympärille auton syylärinletkun ja siihen supistuksen aprilian tankin letkuun sovitettuna. Hinta on vain reilu parikymppiä kotiin tuotuna Aliexp. Enempää en tähän pumpputouhuun satsaa. Sitten ryhdyn kaasutin hommiin, jos ei tuolla pelitä. Ei varmasti ole tuottoa liikaa pumpussa, kun se on vain 250cc koneelle. Ennen tilausta etsin vielä hoikempia pumppuja, jotta olisi helpompi sovittaa se tähän skootteriin. Hetkinen, jos laittaisi kumiletkun tuon alkuperäisen paksun bensansuodattimen ja pumpun ympärille, niin sovituskappaletta ei ehkä tarvita ollenkaan? Pitää tarkistaa suodattimen halkaisija.

Poissa joni_k

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2961
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #59 : 11.10.19 - klo:20:12 »
oon käsittäny että se ruiskusuutinta avaava "paine" on ilmanpainetta enimmäkseen, eikä bensapumpun tekemää painetta.