Kirjoittaja Aihe: Ditech to carb  (Luettu 1326 kertaa)

Poissa kani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2013
  • 1999 Piaggio NRG LC, 2002 Aprilia SR Ditech
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #30 : 06.07.19 - klo:00:08 »
Onhan siinä omat juttunsa vianselvityksessä. Pahimmillaan se on että vaihdat osa kerrallaan kaiken ja vieläkään ei toimi, sitten vika löytyy jostain tosi simppelistä paikasta. Mun ditech ei ole koskaan toiminut tankillista enempää. Saa nähdä toimiiko nytkään kun vaihdoin ecun ja "tuntuu toimivan paremmin kuin koskaan aiemmin". Toivottavasti vihdoin. Mutta on tollasen kaasari sr:n korjaaminen paljon helpompaa/tekniikka yksinkertaisempaa/pomminvarmempaa ja vaihdettavat osat halvempia.

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #31 : 06.07.19 - klo:07:08 »
Ostin 17e uuden sylinterin kannen jossa on normaali palotila ja käytettynä 21mm dellun ja voin sanoa että kannattaa. Toimii ku junan vessa. Ja kulkee

Poissa kani

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2013
  • 1999 Piaggio NRG LC, 2002 Aprilia SR Ditech
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #32 : 06.07.19 - klo:12:06 »
Teitkö mitään muuta?? Oliko ton kaasarin sovittamisessa haasteita? Tarvitsiko erilaisen vaijerin pujottaa läpi ja laittaa se sen alkuperäisen kaasuläpän tilalle vaan?

Sattuuko sulla olemaan ditechin osia jäljellä, ruisku, bensapumppu, ecu?

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #33 : 06.07.19 - klo:12:59 »
Vakio vaijerin sovitin kaasariin toimivaksi puriste nipalla. Kaasuläpän lukitsin puoleen väliin stoppari ruuvilla.  21mm dellu käy suoraan vakio imukaulaan. Ja tuorevoitelun poistin koska kyseisessä mallissa on sähköinen pumppu. Kaasarin imupuolen sovite holkin viilasin oikean kokoiseksi ja laitoin vakio kotelon kansss jotta se tukisi kaasaria. Kotelon oma ilmareikä kuristi liikaa joten porasin pohjaan kannen puolelle ison reijän ja tulppasin vakion pyörteilyn vähentämiseksi.

Suutin ym löytyy mutta bensapumppu on roskissa. Vakio ecu ohjaa kipinää joten se on käytössä.

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #34 : 11.08.19 - klo:09:22 »
Kun ihmisiä ahdisti että tein conversion, niin kysyn onko joku halukas ostamaan ruisku sr vm 03 ennenkuin "pilaan" kaksi ruiskullista taas?

Poissa konenikkari

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5894
  • Professional mechanic 50V NITROX
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #35 : 11.08.19 - klo:09:32 »
Missäpäin suomea tuo kilohintainen laite sijaitsee.
Myyntiilmoituksessa pitäisi olla hinta ja paikkakunta.
« Viimeksi muokattu: 11.08.19 - klo:09:46 kirjoittanut konenikkari »
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #36 : 11.08.19 - klo:10:09 »
Eihän tämä ole myynti ilmoitus? Kysely lähinnä. Haminassa

Poissa jwalk

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2014
  • Kotkan poikii
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #37 : 11.08.19 - klo:12:02 »
Eihän tämä ole myynti ilmoitus? Kysely lähinnä. Haminassa
Täällä naapurikaupungissa saattaa olla kiinnostunut.
pistä yv-viestiä, jos sopii tulla kauppoja hieromaan..
« Viimeksi muokattu: 11.08.19 - klo:12:05 kirjoittanut jwalk »

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #38 : 10.10.19 - klo:08:36 »
Nyt on tallissa eilen ostettu siisti 2006 SR50 Factory.  Kamalaa särinää pitää, kun laittaa virrat päälle. Ilmeisesti ainakin bensapumppu on rikki ja maksaa 3 kertaa enemmän kuin tämä skootteri.  Olikin heti ajatuksissa, että kaasarikoneeksi laitan tämän.  Meikäläisen tuurilla tässä on kuitenkin monta erillistä ruiskuvikaa, ettei kannata alkaa häsläämään.  Löysinkin jo Ebay.de sivuilta rajoittamattoman Piaggio CDI/puola yksikön. Kysymys kuuluukin, voiko tämän sytytysyksikön kytkeä alkuperäiseen magneettoon vai pitääkö magneeton sisukset vaihtaa samalla? Toimiihan tämä alkuperäiselläkin rajoitetulla CDI:llä, mutta kun ei ole sitä Nintendoa, niin samantien lähtee tuokin rajoitus pois.
Löysin kyllä ohjeita bensapumpun korjaamiseen, joten ruiskufanien lohduksi, annan tälle yhden mahdollisuuden jatkaa elämää ruiskumopona.
Siis laitan bensapumpun osiksi, ja katson sen sisuksia, jos jotain ymmärtäisin sen päälle.
Tietenkin pitää ensin tarkistaa onko tässä edes kipinää. Mitä pitää irrottaa, jotta pääsee tulpan kimppuun? Vein keväällä yhden rellun romuttamoon , jossa ajonesto oli mennyt päälle, toivotaan, ettei tässä ole sitä vikaa. Heti alkoi kyrsiä, kun selvisi, että tässä on vielä ajonestokin sotkettu systeemiin. Vastatkaa, please, jos teillä on Piaggion moottorilla  oleva Factory. Tämä on siis eri skootteri kuin 2004 ja vanhemmat mallit.
« Viimeksi muokattu: 10.10.19 - klo:08:39 kirjoittanut mopotinx3 »

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #39 : 10.10.19 - klo:08:58 »
Onko se yksikkö kaasarin vai ruiskun oma? Jos kaasarin sit joutuu vaihtaa magneetosta lähtien kaikki ja vähän tehdä sähköjen muutos töitä. Tulpan saa vaihdettua alakautta purkamatta mitään. Mulla olisi ehjiä bensapumppuja, laita yv jos kiinostaa

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #40 : 10.10.19 - klo:10:29 »
Ne Ebay viricdi systeemit on kaasarikoneelle. Yritän kurkkia sen tulpan esille, niin näkee onko kipinää. Yhtään ei lupaa, mutta äänestä päätellen puristuksia on. Näin merkonomin logiikalla voisi ajatella, että nykyisessä magneetossa olisi vain sytytyshetken anturi ja virta sekä valopuolan johdot. Mutta kenties se ruiskun ohjausyksikkö on sotkettu ajonestoineen siihen. Ei se magneeton käämitsydeemi maksa paljon mitään, Niissä näkyy olevan erilainen liitin, josta voi sitten vetää uudet johdot puola/cdi-yksikköön.
Jos en saa tätä pumppua toimimaan, harkitsen ostoa ja laitan yksityisviestiä sitten. Jotain vikaa siinä pumpussa täytyy olla, kun ääni on niin paha.
Onhan tuo mittaristo aika kaunis, jos tekee kaasarikoneen, se ei saa tietoa enää ja varmaan antaa erroria. Kokeilen nyt lukea ne vikakoodit, kenties siellä on jotain vihjettä, miksi moottori ei käy.

Poissa Palosella

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1082
  • Kyllä se käy komiasti
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #41 : 10.10.19 - klo:10:36 »
Osta meiltä samanlainen varaosiksi  ;D Täysin käyttökuntoinen ja kilvissä oleva, perä pitää ääntä kovemmissa nopeuksissa.
Vespa GTS 250ie -06
Yamaha Neo's 4 50 -10
Aprilia SR Factory 50 -06
Peugeot Rapido    50 -93

Poissa mopotinx3

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 80
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #42 : 10.10.19 - klo:10:51 »
Ei mahdu yhtään enempää raatoja tallliin. Tämäkin tuli vahingossa ostettua , en voinut vastustaa satasen tarjousta, vaikka tiesin, että rahan menoa tästä seuraa takuuvarmasti. Ihmeen vähän on Piaggion kaasarimallin moottoripaketteja myynnissä. Olisi kätevä sellainen moottori, jossa oikein käynnistyspoljin. Tavoite on keväällä saada tämä ajoon, on tässä ainakin parempi variaattorin tuuletus kuin Solifer Speedissä. :)

Poissa Jonttuutonttuu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #43 : 10.10.19 - klo:11:02 »
Tarvit puola/cdi yksikön, staattorin ja magneeton. Muutama johto pitää muuttaa. Mittaristo huutaa erroria mutta nopeus toimii edelleen sekä bensan ja valojen varoitukset. Käynistyspolkimen saa tohonkin koppaa kun hommaa vaan kaikki osat.

Poissa Coastside

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 18323
Vs: Ditech to carb
« Vastaus #44 : 10.10.19 - klo:11:36 »
Auton bensapumppu voi käydä?
Ihmisen elämä on täynnä muiden valintoja.
Eikä se vapaa tahtokaan niin vapaa ole (;